Om Kommunen

Søg job

Oversigt over alle ledige stillinger i Slagelse Kommune.

Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers
forskellighed som en resurse. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, religion
og etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

 

Øvrige (3)
  • 22-02-2015 Styrmand til Agersø III - ferieafløser

    Vi søger en styrmand timelønnet ferieafløser, hvor du skal have følgende certifikater

    • Kystskipper
    • ROC
    • Motorpasser
    • Krisestyring § 6-7-8
    • Medicin C+ P

    Tiltrædelse 1. marts, 2015

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte
    • chefskipper Michael Due, tlf. 21 32 27 63.

    Frist

    • 22. februar 2015, samtaler foregår løbende.

    Send din ansøgning med relevante bilag til:

    Agersø Omø færgerne
    Amerikakajen 1
    4220 Korsør

    Eller via mail til mictd@slagelse.dk

  • 22-02-2015 Styrmandsafløser for et år til Agersø III

    Vi søger en styrmandsafløser for et år, med fast tørn, hvor du skal have følgende certifikater

    • Kystskipper
    • ROC
    • Motorpasser
    • Krisestyring § 6-7-8
    • Medicin C+ P

    Tiltrædelse 1. marts 2015

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte
    • chefskipper Michael Due Tlf. 21 32 27 63

    Frist

    • 22. februar 2015, samtaler foregår løbende.

    Send din ansøgning med relevante bilag til:

    Agersø Omø færgerne
    Amerikakajen 1
    4220 Korsør

    Eller via mail til mictd@slagelse.dk

  • 23-02-2015 Vil Jeres familie være døgnplejefamilie eller aflastningsfamilie?
    Slagelse kommune søger familier bosiddende i Slagelse Kommune, som ønsker at blive godkendt som døgnplejefamilie og aflastningsfamilie.

    • Har I et godt helbred?
    • Har I en ren straffe og børneattest?

    Så er det måske Jer, der har lyst til at blive vores nye døgnpleje- eller aflastningsfamilie. Har dette fanget Jeres interesse, skal I tilmelde Jer et af nedenstående informationsmøder på Socialtilsyn Øst hjemmeside

    Socialtilsynet afholder løbende informationsmøder, Møderne har til formål, at give deltagerne viden om processen i forhold til godkendelse samt hvilke krav der stilles til plejefamilier såvel i forhold til en godkendelse, som tiden fremover som plejefamilie. Det er desuden formålet, at informationerne medvirker til, at deltagerne træffer beslutning om det at være plejefamilie, ud fra et så oplyst grundlag som muligt.

    Informationsmødet er første skridt i en evt. godkendelsesproces som pleje- eller aflastningsfamilie, hvorfor Socialtilsyn Øst opfordrer til, at man deltager i informationsmøde forinden ansøgning.

    Planlagte informationsmøder er

    Socialtilsyn Øst afdeling Holbæk:
    25. februar 2015 16.30-18.30
    Anders Larsensvej 7,
    4300 Holbæk

    Tilmeld dig her

    Socialtilsyn Øst afdeling Nykøbing Falster:
    25. februar 2015 16.30-18.30 Skovalleen 32D,
    4800 Nykøbing Falster

    Tilmeld dig her

    Flere informationer

    Såfremt du har spørgsmål kan du kontakte
    • sekretær Iris Christiansen, Slagelse Familie Center på tlf. 5857 4700


Sygeplejerske (1)
  • 11-02-2015 Sygeplejerske til Slagelse Kommunes Misbrugscenter
    Slagelse Kommunes Misbrugscenter søger en sygeplejerske til et barselsvikariat i Rådgivningscentret fra 1. april 2015, eller snarest muligt, indtil 31. marts 2016.

    Vi søger en sygeplejerske 37 timer om ugen, der har lyst til at arbejde med mennesker, der har misbrug som en udfordring i livet. Har du overblik og interesse for mennesker som primært lever med et stofmisbrug og på kanten af samfundet, så er det dig vi søger. Har du erfaring fra både det somatiske og det psykiatriske område, er det kun et plus.

    Arbejdsopgaverne består i ambulante nedtrapninger, sundhedsfremmende initiativer, akutte og planlagte sygeplejeopgaver. Tværfaglige møder er ofte udgangspunkt for drøftelser, refleksioner og beslutninger i forhold til borgerne og disses ønsker/udfordringer. Ligeledes iværksættes afklaring/behandling i forhold til hepatitis og optimering af denne behandling. Brugergruppen er generelt præget af komplekse problemstillinger.

    En del af arbejdet består i rutineprægede opgaver som pakning og udlevering af medicin, dokumentation og andet administrativt arbejde.

    Som velfungerende og ambitiøs arbejdsplads søger vi en medarbejder, der udover de sundhedsfaglige basiskompetencer

    • kan rumme mennesker med psykiske og sociale problemer
    • har erfaring med eller interesse for misbrugsrelaterede sygeplejeopgaver; afgiftninger, nedtrapninger, sårpleje, fixeskader og sundhedsfremmende vejledning m.m.
    • er psykisk robust
    • er omstillingsparat
    • har viljen og evnen til at udvikle sig
    • kan samarbejde
    • er en udpræget holdspiller
    • har kørekort.

    Vi kan tilbyde

    • en arbejdsplads, hvor den enkelte bliver hørt og taget alvorlig
    • mulighed for kompetenceudvikling
    • positive og engagerede kollegaer
    • supervision.

    Yderligere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • afdelingsleder Martin Freitag på telefon 40 84 76 29
    • behandler Rikke Haukjær Skourup på telefon 58 57 48 25
    • sygeplejerske Lisbeth Abel Thorsø på telefon 58 57 48 29.

    Løn efter gældende overenskomst.

    Ansøgningsfrist

    • onsdag den 11. februar 2015 kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 19. februar 2015.

