Om Kommunen

Søg job

Oversigt over alle ledige stillinger i Slagelse Kommune.

Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers
forskellighed som en resurse. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, religion
og etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

 

Øvrige (2)
  • 09-03-2015 Teknisk Designer/Assistent til Center for Kommunale ejendomme

    Vores mission

    Slagelse Kommune ønsker en effektiv udnyttelse af de kommunale ejendomme. Vores ejendomsportefølje er på mere end 400.000 m², og vi har en ambitiøs ejendomsstrategi under sloganet: "Sammen skaber vi kloge m²".

    Du kan læse om vores ejendomsstrategi her og vores plan for udmøntning af strategien her.

    Primære opgaver

    • support og støttefunktion til et ejendomsstrategiteam
    • opsamling, inddatering samt løbende vedligehold af data til arealforvaltning (Space Management)
    • medvirke til løsning af teamets projekter på konkrete ejendomme
    • kontrolopmåling og opdatering af tegninger
    • være med til at opbygge en systematisk tilgang til forvaltning af kommunes ejendomme

    Din profil

    • du er stærk inden for systematik og god til at sætte struktur på tingene
    • du nyder at være en del af en helhed og understøtte på tværs
    • du forstår vigtigheden af et godt samarbejde på alle niveauer
    • du har en teknisk baggrund som teknisk designer eller lignende, arbejder hjemmevant i ACAD og Excel
    • du har lyst til, at arbejde i en politisk styret organisation

    Hvem er vi?

    Center for Kommunale Ejendomme består af 2 stabsfunktioner ("Udvikling & Jura / Køb & Salg" og "Ejendomsstrategi") og 3 afdelinger ("Drift & Service", "Bygherrerådgivning" og "Rengøring & Kantiner"). Vi varetager en bred vifte af opgaver der koncentrerer sig om ejendomsadministration, nybyggeri, rengøring og drift af de kommunale bygninger. Ejendomsstrategi-teamet består af i alt 4 medarbejdere, der referer direkte til centerchef Flemming Larsen.

    Løn og ansættelse

    Ansættelsen er på 37 timer pr. uge med mulighed for flekstid. Løn efter nærmere aftale. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.

    Arbejdssted

    Center for Kommunale Ejendomme, Caspar Brands Plads 6, 4220 Korsør.

    Yderligere oplysninger

    For yderligere informationer, kan du kontakte

    Frist

    • 9. marts 2015 kl. 12.00.


    Søg stillingen
  • 19-03-2015 Idræts- og bevægelseskonsulent til Center for Skole
    For at understøtte, at det er sjovt at bevæge sig i Slagelse Kommunes folkeskoler og leve op til folkeskolereformens mål om, at alle elever skal bevæge sig 45 minutter om dagen i skoletiden, søger Center for Skole en idræts- og bevægelseskonsulent med tiltrædelse 1. april 2015.

    Slagelse Kommune prioriterer idræt og bevægelse højt og har indgået en partnerskabsaftale med DIF, der er med til at bygge en endnu stærkere bro mellem idrætsforeninger og skolerne.

    Vil du være

    • dynamisk idræts- og bevægelseskonsulent i en kommune, der har sat idræt højt på dagsordenen
    • drivkraften i implementeringen af den nye partnerskabsaftale med Danmarks Idrætsforbund i skoler og foreninger
    • igangsætter og udvikler af mange nye projekter og aktiviteter i kommunens skoler og SFO'er
    • udgående konsulent og samarbejdspartner for skoler og SFO'er.

    Dine primære arbejdsopgaver

    • ansvarlig for projekter og indsatser om idræt og bevægelse i folkeskolen, herunder understøttelse af skolernes arbejde med at implementere bevægelsesdelen i den nye skolereform
    • udvikling af et højt aktivitetsniveau i Slagelse Kommunes skoler og SFO'er
    • partnerskabsudvikling mellem skoler, SFO'er og foreningsidrætten
    • sparring vedrørende idræt og bevægelse
    • kommunikationsopgaver i forhold til idræts- og bevægelsesopgaver i skolerne.

    Vi vil lægge vægt på, at du har/er

    • indgående erfaring med idrætsundervisning og bevægelse i folkeskolen
    • erfaring med at gå forrest og inspirere lærere, pædagoger og ledere med høj faglig kvalitet
    • erfaring med at planlægge og afvikle kompetenceudvikling for lærere og pædagoger, f.eks. i form netværk, kurser og aktionslæring
    • solid erfaring med og sikker fornemmelse for samspillet mellem kommune og det frivillige foreningsliv
    • stor pædagogisk og psykologisk indsigt i børne- og ungdomsliv, samt uddannelsesverdenen
    • serviceminded og åben med evne til at formidle budskaber både mundtligt og skriftligt til mange målgrupper også i større forsamlinger
    • evne til at koordinere, skabe sammenhæng, overblik og resultater i projekter med mange aktører
    • gerne erfaring fra idrætten - som udøver, træner og leder.
     
    Din formelle uddannelsesmæssige baggrund for at kunne dække ovenstående opgaver er en relevant uddannelse indenfor idræt/bevægelse - enten som lærer/pædagog med idræt som linjefag, suppleret med vejlederuddannelse eller lignende - eller som kandidat i idræt med relevant erfaring i vejledning og undervisning af lærere og pædagoger.

    Flere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

    Ansøgningsfrist

    • 19. marts 2015.

    Samtaler forventes afholdt den 23. marts 2015.

