Om Kommunen

Søg job

Oversigt over alle ledige stillinger i Slagelse Kommune.

Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers
forskellighed som en resurse. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, religion
og etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

 

Øvrige (1)
  • 10-11-2014 Vandløbsmedarbejder til Center for Teknik og Miljø
    Vi søger en vandløbsmedarbejder til varetagelse af opgaver, primært inden for Vandløbslovens rammer.

    Vandløbsgruppen består af et team på fire personer, der løser opgaver inden for myndighedsbehandling af vandløbsloven, vandløbsvedligeholdelse, restaurerings- og reguleringsprojekter. Vandløbsgruppen indgår som en del af naturgruppen, og der er tæt tværfagligt samarbejde med især kommunens klima- og miljøafdelinger.

    Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte myndighedsbehandling af private drænsager, tilsyn med vandløb, møder med lodsejere og interessenter samt deltagelse i restaurerings- og reguleringsprojekter. Derudover vil du skulle varetage mere administrative opgaver som økonomistyring, koordinering af møder med interessegrupper, udarbejdelse af vandløbsregulativer, forhandling af kontrakter med eksterne rådgivere m.m.

    Vi lægger vægt på dialogen med lodsejerne i opgaveløsningen, og det er vigtigt, at du har gode evner inden for både mundtlig og skriftlig kommunikation. Du kan samarbejde, er resultatorienteret og har et naturligt drive i din arbejdsform. Det forventes, at du har en relevant uddannelse og har et stærkt fagligt fundament. Du har gerne erfaring fra lignende job, og det er en fordel, hvis du er en erfaren bruger af GIS og kan lide at arbejde med det.

    Vi er en værdibaseret organisation i løbende udvikling, hvor faglighed og service overfor borgerne har høj prioritet. Det daglige arbejde udføres i et uformelt og dynamisk miljø, hvor ansvar og kompetencer er uddelegeret til medarbejderne.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • biolog Lars Gaarn, tlf. 58 57 33 29
    • afdelingsleder Christian Schou Rasmussen, tlf. 58 57 33 72

    Frist for ansøgning

    • 10. november 2014

    Vi forventer af afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 18. november 2014.

    Send din ansøgning med relevante bilag til teknik@slagelse.dk

Sygeplejerske (1)
  • 17-11-2014 Misbrugscenteret søger sygeplejerske til Rådgivningscentret
    Fra fra 1. januar 2015 eller snarest muligt søger vi en sygeplejerske 37 timer om ugen, der har lyst til at arbejde med mennesker, der har misbrug som en udfordring i livet - har du overblik og interesse for mennesker som primært lever med et stofmisbrug og på kanten af samfundet, så er det dig vi søger.

    Har du erfaring fra både det somatiske og det psykiatriske område, er det kun et plus.

    Har du samtidig mod og lyst til at præge og udvikle arbejdsopgaver i et tværfagligt team og i til tider uforudsigeligt miljø, så er chancen for at indfri mulighederne nu til stede.

    Misbrugscentret er i gang med at udvikle nye funktioner i den ambulante behandling. En del af arbejdet består i lidt rutineprægede opgaver som pakning af medicin, dokumentation og andet administrativt arbejde.

    Stillingens består i blandt andet udlevering af medicin, ambulante nedtrapninger, sundhedsfremmende initiativer, akutte og planlagte sygepleje opgaver.

    Det sundhedsfaglige team arbejder med afklaring i forhold til hepatitis og optimering af denne behandling. Brugergruppen er præget af komplekse problemstillinger.