    Ansøgning med CV og relevante bilag mærket "Barselsvikariat for Sygeplejerske" sendes pr. post til

    Misbrugscentret
    Ingemannsvej 22
    4200 Slagelse

    eller via mail til misbrugscentret-job@slagelse.dk.

Socialrådgiver/sagsbehandler (3)
  • 04-02-2015 Genopslag - Jobcenter Slagelse – ”Flyver” til Voksenafdelingen
    Vores "Flyver" har fået andet job i vores afdeling, hvorfor vi ønsker at genbesætte stillingen med en faglig stærk person.

    Vi ønsker at styrke vores fleksibilitet i driften, hvorfor vi har brug for en person, som trives ved at arbejde omstillingsparat, idet hverdag og arbejdsområder vil være skiftende.

    Som vores kommende "Flyver" skal du have flere års erfaring i flere discipliner inden for beskæftigelsesområdet, således at du vil kunne indgå i det team, der pt. har brug for lidt ekstra støtte.

    Afdelingen arbejder udviklingsorienteret, hvorfor vi sætter mange forskellige projekter i gang, hvor medarbejdere vil "gå ind og ud" af projekter, og hvor du vil skulle understøtte kerneopgaverne. Du skal derfor trives med, at arbejde selvstændigt i en konstant foranderlig branche.

    Dine opgaver vil ligge inden for flere felter i beskæftigelsesområdet, og vil bl.a. kunne omhandle

    • visitation og sagsbehandling på både kontanthjælps- og dagpengeområdet
    • vejledning, motivering og støtte af ledige borgere
    • udplacering i aktivering, revalidering m.m.
    • udarbejde indstillinger til rehabiliteringsteam
    • virksomhedsrettede opgaver i forbindelse med oprettelser af praktikker og løntilskudsjob
    • deltage i aktiveringsindsatsen.

    Det er derfor vigtigt, at du har

    • dokumenteret erfaring med beskæftigelsesområdet og dets lovgrundlag, primært kontanthjælpsområdet og sekundært lovgrundlaget for forsikrede ledige
    • solid erfaring fra flere af ovennævnte områder
    • interesse og flair for at være den ekstra ressource i forskellige team
    • evnen til at kunne dykke ned i enkeltsager, og løse de udfordringer, der derved dukker op
    • energi, et godt overblik og en empatisk tilgang til opgaveløsningen
    • en stærk psyke og formår at bevare fatningen trods forskellige arbejdspladser
    • relevant uddannelse.

    Vi tilbyder

    • en hverdag præget af forandring, hvor du ikke "gror fast" i et team
    • engagerede og kompetente medarbejdere
    • en anerkendende atmosfære, hvor der er plads til forskellighed.

    Arbejdsplads

    Din arbejdsplads vil være skiftende, alt efter hvilket team du i en periode arbejder for. Derfor vil du skulle arbejde på flere af Jobcenter Slagelses adresser.

    Du vil overordnet referere til afdelingschefen, men i dagligdagen være under ledelse af den teamleder, du er udplaceret hos.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Stillingen ønskes besat snarest muligt.

    Vi tilbyder løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Lønnen fastsættes efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation og vil afspejle stillingsfunktioner og dine kvalifikationer.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • afdelingschef Marianne Vitus på telefon 23 82 18 80

    Frist

    • onsdag den 4. februar 2015 kl. 10.00


    Søg stillingen
  • 05-02-2015 Sagsbehandler til Jobcenter Slagelse - Voksen - kontanthjælp

    1-årigt vikariat som sagsbehandler til Voksenafdelingen i Jobcenter Slagelse

    Hvis du brænder for at gøre en forskel for vores borgere med din faglighed og person, så læs videre her!

    Voksenafdelingen i Jobcenter Slagelse er midt i en spændende udvikling og derfor søger vi en ny fagligt stærk kollega, som har lyst til at skabe resultater med vores borgere.

    Vores nye kollega skal være med til at løse vores kerneopgaver, bl.a.

    • at gennemføre visitationssamtaler med borgere på kontanthjælp
    • at yde professionelle råd og vejledning om muligheder for job og uddannelse
    • at gennemføre jobsamtaler og udarbejde jobplaner
    • at iværksætte beskæftigelsesrettede tiltag efter Lov om aktiv beskæftigelsesindsats samt opfølgning herpå
    • at udarbejde indstillinger som rådighedsvurderinger.

    Derfor forestiller vi os, at du

    • har en baggrund som socialrådgiver
    • har en bred og flerårig erfaring i at arbejde med ledige borgere på kontanthjælp som sagsbehandler
    • har gode mundtlige og skriftlige kompetencer
    • har specifik viden om og kan anvende beskæftigelseslovgivningen
    • kan anvende viden om uddannelsessystemets indhold
    • formår at agere loyalt inden for lovgivningsmæssigt fastsatte rammer.

    Vi forestiller os, at du er en person som

    • fokuserer på borgerens ressourcer frem for begrænsninger
    • evner at coache og vejlede den enkelte borger med en motiverende og anerkendende tilgang
    • er handlings- og resultatorienteret og har fokus på arbejdsmarkedet
    • har et stort engagement og er robust
    • arbejder struktureret og systematisk
    • har en naturlig evne til at opbygge og udbygge relationer
    • har en faglig, professionel optimisme og tror på positiv forandring for borgerne.

    Vi kan blandt andet tilbyde

    • en spændende afdeling for vores borgere over 30 år
    • et udviklende og dynamisk team med højt drive, engagement og godt humør
    • stor selvstændighed under ansvar og fleksibilitet i arbejdet med gode muligheder for personlig og faglig sparring
    • en afdeling hvor vi ser forskelligheder og mangfoldighed som en styrke
    • TUS (team-udviklingssamtale) og årlig MUS (medarbejder-udviklingssamtale)
    • gode kantineforhold med økologisk mad.

    Du bliver ansat efter gældende overenskomst. Der bliver desuden indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.

    Flere oplysninger

    Hvis du er interesseret i at vide mere om jobbet, hører vi gerne fra dig!