    Søg stillingen
Socialrådgiver/sagsbehandler (3)
  • 27-02-2015 Jobkonsulent til Voksenafdelingen ved Jobcenter Slagelse

    Vi søger jobkonsulent med tiltrædelse snarest muligt

    Voksenafdelingen, Aktivering ved Jobcenter Slagelse, har bl.a. den opgave at hjælpe ledige i virksomhedsrettet aktivering. Målgruppen er borgere over 30 år.
     
    Vi tilbyder en arbejdsplads i rivende udvikling, hvor hverdagen er præget af kreativitet og fuld fart. Det også en arbejdsplads med mulighed for at indgå i et lille selvstændigt team, hvor der er fokus på udvikling og sparring.
     
    Vi søger en jobkonsulent, der kan skabe kontakt til virksomheder og fastholde kontakten igennem godt samarbejde - Etablere virksomhedspraktikker og løntilskud til jobparate og aktivitetsparate borgere.
     
    Selvom målgrupperne er forskellige vil de primære arbejdsopgaver være fælles.

    Arbejdsopgaver

    • selvstændigt at skabe jobåbninger hos virksomhederne samt afstemme forventninger til borgernes evner
    • matchning af virksomheden og borgerne ud fra beskæftigelsesmålet
    • oprettelse af virksomhedspraktik og løntilskud via diverse blanketter
    • formidling og udbredelse af jobåbningerne
    • opfølgning og vedligeholdelse af samarbejde med virksomhederne
    • sikre, at der er sammenhæng og progression for borgerne i tilbuddet
    • løbende udarbejdelse af socialfaglige vurderinger og beskrivelser af borgerens progression i forløbene
    • canvas opkald til virksomhederne og opfølgning primært via telefon
    • vejledning og undervisning i forskellige områder  rettet mod arbejdsmarked.

    Vi forestiller os en medarbejder, som har 

    • indgående kendskab til beskæftigelsespolitik og arbejdsmarkedsforhold - herunder lov om aktiv beskæftigelsesindsats
    • erfaring med at oparbejde, udvikle og vedligeholde virksomhedsnetværk
    • en systematisk og struktureret tilgang til arbejdsopgaverne
    • lyst og evne til at arbejde med beskæftigelsesrettet metodeudvikling
    • evnen til, med udgangspunkt i sin faglighed, at bidrage til et tværfagligt samarbejde med borgeren i centrum
    • handlekraft, troværdighed og er idérig i forhold til opgaveløsningen
    • lyst til aktivt at bidrage til et godt kollegialt fællesskab.

    Endvidere forventer vi, at du 

    • trives med at have mange forskelligartede bolde i luften og formår at bringe dem i mål til tiden
    • er i stand til selvstændigt at tage arbejdsopgaver op
    • kan strukturere dit arbejde efter teamets afstemte retninger
    • har viljen og evnen til at arbejde med administrative processer
    • har et bredt kendskab til arbejdsmarkedet
    • kan samarbejde, såvel tværfagligt internet og eksternet
    • kan arbejde struktureret også med administrative opgaver
    • anvendelse af internet samt Office pakken, og gerne Opera og KMD.

    Personlige egenskaber

    • nysgerrig, meddelsom og relationsskabende
    • evne til at fokusere på menneskelige ressourcer frem begrænsninger
    • evne til at tale med mennesker i alle samfundets lag / empati
    • evne til at motivere ledige til job ved selv at være positiv og dynamisk
    • omhyggelig, samvittighedsfuld og præcis
    • evner at læse og fortolke lovgivninger
    • omstillingsparathed i forhold til at arbejdsopgaverne kan variere
    • overblik og god til at planlægge.
     

    Det vil være en fordel, hvis du

    • har et godt kendskab til virksomheder i Slagelse og omegn.

    Krav til stillingen

    • nødvendigt med kørekort og egen bil. Det ydes befordringsgodtgørelse hertil
    • være telefonisk tilgængelig for arbejdsgivere og kunne arbejde fleksibelt i forhold til arbejdstider for at efterkomme kontakt til virksomhederne.

    Kan du se dig selv som en af teamets medarbejdere? Så send en ansøgning til os, hvor du fortæller om din baggrund og motivation for at søge denne stilling.
     
    Ansættelse vil ske efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Herudover ydes løntrin efter kvalifikationer.

    Flere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • teamleder Bettina Gerngross Sørensen på tlf. 51 32 08 38

    Du kan også besøge Jobcenter Slagelses hjemmeside (nyt vindue).

    Frist

    • Fredag den 27. februar 2015 kl. 10.00


    Søg stillingen
  • 27-02-2015 Jobkonsulent til Voksenafdelingen ved Jobcenter Slagelse - vikariat

    Voksenafdelingen søger en jobkonsulent til 1 års vikariat - tiltrædelse snarest muligt

    Voksenafdelingen, Aktivering ved Jobcenter Slagelse, har bl.a. den opgave at hjælpe ledige i virksomhedsrettet aktivering. Målgruppen er borgere over 30 år.
     
    Vi tilbyder en arbejdsplads i rivende udvikling, hvor hverdagen er præget af kreativitet og fuld fart. Det også en arbejdsplads med mulighed for at indgå i et lille selvstændigt team, hvor der er fokus på udvikling og sparring.
     
    Da stillingen er tidsbegrænset, er det er must at den jobkonsulent vi søger, har erfaring og indgå i drift sammen med det øvrige team med det samme.