    Som velfungerende og ambitiøs arbejdsplads søger vi en medarbejder, der udover de sundhedsfaglige basiskompetencer

    • kan rumme mennesker med psykiske og sociale problemer
    • har erfaring med eller interesse for misbrugsrelaterede sygeplejeopgaver; afgiftninger, nedtrapninger, sårpleje, fixseskader, sundhedsfremmende vejledning mm.
    • er psykisk robust
    • er omstillingsparat
    • har vilje og evne til at udvikle
    • kan samarbejde i højt tempo
    • er en udpræget holdspiller
    • er tydelig i forhold til brugergruppen og kollegaer
    • kan gribe "nuet" i forhold til brugergruppen
    • har kørekort

    Vi kan tilbyde

    • en arbejdsplads, hvor den enkelte bliver hørt og taget alvorlig
    • mulighed for kompetenceudvikling
    • positive og engagerede kollegaer
    • vagtfri stilling
    • supervision

    Flere informationer

    Yderligere oplysninger i forhold til stillingen kan fås ved henvendelse til
    • afdelingsleder Mette Plato Spælling tlf. 58 57 48 76
    • behandler Rikke Haukjær Skourup tlf. 58 57 48 25 
    • sygeplejerske Lisbeth Abel Thorsø tlf. 58 57 48 29
    Løn efter gældende overenskomst.

    Frist

    • mandag den 17. november 2014

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 27. november 2014.

    Ansøgning med CV og relevante bilag mrk. "Sygeplejerske" sendes til misbrugscentret-job1@slagelse.dk

    Eller send din ansøgning til
    Misbrugscentret,
    Ingemannsvej 22,
    4200 Slagelse.

Socialrådgiver/sagsbehandler (1)
  • 05-11-2014 Beskæftigelsesmedarbejder til sygedagpengeområdet
    Trives du i en travl hverdag i et aktivt miljø, hvor alle hjælper hinanden og hvor fagligheden vægtes højt? Og kan du lide at motivere og inspirere mange forskellige personer i løbet af din arbejdsdag? Så er stillingen som beskæftigelsesmedarbejder på sygedagpengeområdet måske lige noget for dig.

    Vi har fået lov til at besætte en vakant stilling, og Jobcenter Slagelse søger derfor pr. 1. januar 2015 en erfaren socialrådgiver eller socialformidler til en fast stilling på 37 timer, som beskæftigelsesmedarbejder i Team Sygedagpenge & Revalidering.

    Vi lægger meget vægt på, at du

    • kan dokumentere erfaring i sygedagpengeopfølgning
    • som person er engageret, personlig robust, er struktureret og besidder overblik
    • har en naturlig evne til at opbygge og udbygge gode relationer
    • både er skriftligt og mundtligt velformuleret
    • er selvstændig og har gode samarbejdsevner

    Vi arbejder på følgende måde

    Fagligt arbejder vi ud fra en anerkendende metode. Vi forsøger at hjælpe den sygemeldte med at mobilisere egne ressourcer, i arbejdet med at finde vejen tilbage til varig beskæftigelse. Vi arbejder ud fra en holdning om respekt og størst mulig medinddragelse, så motivationen og forandringsprocessen sker hos den enkelte. Vi er også meget optaget af en tidlig indsats. På den måde sikrer vi et holdbart resultat.

    Faglig tryghed

    Vi har faste faglige møder for at sikre, at du får den fornødne hjælp og støtte i dit arbejde. Du kan altid få hjælp til en sag hos en kollega eller hos din teamleder. Desuden bliver du tilbudt supervision ved ekstern psykolog.

    Vores goder

    Vi har et godt arbejdsmiljø og tager os godt af hinanden. Der er meget liv på gangene, og vi kan godt lide åbne døre. Vi har en god kantine, og der er gratis kaffe/te/kakao og frugtordning. Vi har flekstid og mulighed for at holde hjemmearbejdsdage ca. 2 gange om måneden.

    Du bliver ansat efter gældende overenskomst. Der bliver endvidere indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn. Vi synes selv, at vi har fordelagtige lønforhold.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

    Ansøgningsfrist

    • onsdag den 5. november 2014 kl. 12.00.

    Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i uge 47.