    Du er velkommen til at kontakte

    Frist

    • torsdag den 5. februar 2015 kl. 10.00

    1. samtalerunde afholdes fredag den 20. februar 2015
    2. samtalerunde afholdes onsdag den 25. februar 2015

    Søg stillingen
  • 18-02-2015 To integrationskonsulenter

    Nyoprettede stillinger

    Afdelingen, Integration og Netværk, søger to integrationskonsulenter 37 timer om ugen, der gerne vil arbejde med udlændinge. Stillingerne oprettes på baggrund af en stigning i antallet at flygtninge og familiesammenførte.

    Integration og Netværk

    Integration og Netværk modtager hvert år et antal flygtninge, som Udlændingestyrelsen fastsætter ud fra en landsdækkende kvote. Flygtningene kommer direkte fra asylcentre i Danmark eller fra FN-flygtningelejre rundt omkring i verden. Integration og Netværk modtager også familiesammenførte til herboende flygtninge, udlændinge og danske statsborgere.

    Vi søger en integrationskonsulent som primært skal arbejde med selve modtagelsen af nyankomne flygtninge og en integrationskonsulent, som primært skal understøtte det 3-årige Integrationsprogram med opfølgninger og beskæftigelsesrettede aktiviteter.

    Jobindhold for integrationskonsulent i modtagelsesindsatsen

    Jobbet består i at planlægge afrejser og modtagelser i samarbejde med asylcentrene i Danmark. Der skal lægges en plan for boligplacering i samarbejde med vores Borgerservicecenter og skabes et overblik over hvilke samarbejdspartnere, der skal involveres.

    Der afholdes visitationssamtaler på modtagelsesdagen, henvises til Danskuddannelse og følges op på, at alle relevante oplysninger, dokumenter mv. tilgår integrationskonsulenterne, som har ansvar for Integrationsprogrammet.

    Jobbet består også af netværksopgaver, hvor du indgår i faglige netværk, herunder indsamler viden om området og understøtter afdelingen fagligt.

    Jobindhold for integrationskonsulent i integrationsprogrammet

    Jobbet består i at gennemføre de myndighedsopgaver, der er beskrevet i Integrationsloven. Det vil sige opfølgningssamtaler, opfølgning på Danskuddannelse og udarbejdelse af integrationskontrakter. Derudover arbejdes der målrettet på at få personerne i virksomhedspraktik, løntilskud og andre tiltag, som vurderes relevante. Målet er ordinært arbejde eller opstart på uddannelse inden for de første 3 år.

    Jobbet består også af netværksopgaver, hvor du indgår i faglige netværk, herunder indsamler viden om området og understøtter afdelingen fagligt

    Din profil

    Det er en fordel, hvis du har erfaring med målgruppen, men ikke et krav. Desuden ser vi gerne, at du;
    • er meget struktureret, og god til at planlægge og skabe overblik
    • kan forstå og omsætte lovtekst til handling
    • at du har en uddannelse som socialrådgiver, socialformidler eller har relevant erfaring, som kan anvendes i arbejdet som Integrationskonsulent
    • er god til at samarbejde og kan kommunikere ubesværet med alle
    • er vedholdende og kan stå fast hvis det kræves
    • har kørekort og kan stille egen bil til rådighed (primært relevant for konsulent i integrationsprogrammet)

    Vi tilbyder

    • et stærkt kollegialt fællesskab både internt i afdelingen og med samarbejdspartnere i hele Slagelse Kommune
    • et rigtig godt arbejdsmiljø, hvor latter, engagement og travlhed går hånd i hånd
    • mulighed for selv at præge din stilling, så du bruger dine kompetencer bedst muligt
    • et stærkt fagligt miljø med mange muligheder for at lære nyt
    • Flekstid og løn efter gældende overenskomst/principperne i Ny Løn, herunder kørselsgodtgørelse

    Løn og ansættelsesvilkår

    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

    Lønnen fastsættes efter principperne i NY LØN efter forhandling med den faglige organisation.

    Flere informationer

    Ønsker du yderlige oplysninger, kan du kontakte
    • leder af Integration og Netværk, Helle Sofie Larsen på tlf. 24 79 04 80 
    • integrationskonsulent Søren Thomsen på tlf. 23 66 34 52

    Frist

    Ansøgningen med relevante bilag skal være hos os senest
    • onsdag den 18. februar 2015 kl. 12.00

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 25. februar og torsdag den 26. februar.

    Søg stillingen
Pædagog (2)
  • 30-01-2015 4 fuldtidsmedarbejdere med bachelor i psykologi, pædagogik eller lignende til Slagelse Famile Center
    Slagelse Familie Center søger fire fuldtidsmedarbejdere med bachelor i psykologi, pædagogik eller lignende uddannelse, da Slagelse Familie Center pr. 1. april 2015 opretter et MST-team.

    Stillingerne er en MST-vejleder og tre MST-terapeuter.

    MST (Multi Systemisk Terapi) er en intensiv familiebaseret indsats, der med den unge i fokus samarbejder og arbejder terapeutisk med forældrene, den udvidede familie, nærmiljøet, skolen, fritidsområder, relevante organisationer m.m. om den unges problemadfærd.

    Målgruppen er unge mellem 10 og 17 år, der har en problematisk adfærd, med fx skoleforsømmelser, kriminalitet, misbrug eller voldelig adfærd.

    Konceptet består af en metodemodel og principper, der danner ramme for behandlingen. Inden for denne ramme bruges forskellige terapeutiske redskaber og metoder (f.eks. kognitiv terapi, systemisk terapi, både strukturel og strategisk, adfærdsregulerende terapi, parterapi, misbrugsbehandling, vredeshåndtering, konflikthåndtering mv.).