    Vi har brug for en jobkonsulent, der har erfaring med

    • Etablering af virksomhedspraktikker og løntilskud
    • Oprettelse af virksomhedspraktik og løntilskud via diverse blanketter og opera
    • Udarbejdelse af jobplaner
    • Registrerer samtaler i Opera og virksomhedsmodulet
    • Canvas opkald til virksomhederne og opfølgning primært via telefon.
    • Matchning af virksomheden og borgeren ud fra beskæftigelsesmålet.
     
    Som en del af stillingen, vil du også skulle undervise i forskellige moduler på Team Østre skole netværksforløb.

    Endvidere forventer vi, at du

    • trives med at have mange forskelligartede bolde i luften og formår at bringe dem i mål til tiden
    • er i stand til selvstændigt at tage arbejdsopgaver op
    • kan strukturere dit arbejde efter teamets afstemte retninger
    • har viljen og evnen til at arbejde med administrative processer
    • kan samarbejde, såvel tværfagligt internet og eksternet
    • kan arbejde struktureret også med administrative opgaver
    • anvendelse af internet samt Office pakken, og  Opera og KMD.

    Personlige egenskaber

    • nysgerrig, meddelsom og relationsskabende
    • evne til at fokusere på menneskelige ressourcer frem begrænsninger
    • evner at læse og fortolke lovgivninger
    • omstillingsparathed i forhold til at arbejdsopgaverne kan variere
    • overblik og god til at planlægge.

    Kan du se dig selv som en af teamets medarbejdere? Så send en ansøgning til os, hvor du fortæller om din baggrund og motivation for at søge denne stilling.
     
    Ansættelse vil ske efter gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Herudover ydes løntrin efter kvalifikationer.

    Flere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • teamleder Bettina Gerngross Sørensen på tlf. 51 32 08 38

    Frist

    • fredag den 27. februar 2015 kl. 10.00


    Søg stillingen
  • 16-03-2015 Socialfaglig medarbejder til Misbrugscenteret

    Vil du være med til at gøre en forskel i Slagelse Kommunes misbrugscenters dag- og efterbehandling?

    Da en af vores kollegaer har valgt nye udfordringer i Misbrugscentret, søger Stofenheden, dag- og efterbehandlingen, en erfaren socialfaglig medarbejder til at varetage opgaver i forhold til dag-, ambulant og efterbehandling.

    Opgaven er, at skabe mulighed for, at den enkelte bruger arbejder med at ændre sine mønstre, arbejde hen imod, opnå og bevare stoffrihed, med den hensigt at skabe bedre livskvalitet og bruge egne ressourcer bedre. Vi arbejder ud fra en systemisk, løsningsfokuseret og anerkendende tilgang.

    Dine opgaver som socialfaglig medarbejder er blandt andet

    • gruppesamtaler og undervisning
    • individuelle samtaleforløb
    • kontaktperson-funktion
    • administrativt arbejde som f.eks. ind og udskrivninger, behandlingsplaner, indstillinger til visitation, journalnotater, statusskrivelser og andet
    • praktiske aktiviteter med brugerne, f.eks. madlavning, og sociale aktiviteter   
    • samarbejde på tværs internt i Misbrugscentret og med kommunale - og andre interessenter, herunder møder og opsøgende arbejde
    • deltage i påbegyndt udviklingsarbejde af vores dag- og efterbehandlingstilbud.

    Vi søger en medarbejder, der

    • er socialfagligt uddannet, f.eks. socialpædagog, socialrådgiver eller lignende
    • gerne har en relevant efteruddannelse
    • har erfaring med misbrugsbehandling og/eller psykiatri
    • har erfaring med at lede behandlingsgrupper
    • har gennemslagskraft, lyst og evne til at holde fast i mål, give struktur og være tydelig
    • har lyst til og erfaring med administrativt arbejde
    • har en positiv og engageret tilgang
    • har kørekort.

    Vi tilbyder, at

    • du bliver en del af et velfungerende team bestående af kompetente, positive og engagerede kolleger
    • du får supervision
    • du har mulighed for at få efteruddannelse
    • du får mulighed for at arbejde udviklingsorienteret.
     
    Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt principperne om Ny Løn. Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse den 1. maj 2015 eller snarest. 

    Yderligere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • afdelingsleder Mette Plato Spælling tlf. 40 42 00 67
    • behandler Birte Henningsen eller behandler Helle Theilgaard på tlf. 58 57 48 90.

    Ansøgningsfrist

    • 16. marts 2015 kl. 12.00.  
    Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. marts 2015.
     
    Ansøgning mærket "Socialfaglig medarbejder" sendes til
     
    Misbrugscentret
    Ingemannsvej 22
    4200 Slagelse

    eller via mail til
    misbrugscentret-job1@slagelse.dk.

Social- og sundhedshjælper (1)
  • 09-03-2015 Blomstergården søger personale
    Pleje og rehabiliteringsboligerne Blomstergården åbner pr. 1. maj endnu en enhed med 12 beboere, så vi har brug for nye kolleger.

    • Social- og sundhedsassistenter på 32/28 timer ugentligt til dag/aftenvagter
    • Social og sundhedshjælpere på 30 timer til blandede dag og aftenvagter

    Blomstergården er nyopstartede pleje og rehabiliteringsboliger, og du har derfor en unik mulighed for at være med til at præge din kommende arbejdsplads.

    Vi arbejder ud fra visionen 'lev livet aktivt', hvor borgeren støttes og motiveres til at klare hverdagens opgaver og opnå en tilværelse med øget deltagelse og livskvalitet. Samtidig ønsker vi at skabe "et rigtigt hjem" for beboerne, og har derfor meget fokus på mad og måltider.