    Send din ansøgning elektronisk med relevante bilag, herunder CV, dokumentation for uddannelse samt straffeattest, til jobcenterloenper@slagelse.dk, mærket "Beskæftigelsesmedarbejder Sygedagpenge".

Social- og sundhedsassistent (1)
  • 07-11-2014 Plejecenter Lützensvej søger en social- og sundhedsassistent
    En stilling som social- og sundhedsassistent i dagvagt 30 timer om ugen er ledig til besættelse den 1. januar 2015.

    Stillingen er med vagt i "lige" weekender.

    Plejecenter Lützensvej ligger i smukke omgivelser lige ned til Storebælt. Vi har 79 boliger fordelt på 3 huse. Henholdsvis Quistgaardsvej 4 og Lützensvej 1 og 2.

    Vi arbejder i forhold til visionen "lev livet aktivt" og har fokus på den enkelte borgers livshistorie og tilgang til livet.

    Vi har fokus på arbejdsmiljøet og et af vores mål er at beboere og medarbejdere oplever en aktiv og meningsfuld dagligdag med stabilitet og trivsel.

    Du

    • skal være uddannet social- og sundhedsassistent
    • skal være uddannet som praktikvejleder for social- sundhedsassistentelever eller være interesseret i at tage uddannelsen og have lyst til arbejdet med elever i hverdagen
    • skal brænde for arbejdet med beboerne og have lyst til at indgå i et team, samtidig med at du kan arbejde selvstændigt og fleksibelt
    • skal have lyst til at arbejde med handleplaner og dokumentation.

    Vi tilbyder dygtige, engagerede og hjælpsomme kollegaer samt et afvekslende meningsfuldt arbejde.

    Flere informationer

    Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos
    • daglig leder Lene Jul, tlf 58 57 39 75

    Frist

    • 7. november 2014 kl. 8

    Vi holder ansættelsessamtaler fredag den 14. november 2014.

    Ansøgningen sendes til
    Plejecenter Lützensvej,
    Lützensvej 7,
    4220 Korsør
    Att. Lene Jul

    Eller via mail til lenra@slagelse.dk

Psykolog (1)
  • 17-11-2014 Psykolog til Autisme Center Vestsjælland
    Forestil dig en arbejdsplads, hvor personlighed er din styrke.

    Er du psykolog med vilje?

    • er du realistisk og i stand til at undersøge synspunkter fra alle sider?
    • kan du få nye idéer, omsætte dem til hverdagen og bevare overblikket når der er mange opgaver i gang?
    • ser du muligheder frem for begrænsninger og går til en opgave med åbent sind?
    • kan du give og modtage feedback med udgangspunkt i ærlighed og tillid?
    • anerkender du andres meninger, og kan skabe hele løsninger, hvor alle aspekter indgår?

    Så vil du passe perfekt ind i vores team.

    Vores nye psykolog er naturligvis faglig dygtig, og skal kunne dække fagpaletten bredt.

    Du har kompetencer og erfaring med test, supervision, og gerne erfaring med arbejde inden for autismespekteret. Du er velorganiseret og struktureret; En rigtig "afslutter". Du ser det forpligtende teamsamarbejde som en vej til at styrke faglighed og arbejdsglæde, og du har lyst til at arbejde sammen med dine kolleger om at videreudvikle vores tilbud og arbejdsplads.

    Teamet, du bliver en del af

    Rådgivningen består af 2 psykologer, 2 socialrådgivere, 1 psykologisk konsulent, 2 audiologopæder, 1 udviklingskonsulent og 1 teamleder. Rådgivningen foretager visitationer til vores tilbud. Vi varetager tværfaglig rådgivning, supervision, og sparring af medarbejdere. Vi tilbyder interne kurser og oplæg, og ekstern rådgivning, samt undersøgelse af Sproglig udredning og Psykologisk udredning inden for autismespektret og kognitivt funktionsniveau.