    Læs mere om MST her

    Læs stillingsbeskrivelserne

    Flere informationer

    For yderligere oplysninger kontakt
    • leder af Slagelse Familie Center, Niels-Jørgen Hybholt 58 57 47 31 
    • souschef Jens Theil Nielsen 28 56 22 54

    Frist

    • 30. januar 2015

    Der forventes afholdt ansættelsessamtaler for MST-vejleder den 4. februar 2015.
    Der forventes afholdt ansættelsessamtaler for MST-terapeuter den 18. februar 2015.

    Ansøgning med relevante bilag sendes til slagelsefamiliecenter@slagelse.dk

  • 01-02-2015 Pædagog til Vejsgård Alle

    Vejsgård Alle i Vemmelev søger en pædagog på 37 timer ugentligt pr. 1. april 2015

    Vejsgård Alle er et helt nyt botilbud opført efter almenlovens § 105, for voksne udviklingshæmmede borgere, der alle har brug for støtte, guidning og lidt hjælp i deres hverdag. På Vejsgård alle er der i alt 20 selvstændige boliger og to fælleshuse, hvor den enkelte borger kan gå hen og spise og mødes med andre.

    Der arbejdes målrettet med fokus på den enkeltes selv og medbestemmelse på eget liv og som ansat stilles der krav om, at du har en anerkendende tilgang i arbejdet og samværet med den enkelte borger.

    Som en del af Specialcenter Vest arbejder vi også ud fra den etiske profil - der har fokus på borgernes selvstændighed, værdighed, integritet og sårbarhed. For at højne fagligheden lægges der op til, som medarbejder at drøfte de etiske dilemmaer, der opstår i arbejdet.

    Vi søger en kollega og medarbejder, der

    • bidrager til det gode arbejdsmiljø
    • er anerkendende i forhold til borgerne, kollegaer og ledelsen
    • er engageret og motiveret til nye opgaver
    • kan se muligheder frem for begrænsninger
    • er loyal, stabil og omstillingsparat
    • arbejder skriftligt med eksempelvis dokumentation, handleplaner og udredninger
    • vægter pårørende arbejde
    • har kørekort til almindelig bil og kan køre med beboerne i vores bus.

    Vi tilbyder

    • en ny spændende arbejdsplads i udvikling, hvor du også kan være med til at præge stedet
    • motiverede og engageret kollegaer og ledelse
    • et godt arbejdsmiljø
    • en arbejdsplads der har borgerne i fokus, og hvor borgernes stemme bliver hørt
    • høj faglighed
    • skiftende arbejdstider og weekend arbejde hver anden uge.

    Yderligere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • daglig leder Charlotte Bech Petersen på mobil 22 11 89 73.

    Du er også velkommen til at komme og få en rundvisning og stille eventuelle spørgsmål mandag den 26. januar 2015 fra kl. 15.00 til 17.00, ligesom du kan læse mere på vores hjemmeside.

    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

    Ansøgningsfrist

    • 1. februar 2015.

    Er du interesseret i at søge stillingen, sendes din ansøgning med bilag til
     
    Botilbuddet Vejsgård Alle
    Vejsgård Alle 1
    4241 Vemmelev
    Att: Daglig Leder Charlotte Bech Petersen

    eller via mail til cbman@slagelse.dk.

    Samtaler forventes afholdt i uge 8. Har du ikke hørt fra mig inden ultimo uge 8, er stillingen besat til anden side.

Psykolog (1)
  • 30-01-2015 4 fuldtidsmedarbejdere med bachelor i psykologi, pædagogik eller lignende til Slagelse Famile Center
    Slagelse Familie Center søger fire fuldtidsmedarbejdere med bachelor i psykologi, pædagogik eller lignende uddannelse, da Slagelse Familie Center pr. 1. april 2015 opretter et MST-team.

    Stillingerne er en MST-vejleder og tre MST-terapeuter.

    MST (Multi Systemisk Terapi) er en intensiv familiebaseret indsats, der med den unge i fokus samarbejder og arbejder terapeutisk med forældrene, den udvidede familie, nærmiljøet, skolen, fritidsområder, relevante organisationer m.m. om den unges problemadfærd.

    Målgruppen er unge mellem 10 og 17 år, der har en problematisk adfærd, med fx skoleforsømmelser, kriminalitet, misbrug eller voldelig adfærd.

    Konceptet består af en metodemodel og principper, der danner ramme for behandlingen. Inden for denne ramme bruges forskellige terapeutiske redskaber og metoder (f.eks. kognitiv terapi, systemisk terapi, både strukturel og strategisk, adfærdsregulerende terapi, parterapi, misbrugsbehandling, vredeshåndtering, konflikthåndtering mv.).

    Læs mere om MST her

    Læs stillingsbeskrivelserne

    Flere informationer

    For yderligere oplysninger kontakt
    • leder af Slagelse Familie Center, Niels-Jørgen Hybholt 58 57 47 31 
    • souschef Jens Theil Nielsen 28 56 22 54

    Frist

    • 30. januar 2015

    Der forventes afholdt ansættelsessamtaler for MST-vejleder den 4. februar 2015.
    Der forventes afholdt ansættelsessamtaler for MST-terapeuter den 18. februar 2015.

    Ansøgning med relevante bilag sendes til slagelsefamiliecenter@slagelse.dk

Lærer (2)
  • 29-01-2015 Børnehaveklasseleder til Nymarkskolen
    Da en af vores børnehaveklasseledere går på pension, har vi en stilling ledig pr. 1. april 2015.

    Nymarkskolen er en tosporet byskole med godt 500 elever og 40 lærere.

    Nymarkskolen er en af de førende skoler i Danmark i arbejdet med at gøre læring synlig. Alle skolens medarbejdere deltager i et uddannelsesprogram. Dette er tilrettelagt ud fra John Hatties analyser. Dette giver et stærkt fokus på læring og læringsmål.

    Vi har de seneste år haft stor fokus på elevernes trivsel og faglige udbytte ud fra den systemiske tilgang. Målet er at skabe et bedre læringsmiljø. Her spiller teamsamarbejde og kollegial respons en afgørende rolle for lærernes kompetenceudvikling.