    Forventninger til dig

    • du tør tage initiativ og har lyst til at samarbejde
    • du er ansvarsbevidst, dynamisk og udviklingsorienteret
    • du er personlig og faglig robust
    • du vil bidrage til et åbent, ærligt og sundt arbejdsmiljø
    • at du har gode kommunikationsevner og lyst til at tage aktiv del i opbygning af noget nyt
    • du er positiv og kan bevare overblikket, også når der er travlt
    • du ser handleplaner og dokumentation som en naturlig del af arbejdet.

    Flere oplysninger

    Ønsker du mere information om stillingerne, er du velkommen til at kontakte
    • centerleder Hanne Duffy på 20 11 44 63
    • daglig leder Rosa Demuth på 24 67 37 40.

    Frist

    • den 9. marts 2015, kl. 10.

    Samtaler vil blive afholdt i uge 13.

    Ansøgning med relevante bilag skal sendes til: blomstergaarden@slagelse.dk

Social- og sundhedsassistent (3)
  • 09-03-2015 Blomstergården søger personale
    Pleje og rehabiliteringsboligerne Blomstergården åbner pr. 1. maj endnu en enhed med 12 beboere, så vi har brug for nye kolleger.

    • Social- og sundhedsassistenter på 32/28 timer ugentligt til dag/aftenvagter
    • Social og sundhedshjælpere på 30 timer til blandede dag og aftenvagter

    Blomstergården er nyopstartede pleje og rehabiliteringsboliger, og du har derfor en unik mulighed for at være med til at præge din kommende arbejdsplads.

    Vi arbejder ud fra visionen 'lev livet aktivt', hvor borgeren støttes og motiveres til at klare hverdagens opgaver og opnå en tilværelse med øget deltagelse og livskvalitet. Samtidig ønsker vi at skabe "et rigtigt hjem" for beboerne, og har derfor meget fokus på mad og måltider.

    Forventninger til dig

    • du tør tage initiativ og har lyst til at samarbejde
    • du er ansvarsbevidst, dynamisk og udviklingsorienteret
    • du er personlig og faglig robust
    • du vil bidrage til et åbent, ærligt og sundt arbejdsmiljø
    • at du har gode kommunikationsevner og lyst til at tage aktiv del i opbygning af noget nyt
    • du er positiv og kan bevare overblikket, også når der er travlt
    • du ser handleplaner og dokumentation som en naturlig del af arbejdet.

    Flere oplysninger

    Ønsker du mere information om stillingerne, er du velkommen til at kontakte
    • centerleder Hanne Duffy på 20 11 44 63
    • daglig leder Rosa Demuth på 24 67 37 40.

    Frist

    • den 9. marts 2015, kl. 10.

    Samtaler vil blive afholdt i uge 13.

    Ansøgning med relevante bilag skal sendes til: blomstergaarden@slagelse.dk

  • 09-03-2015 Social- og sundhedsassistenter til Plejecenter Skovvang
    En af vores medarbejdere, ansat 28 timer pr. uge i somatisk afsnit, er gået på efterløn og en medarbejder, 24,5 timer pr. uge i et af vores afsnit for demente beboere, har søgt job nærmere sin bopæl og derfor er de to stillinger ledige pr. 1. marts 2015 eller snarest derefter.
     
    I vores plejecenter er trivslen i dagligdagen af stor betydning. Vi skaber med vores tilgang til varetagelsen af arbejdsopgaverne et godt hverdagsliv for den enkelte beboer, har fokus på kerneopgaverne og derved forventes høj faglighed både i den direkte pleje som i dokumentationen. Arbejdsmiljøet prioriteres og alle bidrager positivt, samt vi har gode rammer for den faglige udvikling.
     
    Vores plejecenter er et leve/bo miljø, hvor vi selv i den enkelte afdeling varetager alt omkring forplejningen. Det varme måltid serveres til aften undtaget de dage, hvor der har været fælles madlavning om dagen. Kostens betydning er vigtig. Vi har meget fokus på de småtspisende beboere og det sociale måltid. Plejecenter Skovvang har både det økologiske Bronzespisemærke og Sølvspisemærke.

    Vi har en rehabiliterende tilgang til plejen og har spændende tilbud til aktiviteter generelt. Vi lever efter visionen om - at leve livet aktivt.

    Endvidere vægter vi de gode relationer, der er med beboere og deres pårørende.
     
    Kik på vores hjemmeside (nyt vindue) og lad dig friste. Vi glæder os til at høre fra dig. Du er også velkomme til at kikke forbi.
     
    Der arbejdes hver anden weekend. Mødetid er i øjeblikket henholdsvis fra klokken 15 eller 16 til klokken 23 eller 24 og fra klokken 16 til 23 i demensafsnittet. Begge stillinger arbejder i et rul 2 - 2 - 3.

    Ansøgningsfrist

    • 9. marts 2015 klokken 8.00.

    Ansøgninger vedlagt relevante dokumentationer sendes via mail til centerleder Ruth Klein på Skovvang@Slagelse.dk.

    Samtale forventes afholdt mandag den 16. marts 2015.

  • 15-03-2015 Social- og sundhedsassistent til Plejecenter Møllebakken
    Pr. 1. april 2015 søger vi en social- og sundhedsassistent til aftenvagt, 30 timer ugentligt i Bakkestien. Weekendvagt i lige uger.
     
    Bakkestien er et leve-bo-miljø, der består af 13 boliger, hvoraf de 7 pladser er skærmede.