    Stillingen er på 30 timer og aflønnes efter gældende overenskomst samt fastholdelsestillæg. Det er et krav, at du har minimum 3-5 års erfaring.

    Yderligere oplysninger

    Du er velkommen til at ringe og få en snak med teamleder Gitte Kruse på tlf. 58 55 27 97. Du kan også se meget mere om os på vores hjemmeside.

    Frist

    • 17. november 2014 kl. 12.00.

    Samtaler forventes afholdt den 3. december. Forventet opstart 1. februar 2015.

    Ansøgning og CV skal sendes til acv@slagelse.dk, mærket "Psykolog".

    Autisme Center Vestsjælland
    Rosenkildevej 85, 4200 Slagelse
    Telefon 58 50 27 09
    e-mail: acv@slagelse.dk
    www.a-c-v.dk

    Autisme Center Vestsjælland er en offentlig servicevirksomhed for børn, unge og voksne med diagnoser inden for autismespektret. Vi er organiseret i 40 teams med 570 ansatte, med visionen 'Danmarks faglige fyrtårn'. Autisme Center Vestsjælland er en del af Slagelse Kommune

Lærer (5)
  • 31-10-2014 Lærere til Autisme Center Vestsjælland

    Forestil dig en arbejdsplads, hvor personlighed er din styrke

    Er du lærer med vilje? Er du realistisk og god til at undersøge synspunkter fra alle sider? God til at sætte i gang, få nye idéer og multitaske? Har du talent for at sige din mening, så andre ikke er i tvivl? Anerkender du andres meninger, og kan du skabe hele løsninger, hvor alle aspekter indgår? Så vil du passe perfekt ind i vores team.

    Vores nye lærerkollegaer er naturligvis fagligt dygtige og skal kunne dække fagpaletten bredt. Du ser det forpligtende teamsamarbejde som en vej til at styrke faglighed og arbejdsglæde, og du har lyst til at arbejde sammen med dine kollegaer og skolens ledelse om at videreudvikle vores undervisning og arbejdsplads. Du har en positiv tilgang til samarbejdet med elever, forældre og kollegaer.

    Rosenkilde Skole/Fritidstilbud 3 består af seks lærere, seks pædagoger, to pædagogmedhjælpere, fire vikarer og en teamleder.

    Rosenkilde Skole/Fritidstilbud 4 består af fem lærere, tre medhjælpere, otte pædagoger, fire vikarer og en teamleder.

    Rosenkilde Skole/Fritidstilbud er en intern helhedsskole for børn og unge med diagnosen autismespektrumforstyrrelser eller tilgrænsende udviklingsforstyrrelser. Rosenkilde Skole/fritidstilbud tilbyder vidtgående specialundervisning efter § 20.2 til børn og unge mellem 6-18 år. Vi tager udgangspunkt i folkeskolens fag og indhold, og nogle elever tilbydes folkeskolens test og prøver.

    Rosenkilde Skole/Fritidstilbud 3 og 4 er for elever med mellem/stort støttebehov. Vores undervisning foregår i små klasser med typisk 3-7 elever. Vores udgangspunkt er almindelig klasseundervisning med individuel tilpasning og hensyntagen.

    Som lærer vil du ligeledes indgå i vores fritidstilbud, hvor vi tager udgangspunkt i socialiserende og lystbetonede aktiviteter i det omfang, eleverne rummer dette.

    Stillingerne er på 37 timer og aflønnes efter gældende overenskomst, samt et lokaltillæg.

    Flere informationer

    Du er velkommen til at ringe og få en snak med
    • teamleder Martin Visby, på tlf. 58 55 27 30 
    • Michael Simonsen, på tlf. 58 55 27 34
    Du kan også se meget mere om os på vores hjemmeside.

    Vi afholder informationsmøde på Rosenkildevej 57, 4200 Slagelse den 28. oktober kl. 11-13. Du skal tilmelde dig senest den 27. oktober på acv@slagelse.dk

    Ansøgningsfrist

    • 31. oktober 2014 kl. 12.00

    Samtaler forventes afholdt i uge 47.