    Endelig prioriterer vi sundhed og bevægelse meget højt og vil fra 1. august 2015 være idrætsskole. Slagelse Kommunes eliteklasser vil også være placeret på skolen.

    Vi søger en børnehaveklasseleder, som med engagement kan og vil indgå i et forpligtende teamsamarbejde, der skaber tryghed og læring for de yngste elever.

    Du skal derfor

    • have lyst og evne til at arbejde på en skole med høje forventninger til elevernes udvikling og læring
    • have lyst til at arbejde med elever, der har 225 minutter idræt om ugen
    • aktivt anvende bevægelse i fagene
    • have kvalifikationer og erfaring i forhold til sprogudvikling og begyndende læsning
    • have stærke kommunikative kompetencer
    • have en anerkendende tilgang i et inkluderende fællesskab
    • have erfaring med samarbejdet med flersprogede familier
    • være aktiv og engageret i skolens udvikling.

    Du kan læse mere om skolen her

    Flere informationer

    Yderligere oplysninger fås ved at kontakte skolens
    • pædagogiske afdelingsleder Tina Ellekjær på tlf. 23 22 50 52
    • Nymarkskolen på tlf. 20 18 44 00

    Frist

    • den 29. januar 2015 kl. 12.00

    Ansættelsessamtaler afholdes den 4. februar 2015.

    Send din ansøgning til
    Nymarkskolen,
    Østre Alle 67,
    4200 Slagelse.

    Eller på mail til nymarkskolen@slagelse.dk

  • 05-02-2015 Eliteidrætskoordinator og underviser på Nymarkskolen i Slagelse
    Pr. 1. april 2015 er der en ledig kombinationsstilling som eliteidrætskoordinator og underviser i eliteidrætsklasserne og udskolingen på Nymarkskolen.

    Fra august 2015 placeres Slagelse Kommunes nye eliteidrætsklasse på Nymarkskolen. Over de kommende tre år udvides fra 7. årgang det første år til 7.- 9. årgang 2017.

    Nymarkskolen har fokus på elevernes læring og forudsætninger for læring og vil derfor samtidig overgå til at være idrætsskole. Det betyder, at eleverne har 225 minutters idrætsundervisning om ugen, som tager udgangspunkt i aldersrelateret træning og en idrætspædagogik, der fremmer læring.

    Udover idrætsfokus er Nymarkskolen en af de førende skoler i Danmark i arbejdet med at gøre læring synlig for eleverne. Alle skolens medarbejdere deltager i et uddannelsesprogram, tilrettelagt ud fra John Hatties analyser. Dette giver et stærkt fokus på læring og læringsmål. Endelig har vi de seneste år haft stor fokus på elevernes trivsel og faglige udbytte ud fra den systemiske tilgang.

    Vi søger en medarbejder, der varetager

    • kontakten til morgentrænerne, skolens egen morgentræningen for elever på multisporet samt evt. skadede elever i samarbejde med klubberne
    • kontaktlærerfunktion for eleverne i idrætsklasserne herunder bindeled mellem eleven, hjemmet, klubben og skolen samt kommunikation og daglig formidling ift. nyhedsbreve, aflysninger, ferier mv.
    • koordinering i samarbejde med idrætsfagteamet
    • opgaver forbundet med optagelse af nye elever på idrætslinjen
    • undervisning af elitesportsklasserne og udskolingen - gerne i flere af følgende fag: idræt, dansk, matematik og tysk
    • læring i alle fag gennem udvikling af idrætspædagogik
    • kontakt til idrætsklubber i Slagelse Kommune
    • koordinering og vedligeholdelse af Idrætsmærket (indføres i skoleåret 2015/16)
    • tovholderfunktionen i skolens idrætsgruppe.

    Vi forventer, at du

    • har erfaring med arbejde og samarbejde i idrætsklubber vedrørende talentudvikling
    • er aktiv idrætsudøver
    • har kompetencer og erfaring i at undervise i udskolingen samt forestå træningen af elite-idrætsklaserne
    • har erfaring i forhold til udviklingsprojekter
    • har gode samarbejdsevner med forskellige samarbejdspartnere
    • har kompetencer som idrætslærer eller tilsvarende.

    Som koordinator vil dine hovedopgaver i perioden frem til den 1. august 2015 være at gøre klar til, at eleverne fra første skoledag har mulighed for progression i både skolen og idrætsklubben, samt deltage i planlægningen og implementeringen af Nymarkskolens overgang til idrætsskole.

    Som lærer vil du indgå i skemaet med de fag, du har kompetencer til at undervise i.

    Stillingen er en kombination af eliteidrætskonsulent (30 %) og lærer (70 %).

    Flere informationer

    Yderligere oplysninger fås ved at kontakte
    • skoleleder René Nielsen på tlf. 23 22 50 50
    • idrætskonsulent Puk Kirkeskov Hvistendal, mobil 29 12 42 03
    • Nymarkskolen på tlf. 20 18 44 00

    Du kan læse mere om eliteidrætsklasserne her

    Aflønning sker i henhold til overenskomst og forhåndsaftaler.

    Frist

    • den 5. februar 2015 kl. 12.00

    Ansættelsessamtaler: Første samtalerunde afholdes mandag den 9. februar 2015. Anden samtalerunde i uge 9. Der anvendes test i forbindelse med ansættelsesproceduren.

    Send din ansøgning til
    Nymarkskolen,
    Østre Alle 67,
    4200 Slagelse.

    Ansøgningen kan også sendes på mail til: nymarkskolen@slagelse.dk

Kontor og administration (1)
  • 13-02-2015 Genopslag - Teamleder til sygedagpenge- og revalideringsindsats
    Kan du lede et team af fagligt kompetente medarbejdere samt sikre en stabil sygedagpenge- og revalideringsindsats, og trives du i en foranderlig hverdag, så har vi jobbet til dig.