    Vi søger en social- og sundhedsassistent, der har kendskab til og lyst til at være ved demente beboere, hvor der ikke er to dage, der er ens. Vi bestræber os på at give vores beboere de bedst mulige livsvilkår ud fra den enkeltes ressourcer og behov, og ved hjælp af hverdagsrehabilitering medinddrages beboerne i de daglige aktiviteter.
     
    Plejecenter Møllebakken består af de to leve-bo-miljø Møllestien og Bakkestien, samt 9 centernære boliger, som medarbejderne på plejecentret også servicerer. Vi er et travlt hus, hvor vi hjælper hinanden, og vi arbejder ud fra visionen at Møllebakken skal være et godt sted at være for beboere og medarbejdere.

    Yderligere oplysninger

    Hvis ovennævnte har vakt din nysgerrighed, er du velkommen til at kontakte
    • teamkoordinator Angelique Nielsen på telefon 58 57 34 56
    • centerleder Connie Andersen på telefon 58 57 34 55.

    Ansøgningsfrist

    • 15. marts 2015.

    Send din ansøgning, vedlagt relevante bilag til

    Plejecenter Møllebakken
    Borgbjergvej 5
    4242 Boeslunde

    eller via mail til
    coand@slagelse.dk.

    Samtaler forventes afholdt i uge 13.

Pædagogmedhjælper (1)
  • 27-03-2015 Tilkaldevikar til Park Alle
    Park Alle består af 20 boliger til voksne udviklingshæmmede borgere. Boligerne er opført efter almenboliglovens § 105, og er et nyt byggeri, der blev taget i brug i april 2013.

    På Park Alle bor der 20 voksne udviklingshæmmede borgere, alle med fysiske og psykiske handicaps.

    Fælles for alle borgerne er at de har behov for fuld hjælp og støtte for at få en hverdag til at fungerer, herunder også fuld hjælp til personlig hygiejne.

    Yderligere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • daglig leder Kirsten Bondo på telefon 30 51 97 62
    • pædagog Jette Fabricius på telefon 57 58 43 40, lokal 2.

    Ansøgningsfrist

    • 27. marts 2015.

     

Pædagog (1)
  • 16-03-2015 Socialfaglig medarbejder til Misbrugscenteret

    Vil du være med til at gøre en forskel i Slagelse Kommunes misbrugscenters dag- og efterbehandling?

    Da en af vores kollegaer har valgt nye udfordringer i Misbrugscentret, søger Stofenheden, dag- og efterbehandlingen, en erfaren socialfaglig medarbejder til at varetage opgaver i forhold til dag-, ambulant og efterbehandling.

    Opgaven er, at skabe mulighed for, at den enkelte bruger arbejder med at ændre sine mønstre, arbejde hen imod, opnå og bevare stoffrihed, med den hensigt at skabe bedre livskvalitet og bruge egne ressourcer bedre. Vi arbejder ud fra en systemisk, løsningsfokuseret og anerkendende tilgang.

    Dine opgaver som socialfaglig medarbejder er blandt andet

    • gruppesamtaler og undervisning
    • individuelle samtaleforløb
    • kontaktperson-funktion
    • administrativt arbejde som f.eks. ind og udskrivninger, behandlingsplaner, indstillinger til visitation, journalnotater, statusskrivelser og andet
    • praktiske aktiviteter med brugerne, f.eks. madlavning, og sociale aktiviteter   
    • samarbejde på tværs internt i Misbrugscentret og med kommunale - og andre interessenter, herunder møder og opsøgende arbejde
    • deltage i påbegyndt udviklingsarbejde af vores dag- og efterbehandlingstilbud.

    Vi søger en medarbejder, der

    • er socialfagligt uddannet, f.eks. socialpædagog, socialrådgiver eller lignende
    • gerne har en relevant efteruddannelse
    • har erfaring med misbrugsbehandling og/eller psykiatri
    • har erfaring med at lede behandlingsgrupper
    • har gennemslagskraft, lyst og evne til at holde fast i mål, give struktur og være tydelig
    • har lyst til og erfaring med administrativt arbejde
    • har en positiv og engageret tilgang
    • har kørekort.

    Vi tilbyder, at

    • du bliver en del af et velfungerende team bestående af kompetente, positive og engagerede kolleger
    • du får supervision
    • du har mulighed for at få efteruddannelse
    • du får mulighed for at arbejde udviklingsorienteret.
     
    Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt principperne om Ny Løn. Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse den 1. maj 2015 eller snarest. 

    Yderligere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • afdelingsleder Mette Plato Spælling tlf. 40 42 00 67
    • behandler Birte Henningsen eller behandler Helle Theilgaard på tlf. 58 57 48 90.

    Ansøgningsfrist

    • 16. marts 2015 kl. 12.00.  
    Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 26. marts 2015.
     
    Ansøgning mærket "Socialfaglig medarbejder" sendes til
     
    Misbrugscentret
    Ingemannsvej 22
    4200 Slagelse

    eller via mail til
    misbrugscentret-job1@slagelse.dk.

Lærer (1)
  • 20-03-2015 Lærer til Dalmose Skole
    Dalmose Skole er en landsbyskole i udvikling med cirka 210 elever fordelt på ét spor, fra 0. - 9. klasse. Derudover har vi tilknyttet en førskolegruppe til skolen, i samarbejde med byens børnehave.
     