    Forventet opstart 1. januar 2015 eller efter nærmere aftale.

    Vi glæder os til at modtage din ansøgning, samt relevante bilag, som du sender til acv@slagelse.dk mærket "Lærer til Skole 3 eller 4".

  • 14-11-2014 Akt-lærer og kommende pædagogisk afdelingsleder til Baggesenskolen og SFO
    Baggesenskolen søger pr. 1. januar 2015 en AKT-lærer og kommende pædagogisk afdelingsleder pr. 1. august 2015.

    Baggesenskolen er en velfungerende og udviklingsorienteret folkeskoleskole med en positiv og engageret medarbejdergruppe samt en nyvalgt aktiv skolebestyrelse.

    På Baggesenskolen har vi 600 elever fordelt på almenklasser og en af Slagelse Kommunes modtageklasserækker. Vi er en skole i udvikling - vi har fokus på og arbejder målrettet med elevernes trivsel, udbytte af undervisningen, samt det gode læringsmiljø. Vi prioriterer faglighed ud fra flere dimensioner - bevægelse i undervisningen, udeskole, tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem skole og hjem samt brug af it som en integreret del af undervisningen - dette selvfølgelig med afsæt i skolereformen.

    Baggesenskolen er en af de førende skoler i Danmark i arbejdet med at gøre læring synligt for eleverne. Alle skolens pædagogiske medarbejdere deltager i et uddannelsesprogram planlagt i samarbejde med Challenging Learning. Uddannelsesprogrammet er tilrettelagt med afsæt i John Hatties forskning. Uddannelsesforløbet giver et øget fokus på læring, udarbejdelse af succeskriterier og fastsættelse af tydelige læringsmål.

    Frem til 1. August 2015 har vi brug for en AKT-lærer, der sammen med det resterende ressourcecenterteam kan være med til at understøtte de mål og indsatser vi har på skolen. AKT-læreren vil være en del af skolens eksisterende ressourcecenter og tænkes fremadrettet at skulle varetage ledelsesopgaven i ressourcecentret pr. 1. august 2015. De resterende ledelsesopgaver fordeles med afsæt i ledelsesteamets kvalifikationer og kompetencer pr. 1. august 2015.

    Fra 1. august 2015 har vi brug for en pædagogisk afdelingsleder, der sammen med det resterende ledelsesteam, glade elever, en aktiv skolebestyrelse/forældregruppe og en fagligt dygtig udviklingsorienteret personalegruppe vil være med til at føre Baggesenskolen sikkert videre i en pædagogisk udviklingsproces, hvor faglighed i inklusion er nogle af nøgleordene.

    Vi er en skole, som betragter teamsamarbejde som en central ressource i den daglige opgaveløsning. At arbejde systemisk er en del af vores faglige fundament og en formaliseret del af teamsamarbejdet. Derfor søger vi en pædagogisk afdelingsleder, der har lyst og kompetence til at indgå i et bredt tværfagligt samarbejde med henblik på at skabe rammerne for et positivt lærings- og arbejdsmiljø såvel for den enkelte som for hele fællesskabet. Det er derfor centralt, at du har mod og lyst til personaleledelse.

    Til ledelsesteamet ønsker vi en kollega, der er dynamisk og har visioner for områderne ud fra et solidt pædagogisk fagligt grundlag - visioner som gennemføres. Med din lærerbaggrund er det en naturlig ting for os, at du som leder stadig er glad for børn og nysgerrig i forhold til skolens daglige virksomhed og tør være kulturskaber. Du skal kunne forene gode traditioner med en åbenhed overfor nye.