    Vi søger en erfaren leder, der kan der kan stå i spidsen for at skabe sammenhæng mellem de lovgivningsmæssige rammer og fagligt gode og fleksible løsninger for den enkelte borger. Vi er et dynamisk og udviklingsorienteret jobcenter med fokus på både dialog og samarbejde samt en effektiv og resultatorienteret indsats. Teamet hører under Afdelingen for Arbejdsfastholdelse og er ét af i alt 3 team i afdelingen.

    I sygedagpengeindsatsen er målet hurtig tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Fokus i indsatsen er hurtig udredning, udarbejdelse af planer i samarbejde med borgeren, tilrettelægge relevante aktiveringstilbud og koordinering af borgerens sag med relevante samarbejdspartnere. I revalideringsindsatsen er der særligt fokus på, at understøtte og udvikle borgerens kompetencer med henblik på, at sikre fastholdelse på det ordinære arbejdsmarked. Dette gøres ved uddannelse eller virksomhedspraktikker, kurser m.v.

    Som teamleder får du følgende opgaver

    • ansvar for den daglige ledelse i begge grupper
    • tilrettelæggelse af den daglige drift
    • indgå i sagsbehandlingen af komplekse sager
    • give input til og arbejde efter beskæftigelsesplanens mål og jobcenterets aktiveringsstrategi
    • sikre høj faglighed (herunder lovgivning) og rettidighed
    • medvirke til trivsel og samarbejde
    • stå for medarbejderudvikling, herunder afholdelse af MUS-samtaler og sygefraværssamtaler
    • behandle klagesager
    • udarbejde ledelsestilsyn
    • opfølgning på aktiveringsøkonomi sammen med øvrig ledelse
    • tage stilling til køb af aktiveringsforløb og indgåelse i projekter
    • kontakt til samarbejdspartnere om daglig drift
    • indgå i aftaler om snitflader internt i kommunen.

    Vi har brug for dig, hvis du

    • har konkret erfaring med faglig ledelse på området og kan skabe resultater selv og gennem andre
    • kan delegere opgaver og sætte mål
    • kan vurdere indsats og give feedback på præstationer
    • er fortrolig med sygedagpenge- og revalideringsområdet
    • kan samarbejde og skabe sammenhold på tværs
    • har en relevant uddannelse.

    Flere oplysninger

    Du kan få mere at vide om stillingen hos
    • teamleder Claus Møgeltoft på telefon 23 66 34 56 
    • afdelingschef Marja Elverhøi på telefon 20 56 68 75.

    Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

    Ansøgningsfrist

    • 13. februar 2015 kl. 12.00.


    Søg stillingen
Ingeniører (1)
  • 11-02-2015 Medarbejder til Facilities Management til Center for Kommunale ejendomme

    Din mission

    Slagelse Kommune er i gang med at implementere et FM-system til styring af bl.a. ejendomsdrift, arealer og vedligehold. Der skal være med til at sikre os en effektiv udnyttelse, samt vedligehold af de kommunale bygninger.

    Vores ejendomsportefølje på mere end 400.000 m², er samtidig ved at blive samlet under Center for Kommunale ejendomme.

    Du skal derfor være drivkraften i den fortsatte implementering af vores FM-system, samt være med til at udvikle organisationen i FM retningen, så vi udnytter vores fælles ressourcer bedre.

    Primære opgaver

    • du skal drive processen med implementeringen
    • du skal undervise fremtidige brugere af systemet
    • du skal udøve daglig support til dine kollegaer
    • du skal kunne se muligheder for optimering/forbedringer, og evne at implementere dem
    • du skal være med til at indarbejde FM tankegangen i vores organisation.

    Din profil

    • du har interesse og forståelse for Facilities Management, og har gerne FM-uddannelsen
    • du har erfaring med og lyst til, at arbejde med et FM-system. Kendskab til MainManager eller lignende er en stor fordel
    • du har menneskelig forståelse og tålmodighed
    • du har flair for at opbygge orden og systematik
    • du kan tænke i helheder og holde fokus på helheden i projektet
    • du kan sikre det gode samarbejde på alle niveauer.

    Hvem er vi?

    Center for Kommunale Ejendomme består af 2 stabsfunktioner og 3 afdelinger; Udvikling & Jura - Køb & Salg, Ejendomsstrategi, Drift & Service, Bygherrerådgivning og Rengøring & Kantiner. Vi varetager en bred vifte af opgaver, der koncentrerer sig om bygningsdrift, nybyggeri, rengøring og drift af de kommunale bygninger. Denne stilling vil organisatorisk være placeret i Drift og Service og referer til afdelingsleder Rune Overlade.

    Løn og ansættelse

    Ansættelsen er på 37 timer pr. uge med mulighed for flekstid. Løn efter nærmere aftale. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

    Arbejdssted

    Center for Kommunale Ejendomme, Caspar Brands Plads 6, 4220 Korsør.

    Yderligere oplysninger

    Ønsker du flere informationer, kan du kontakte
    • afdelingsleder Rune Overlade på tlf. 58 57 91 33 eller på mail: ruove@slagelse.dk

    Ansøgningsfrist

    • 11. februar 2015, kl. 12.00

    Mærk din ansøgning "Ejendomsstrateg"'

    Søg stillingen
Elev - Kontor (1)
  • 22-02-2015 Kontorelev

    Kickstart din karriere som kontorelev

    Få en spændende karriere som kontorelev - læs her, hvorfor netop DU skal søge!

    Har du lyst til

    • en spændende elevtid på en forventet varighed af 2 år med udfordrende opgaver?
    • en studietur til Bruxelles i forbindelse med skoleopholdende?
    • arbejde i forskellige arbejdskulturer?
    • arbejde i Slagelse, Korsør og Skælskør?
    • et godt sammenhold med de andre kontorelever?

    Er du

    • glad for udvikling og ikke bange for en udfordring?
    • bevidst om service og kvalitet?
    • initiativrig og selvstændig, men stadig glad for at samarbejde?