    På Dalmose Skole har vi altid elevernes læring i fokus, ligesom det er vigtigt for os at eleverne trives. Vi tror på, at faglig trivsel giver social trivsel. Derfor deltager alle lærere og pædagoger i et Visible Learning uddannelsesforløb, der bygger på John Hatties forskning. Uddannelsesforløbet sker i samarbejde med Challenging Learning.

    Vi forventer af dig, at

    • du har undervisningskompetencer i dansk på mellemtrin, samt mindst et af følgende fag; tysk, engelsk, sløjd eller musik
    • du ser muligheder i såvel Folkeskolereform som rammerne i Lov 409
    • du vil opstille synlige mål og succeskriterier for og med eleverne og give feedback på disse
    • du ser inklusion som en mulighed for mangfoldighed
    • du vil bidrage kompetent og positivt i egen og kollegers faglige udvikling.

    Vi kan tilbyde dig

    • elever som alle bidrager til fællesskabet og er i gang med at øve sig på, at være synligt lærende
    • en engageret forældregruppe og skolebestyrelse
    • en skole hvor vi er kommet godt fra start med at implementere folkeskolereformen samtidig med, at vi fortsat udvikler vores idéer og gør disse til virkelighed.
    • en udviklingsorienteret medarbejdergruppe, hvor videndeling er naturlig
    • et formaliseret teamsamarbejde omkring enheder, klasser og fag
    • en hverdag som bærer præg af åbenhed og ofte med en snert af humor
    • arbejdstilsynets grønne smiley, fordi vi alle bidrager til et godt arbejdsmiljø
    • egen arbejdsplads i mindre kontormiljø.

    Yderligere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen eller ønsker du at aftale besøg, er du velkommen til at kontakte
    • skoleleder Pia Gabel på telefon 58 11 15 10.

    Du kan også læse mere på Dalmose Skoles hjemmeside (nyt vindue) 

    Ansøgningsfrist

    • 20. marts 2015 kl. 9.00.

    Ansøgning samt relevante bilag sendes via mail til dalmsko@slagelse.dk.

    Samtaler forventes afholdt d. 24. og 26. marts 2015. Sammen med evt. indkaldelse til samtalen vil du blive bedt om at arbejde med en given case, som skal fremlægges ved samtalen.

Leder (1)
  • 19-03-2015 Afdelingsleder til Storebæltskolen Korsør
    Storebæltskolen søger pr. 1. august 2015 en afdelingsleder til vores indskoling.

    Storebæltskolen er en børnespecialskole, der tilbyder vidtgående specialundervisning for elever med generelle indlæringsvanskeligheder begrundet i udviklingshæmning. Storebæltskolen udgør sammen med skolens SFO et helhedstilbud for børnene.

    Vi kan tilbyde

    • et godt arbejdsmiljø, der er præget af stor faglighed samt 80 engagerede medarbejdere, fordelt på 10 personalegrupper
    • en skole/SFO med stor fleksibilitet, stor variation i hverdagen og en uhøjtidelig omgangstone, hvor der lægges stor vægt på et godt arbejdsmiljø
    • 88 unikke elever samt en aktiv og engageret forældrekreds
    • et velfungerende ledelsesteam som i forvejen består af SFO-leder, viceskoleleder og skoleleder.  

    Vi forventer, at du

    • har pædagogiske visioner og vil videreudvikle læringsmiljøet
    • kan inspirere, lede og være sparringspartner for det pædagogiske personale
    • er synlig, anerkendende og nærværende i dagligdagen
    • har flair for og lyst til administrative opgaver - bl.a. TRIO og vikardækning
    • er et rummeligt, positivt og humoristisk menneske
    • er kreativ, fleksibel, åben for nye tiltag og er parat til at indgå i konstruktiv dialog
    • kan overskue og strukturere en til tider travl hverdag
    • er robust og kan skabe respekt omkring din person samtidig med, at du har let ved at få øje på de positive ting i hverdagen
    • er en god holdspiller, der ser muligheder frem for begrænsninger
    • har en relevant pædagogisk uddannelse
    • har erfaring med ledelse, gerne en lederuddannelse
    • er lydhør og aktivt støtter medarbejderne i opgaveløsningen
    • har lyst og evne til at koordinere forskellige opgaver i skolens kompetencecenter.
     
    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. 

    Yderligere oplysninger

    Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • skoleleder Benjamin Ejlertsen på telefon 58 37 74 12.

    Du kan også læse mere på Storebæltskolens hjemmeside (nyt vindue)

    Ansøgningsfrist

    • 19. marts 2015.

    Ansøgning med relevante eksamensbeviser, udtalelser, referencer mv. sendes i mail til storebaeltskolen@slagelse.dk eller til

    Storebæltskolen
    Storebælts Erhvervspark 1
    4220 Korsør
    Att. Skoleleder Benjamin Ejlertsen


    Ansættelsessamtaler finder sted onsdag den 25. marts 2015.

Kontor og administration (1)
  • 18-03-2015 Administrativ sekretær til Stillinge Skole
    Stillinge Skole er gennem de sidste år vokset betydeligt og der er derfor brug for at ansætte en sekretær mere. Skolen er kendetegnet ved høj faglighed, imødekommenhed og plads til alle.

    Skolen består af en 1-2 sporet hovedskole med 300 elever og tilhørende SFO. Der ud over har skolen en autistklasserække med 41 elever fra 0.-9. klasse, samt 65 medarbejdere.

    Vi forventer, at du

    • er engageret, dynamisk og faglig dygtig
    • har flair for skriftlig dansk og økonomistyring
    • er i besiddelse af godt humør og har et positivt livssyn
    • har lyst og evne til at arbejde i tæt forpligtende teamsamarbejde.