    Og har du gennemført en HHX eller HG med speciale i offentlig administration (inden den 1. september 2015)?

    Så er du måske vores nye elev i Slagelse Kommune - Vi tager dig og din uddannelse seriøst og tilrettelægger uddannelsen i samarbejde med dig, så den også passer til dine ønsker og forventninger - uden at lade dig tabe balancen. Skriv til os, og fortæl hvorfor du skal være vores nye kontorelev!

    Vi tilbyder

    Du får mulighed for at prøve mange forskellige og spændende opgaver i forhold til administration. Du kommer i praktik i forskellige centre, f.eks. Borgerservice, Børn, Unge og Familie, Økonomi, HR og Udvikling, Sundhed og Omsorg, IT og Digitalisering. I løbet af elevtiden vil du være tilknyttet tre forskellige centre i Slagelse Kommune, så du får prøvet lidt af hvert.

    Elever aflønnes efter HK's overenskomst. Lønnen er pt. 12.940,61 kr. om måneden for elever under 25 år og 19.432,91 kr. om måneden for elever over 25 år.

    Flere informationer

    Slagelse Kommune søger kontorelever med start den 1. september 2015.

    Du kan læse meget mere om uddannelsen som kontorelev her

    hvis du vil høre mere om livet som elev, kan du også ringe til
    • 2. årselev Sasja Seistrup på 58 57 40 01 
    • uddannelseskonsulent Solveig Frausing på 5857 4073

    Hvis alt dette lige er dig, så:

    Ansøg nu!

    Husk, at det i din ansøgning er vigtigt at forklare, hvorfor det lige netop er DIG, der skal være elev i Slagelse Kommune.

    Frist

    • den 22. februar 2015

    ...og lad os skabe din fremtid sammen:

    Husk at vedhæfte dine eksamenspapirer og eventuelle udtalelsespapirer.

    Vi forventer at holde samtaler i uge 12 og 13.

    Vi glæder os til at høre fra dig.

    Bemærk!

    Der tages forbehold for uddannelsens varighed og adgangskrav iht. ny erhvervsuddannelsesreform, der forventes at træde i kraft pr. 1. august 2015.

    Søg stillingen
Biblioteksmedarbejder (1)
  • 13-02-2015 Faglig koordinator til Slagelse Bibliotekerne
    Vi søger en faglig koordinator til voksenområdet, der har ideer og mod til at udvikle og udføre nye tiltag for voksne og for studerende, i samarbejde med bibliotekernes forskellige profiler. Du skal også have evne og lyst til at sætte borgeres potentialer i spil og kunne se og dyrke sammenhænge, der skaber synergi mellem intern og ekstern formidling.

    Slagelse Bibliotekerne tilbyder et bredt spektrum af viden og kulturelle aktiviteter, hvor alle er med til at formidle til borgerne i Slagelse Kommune. Vi arbejder målrettet efter vores strategi, hvis sigte er, at vi skal engagere og styrke borgerne.

    Vi forventer, at du har erfaringer inden for

    • at engagere, motivere og samarbejde med dine kolleger
    • formidling til voksne
    • formidling til studerende
    • at opdyrke netværk
    • koordination af og løbende opfølgning på opgaver
    • varetagelse af et fagligt ansvar
    • sikre den fælles fremdrift på baggrund af fastsatte mål
    • styring af ressourcer.

    Organisatorisk refererer stillingen til souschefen, og er placeret som en blandt seks koordinatorer, der hver varetager koordineringen af indsatser og udvikling på hver deres faglige område. Der følger ikke personaleansvar med stillingen, men vi forventer, at du har viden om og erfaring med faglig ledelse. Ligeledes forventer vi en høj grad af biblioteksfaglig indsigt, og erfaring med at arbejde med formidling på biblioteket eller anden relevant kulturinstitution.

    Stillingen er på fuld tid, og du kan forvente, at arbejdsopgaverne udføres på både Slagelse, Korsør og Skælskør Bibliotek. Du skal også påregne både lørdags- og aftenarbejde. Løn efter forhandling.

    Flere oplysninger

    Ønsker du mere information, er du velkommen til at kontakte
    • souschef Berit Sandholdt Jacobsen på tlf. 58 57 39 24

    Du kan også besøge vores hjemmeside.

    Frist

    • fredag den 13. februar 2015 klokken 12.00.

    Vi forventer at afholde samtaler den 23. februar 2015.

    Ansøgning med bilag stiles til souschefen, og sendes til

    Slagelse Bibliotekerne,
    Stenstuegade 3,
    4200 Slagelse

    Eller send din ansøgning til bibliotek@slagelse.dk

AC-personale (2)
  • 10-02-2015 Konsulent/chefkonsulent til strategisk erhvervs- og turismeudvikling
    Kan du omsætte ideer til strategi og strategier til handling? Kan du sætte skub i diverse vækstinitiativer i Slagelse Kommune inden for områderne strategisk erhvervsudvikling, bosætning og turismeudvikling? Så er det måske lige dig, vi står og mangler i Center for Vækst og Bosætning i Slagelse Kommune.

    Slagelse Kommune har sat ekstra fokus på Vækst. Derfor søger Center for Vækst og Bosætning en ny konsulent til at løfte den strategiske erhvervs- og turismeudvikling i kommunen. Vi har blandt andet nedsat et vækst- og strategiudvalg, der henover det seneste år har arbejdet intensivt med at formulere en række anbefalinger. Vi har derfor brug for nye kompetencer til at omsætte disse anbefalinger til handling.

    I Center for Vækst og Bosætning, der er et nyt center i Slagelse Kommune, er vi stadig ved at definere roller og funktioner. Du har derfor mulighed for selv at påvirke din rolle og opgaveportefølje.

    Vi er optagede af at skabe et stærkt team med supplerende kompetencer. Vi søger derfor en kollega til vores team, der har erfaring med kommunale udviklingsprocesser, projektudvikling, bosætning samt strategisk turisme- og erhvervsudvikling. Der vil desuden blive lagt vægt på erfaring med selskabsdannelse, da du skal have ansvaret for samarbejdet med to kommunale aktieselskaber for henholdsvis turisme og erhverv.

    Vi forventer, at du kan omsætte politiske ønsker til den kommunale vækstdagsorden til konkrete handlinger og projekter, som du selv tager ledelsen på og gennemfører i samarbejde med relevante parter. Din funktion vil i høj grad være udadvendt, og det forventes derfor, at du har gode samarbejdsevner og formår at navigere i et komplekst landskab af lokale aktører.

    Vi lægger vægt på, at du

    • har solid og dokumenteret erfaring med den kommunale organisation og gerne kendskab til Vestsjælland
    • har viden om og gerne erfaring med selskabsdannelse og offentlig/private samarbejdsformer
    • har kendskab til kommunalfuldmagten, erhvervsfremmeloven og lov om dansk turisme.
    • er god til at opbygge og bruge dit netværk
    • kan håndtere økonomi både i forbindelse med projekter men også i forhold til de kommunale økonomiprocesser
    • har erfaring med direktionsbetjening, politisk betjening og trives i en politisk ledet organisation.
    • har et stærkt analytisk og strategisk blik og kan koble løsningerne til den politiske kontekst.
    • er proaktiv, pragmatisk og kan skabe kreative løsninger på komplekse problemstillinger
    • er handlekraftig og kan skabe resultater i samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere
    • formår at definere og udfylde din egen rolle i Center for Vækst og Bosætning
    • er udadvendt og selvkørende men samtidig formår at være en holdspiller.

    Center for Vækst og Bosætning

    I den indeværende byrådsperiode er der formuleret en stærk vækstdagsorden, som Center for Vækst og Bosætning understøtter ved at bidrage med aktiviteter, der fremmer rammebetingelserne for det private erhvervsliv og gør Slagelse Kommune til et stadigt mere attraktivt sted at bosætte sig. Alle vores aktiviteter understøtter målet om øget bosætning, bedre vilkår for det private erhvervsliv og et styrket image for Slagelse Kommune.

    Center for Vækst og Bosætning arbejder med erhverv, bosætning, turisme/oplevelsesøkonomi, funding, internationalisering, byliv og byudvikling samt regional og national interessevaretagelse. De primære værktøjer er analyse, strategiudvikling, projekt- og kampagneledelse, koordinering og rådgivning. I vores opgaveløsning bruger vi Slagelse Kommunes værdisæt som rettesnor: Modig, tydelig, kompetent - med glæde.

    Vi er i alt 9 medarbejdere, som sætter stor pris på det tværgående samarbejde. Du bliver en del af et team med en flad struktur, et godt socialt miljø og med rum til både faglig og personlig sparring.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Stillingen kan besættes af såvel konsulenter som chefkonsulenter afhængig af kvalifikationer.

    Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og lønniveauet vil matche dine kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer ugentligt, og med tiltrædelse 1. april 2015, men meget gerne før.

    Flere informationer

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • centerchef Benedict Moos på tlf.: 51 23 57 67

    Frist

    • den 10. februar 2015 kl. 9.00

    Ansættelsessamtaler afholdes den 17. februar 2015. En eventuel anden samtalerunde afholdes den 20. . februar 2015.

    Søg stillingen
  • 11-02-2015 Medarbejder til Facilities Management til Center for Kommunale ejendomme

    Din mission

    Slagelse Kommune er i gang med at implementere et FM-system til styring af bl.a. ejendomsdrift, arealer og vedligehold. Der skal være med til at sikre os en effektiv udnyttelse, samt vedligehold af de kommunale bygninger.

    Vores ejendomsportefølje på mere end 400.000 m², er samtidig ved at blive samlet under Center for Kommunale ejendomme.

    Du skal derfor være drivkraften i den fortsatte implementering af vores FM-system, samt være med til at udvikle organisationen i FM retningen, så vi udnytter vores fælles ressourcer bedre.

    Primære opgaver

    • du skal drive processen med implementeringen
    • du skal undervise fremtidige brugere af systemet
    • du skal udøve daglig support til dine kollegaer
    • du skal kunne se muligheder for optimering/forbedringer, og evne at implementere dem
    • du skal være med til at indarbejde FM tankegangen i vores organisation.

    Din profil

    • du har interesse og forståelse for Facilities Management, og har gerne FM-uddannelsen
    • du har erfaring med og lyst til, at arbejde med et FM-system. Kendskab til MainManager eller lignende er en stor fordel
    • du har menneskelig forståelse og tålmodighed
    • du har flair for at opbygge orden og systematik
    • du kan tænke i helheder og holde fokus på helheden i projektet
    • du kan sikre det gode samarbejde på alle niveauer.

    Hvem er vi?

    Center for Kommunale Ejendomme består af 2 stabsfunktioner og 3 afdelinger; Udvikling & Jura - Køb & Salg, Ejendomsstrategi, Drift & Service, Bygherrerådgivning og Rengøring & Kantiner. Vi varetager en bred vifte af opgaver, der koncentrerer sig om bygningsdrift, nybyggeri, rengøring og drift af de kommunale bygninger. Denne stilling vil organisatorisk være placeret i Drift og Service og referer til afdelingsleder Rune Overlade.

    Løn og ansættelse

    Ansættelsen er på 37 timer pr. uge med mulighed for flekstid. Løn efter nærmere aftale. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

    Arbejdssted

    Center for Kommunale Ejendomme, Caspar Brands Plads 6, 4220 Korsør.

    Yderligere oplysninger

    Ønsker du flere informationer, kan du kontakte
    • afdelingsleder Rune Overlade på tlf. 58 57 91 33 eller på mail: ruove@slagelse.dk

    Ansøgningsfrist

    • 11. februar 2015, kl. 12.00

    Mærk din ansøgning "Ejendomsstrateg"'

    Søg stillingen
Siden er sidst opdateret 18. september 2014