    Du skal administrere/styre og arbejde med

    • personaleadministration
    • vikardækning af lærere og pædagoger
    • test og prøver
    • vikarløn
    • opfølgning på økonomistyringen
    • indberetninger
    • taxabefordring.

    Du kan/vil gerne lære følgende IT-systemer

    • løn i SD
    • økonomistyring i Prisme
    • vikardækning i Trio og IDA.

    Vi kan tilbyde

    • et godt arbejdsmiljø
    • faglige udfordringer
    • mulighed for efteruddannelse
    • personlig udvikling
    • gode fysiske rammer - både inde og ude
    • fagligt velfunderede og hjælpsomme kolleger.
     
    Stillingen er på 30 timer pr. uge og arbejdstiden starter kl. 6.45 med vikardækning - Sluttid aftales og kan eventuelt flekses.

    Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomst.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingerne er du velkommen til at kontakte
    • skoleleder Martin Meier eller viceskoleleder Malene Wendelboe på telefon 58 54 70 58.

    Frist for ansøgning

    • 18. marts 2015 kl. 12.00.

    Samtalerne afholdes i uge 13. Såfremt du ikke har hørt noget i udgangen af uge 14, er stillingen besat til anden side

    Send din ansøgning med relevante bilag via mail til stillingeskole@slagelse.dk.

Kantine og køkken (2)
  • 09-03-2015 Blomstergården søger ernæringsassistent
    Pleje og rehabiliteringsboligerne Blomstergården åbner pr. 1. maj endnu en enhed med 12 beboere, så vi har brug for en

    Ernæringsassistent på 30 timer

    Blomstergården er nyopstartede pleje og rehabiliteringsboliger, og du har derfor en unik mulighed for at være med til at præge din kommende arbejdsplads.

    Vi arbejder ud fra visionen 'lev livet aktivt', hvor borgeren støttes og motiveres til at klare hverdagens opgaver og opnå en tilværelse med øget deltagelse og livskvalitet. Samtidig ønsker vi at skabe "et rigtigt hjem" for beboerne og har derfor meget fokus på mad og måltider. Vi laver det meste af vores mad selv og arbejder med økologi, hvor målet er at få sølv spisemærket.

    Forventninger til dig

    • du tør tage initiativ og har lyst til at inspirere og oplære sundhedspersonale i ernæring
    • at du har gode kommunikationsevner og lyst til at bruge elektroniske værktøjer
    • vil varetage elektronisk indkøb af fødevarer
    • have ansvar for egenkontrol
    • du er interesseret i økologi
    • har lyst til at arbejde med specialdiæter.

    Flere oplysninger

    Ønsker du mere information om stillingerne, er du velkommen til at kontakte
    • kostfaglig leder Jane Meng Kaae på tlf. 58 57 43 61

    Frist

    • den 9. marts 2015, kl. 10

    Samtaler vil blive afholdt i uge 12.

    Søg stillingen
  • 27-03-2015 Ernæringsassistentelev til Produktionskøkkenet Skovvang
    Produktionskøkken Skovvang søger en ernæringsassistentelev pr. 22. juni 2015.

    Arbejdsopgaver

    Vi producerer dagligt 250 portioner varmeholdt mad til om aftenen, der leveres til 8 plejecenter i Slagelse Kommune. Vi har i dag certifikat i madspild og økologisk bronze spisemærke.

    Dine opgaver vil være at medvirke til fremstilling af hovedret samt bi-ret, produktionsplanlægning, desuden deltage i oprydning og rengøring af køkkenet efter endt produktion samt opvask.

    Hvem er vi?

    Vi er et velfungerende team på 9 personer som vægter et godt arbejdsmiljø.

    Arbejdstid

    Arbejdstiden er mandag - fredag mellem kl. 7.30- 16.30. Der skal påregnes weekend og helligdagsarbejde

    Vi ønsker

    At give vores elev den bedste uddannelse, og har derfor forventninger til dig.

    Om du er 18 eller 24 år er ligegyldigt, bare du har et brændende ønske om at tage uddannelsen som ernæringsassistent.

    At du er klar til læring, når du møder om morgenen, har en positiv tilgang til din uddannelse og er iderig.

    Til gengæld

    Får du en af de bedste muligheder for en uddannelse med engageret faglært personale.

    Yderligere oplysninger

    Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • kostfaglig leder Katja Nymann på telefon 58 57 34 72 mellem kl. 12.00-14.00 mandag til torsdag.

    Du kan også læse om os på vores hjemmeside (nyt vindue)

    Ansøgningsfrist

    • 27. marts 2015 kl. 12.00.

    Tænker du, det er lige mig, så fat en pc, og send en ansøgning til skovvangkokken@slagelse.dk.

    Ansættelsessamtale torsdag den 16. april 2015.

Ingeniører (1)
  • 09-03-2015 Intern bygherrerådgiver
    Vi søger snarest muligt en kompetent bygherrerådgiver 37 timer pr. uge med flekstid.

    Du skal påtage dig ansvaret for bygherrerådgivning i forbindelse med vej- og anlægsopgaver fra programfase til drift, sammen med et lille team af erfarne og dygtige medarbejdere som er konstruktører, arkitekter eller ingeniører. Du kommer til at arbejde i et tværfagligt arbejdsmiljø og får gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

    Vi er en offentlig organisation i en spændende udvikling, hvor medarbejderne har et selvstændigt, ansvarsfuldt og afvekslende job med udstrakt frihed under ansvar. Samtidig arbejder vi med at udvikle vores arbejdsmetoder og udvikle nye samarbejdsformer.

    Funktioner

    • udfører bygherrerådgivning i forbindelse med: ideoplæg, valg af rådgiver, brugerinddragelse, byggeprogram, projektering, valg af entreprenør og udførelsesfasen.

    Vi forventer, at du

    • har baggrund som arkitekt, ingeniør eller bygningskonstruktør kombineret med erfaring inden for området
    • kan opbygge og vedligehold en stram styring og systematik på vores vej- og anlægsprojekter.
    • har flair for at begå sig i en politisk organisation
    • evner at servicere og understøtte bygherrens behov
    • har evnen til at indgå i en serviceorienteret dialog med politikere, borgere, brugere og håndværkere
    • kan bevare overblikket og humøret med mange bolde i luften
    • har gode evner som projekt- og mødeleder
    • ønsker at være med til at udvikle vores arbejdsplads.

    Hvem er vi?

    Bygherrerådgivning er placeret i Center for Kommunale ejendomme der også omfatter Bygningsdrift, Køb og Salg, Ejendomsstrategi, Boligadministration og Rengøring og Kantiner.

    Bygherrerådgivning varetager bygherrerådgiverrollen i forbindelse med Slagelse Kommunes renoverings- og ombygningsprojekter, nybyggeri og vej- og anlægsprojekter.

    Bygherrerådgivning beskæftiger 8 medarbejdere og har de seneste år rådgivet på projektopgaver svarende til 200-300 mio. kr.

    Løn

    I henhold til gældende overenskomst og efter reglerne i Ny Løn.

    Yderligere oplysninger

    Hvis du vil have yderligere informationer, kan du kontakte

    Frist

    • 9. marts 2015


    Søg stillingen
AC-personale (1)
  • 13-03-2015 Økonomikonsulent til Budget og Planlægning
    Vores nuværende økonomikonsulent har søgt nye udfordringer internt i Økonomicentret, og derfor søger vi en dygtig økonomikonsulent, som kan være med til at servicere, udvikle og styrke økonomistyringen på Økonomiudvalgets budgetområde, men også være med til at udvikle den overordnede økonomistyringen i kommunen. 
     
    Det skal være naturligt for dig, at levere service til vores kunder som giver værdi, og samtidig skal du være rigtigt glad for tal, Excel, og økonomisystemer, da stillingen vil veksle imellem servicering af kunder på Økonomiudvalgets område, og tværgående økonomiopgaver.    
     
    Stillingen er placeret i Budget og Planlægning. Afdelingen har ansvaret for Slagelse Kommunes budgetlægning, overordnede koordinering og styring af økonomien, samt økonomiopfølgning, budgetlægning, og servicering på Økonomiudvalgets budgetområde.

    Du vil blive en del af en afdeling med 6 medarbejdere, hvor du vil indgå i arbejdsopgaverne omkring budgetstyring, udvikling og driftsoptimering af økonomistyring i forhold til servicering og levering af økonomi på alle niveauer i kommunen, samt opgaver omkring understøttelse af ledelsesinformation og anvendelse af FLIS.   

    Endvidere forestår vi udvikling og optimering af anvendelse og udnyttelse af vores økonomisystem Prisme. 

    Dine opgaver

    Dine primærer opgaver vil være
    • økonomikonsulent på Økonomiudvalgets budgetområde, herunder servicering af centerchefer og økonomidirektør 
    • sagsfremstillinger vedr. økonomi  på økonomiudvalgets område
    • ad hoc opgaver relateret til afdelingens øvrige opgaver
    • opgaver omkring ledelsesinformation i kommunen 
    • opgaver omkring opbygning og styring af kontoplan, samt økonomirapporter
    • opgaver omkring anvendelse og styring af vores budgetmodul i Prisme.

    Om dig 

    • du har en solid økonomisk baggrund, og gerne erfaring med økonomistyring i en
    • kommune (er en fordel men ikke en betingelse).
    • god til både skriftlig og mundtligt kommunikation
    • kender økonomisystemet Prisme (er en fordel men ikke en betingelse)
    • har forståelse for at arbejde både helhedsorienteret og detaljeret i en politiks organisation
    • mod på nye udfordringer og udvikle nye løsninger
    • høj faglighed i opgaveløsningen
    • lyst at arbejde serviceorienteret og indgå i tværgående samarbejder
    • er god til Excel og evt. Acces eller har lyst til at blive dygtigere på dette felt.
     
    Nyuddannede er velkomne til at søge stillingen.

    Vi tilbyder

    En spændende og udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor du selv får mulighed for at udvikle og påvirke indholdet i dine arbejdsopgaver. Du får mulighed for faglig og personlig udvikling i samarbejde med afdelingens kompetente kollegaer. Vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor vi samarbejder og hjælper hinanden, når der er travlt.   

    Praktiske informationer

    Du ansættes i en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Din løn aftales efter principperne i Ny Løn.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • afdelingsleder Henrik Folkvard på tlf. 58 57 32 21

    Frist for ansøgning

    • ansøgningsfristen er den 13. marts 2015

    Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 12.
     
    Send din ansøgning med relevante bilag til:
     
    Center for Økonomi
    Budget og Planlægning
    Rådhuspladsen 11
    4200 Slagelse
     
    Eller via mail til titch@slagelse.dk

Siden er sidst opdateret 18. september 2014