    Vi kan tilbyde en skole, der

    • vægter et godt arbejdsmiljø for alle - humor er en central del af vores kultur!!!
    • har et godt samarbejdsklima, der lægger vægt på teamsamarbejde omkring de enkelte klasser/årgange og fag
    • prioriterer høj faglighed med plads til fordybelse, og hvor den praktisk musiske dimension er en integreret del af fagligheden
    • lægger vægt på elevernes, forældrenes og medarbejdernes ansvarlighed
    • prioriterer at skole og hjem mødes i et åbent og gensidigt forpligtende
    • ligeværdigt og tillidsfuldt samarbejde
    • har en aktiv og medbestemmende skolebestyrelse

    Vi forventer, at du

    • er læreruddannet og har kompetencer inden for det specialpædagogiske område
    • har en anerkendende og inkluderende tilgang til opgaveløsningen
    • er udviklingsorienteret, visionær og innovativ med stærk relationskompetence
    • tør afstikke og afprøve nye veje
    • kan være en faglig inspirator, give sparring og feedback
    • har vilje og evne til at påtage dig lederansvar, præget af tillid, åbenhed og engagement
    • kan skabe arbejdsglæde og motivation
    • kan skabe forandring og sikre fælles udvikling
    • er klar til at bidrage og tage medansvar for den strategiske ledelse i skolens ledelsesteam
    • er en aktiv og ambitiøs medspiller i en krævende hverdag
    • vil lederuddannelse på diplomniveau.

    Flere oplysninger

    Du kan aftale besøg eller høre mere om stillingen ved at kontakte
    • skoleleder Bettina Kallenbach på tlf.: 58 30 21 20 / 51 15 77 06

    Du kan også læse mere på skolens hjemmeside.

    Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomster om Ny Løn.

    Frist

    • 14. november 2014 kl. 12.00
    Samtaler forventes afholdt i uge 47.

    Fortæl os om, hvad du kan tilføre skolen og send din ansøgning mærket "Pædagogisk afdelingsleder" samt relevante bilag til

    Baggesenskolen,
    Birchnersgade 1,
    4220 Korsør

    Eller på mail til baggesenskolen@slagelse.dk

  • 17-11-2014 Dansklærer til Søndermarksskolen
    Pr. 1. januar 2015 eller snarest herefter er der en fuldtids lærerstilling ledig på Søndermarksskolen.

    På Søndermarksskolen har vi 600 elever fordelt på distriktsklasser og en specialklasserække fra 0. - 9. klasse. Vi lægger stor vægt på elevernes trivsel, udbytte af undervisning og et godt læringsmiljø. Vi har fokus på faglighed og bevægelse i skoledagen samt et tæt samarbejde mellem skole og hjem. Søndermarksskolen er en velfungerende og udviklingsorienteret skole med en engageret medarbejdergruppe og en aktiv bestyrelse.

    Søndermarksskolen er en af de førende skoler i Danmark i arbejdet med at gøre læring synligt for eleverne. Alle skolens medarbejdere deltager i et uddannelsesprogram, planlagt i samarbejde med Challenging Learning. Uddannelsesprogrammet er tilrettelagt ud fra John Hatties metaanalyser. Dette giver et øget fokus på læring, udarbejdelse af succeskriterier og fastsættelse af tydelige læringsmål.

    Fag

    Dansk på mellemtrinnet kombineret med et eller flere af følgende fag: Hjemkundskab, musik, tysk, idræt eller billedkunst.

    Vi forventer, at du

    • er læreruddannet - faglig dygtig og kompetent
    • vil indgå i et positivt samarbejde med engagerede kolleger om skolens udvikling
    • arbejder anerkendende og inkluderende
    • har vilje og evne til at udvikle og bidrage til skolens indsatsområder.

    Du vil møde en skole

    • med stort fokus på skoleudvikling
    • med gode fysiske rammer
    • med engagerede kolleger, der prioriterer faglighed, samarbejde og trivsel højt
    • med glade og motiverede elever.

    Vil du vide mere?

    Yderligere information om stillingen kan opnås ved henvendelse til:
    • skoleleder Henrik Hallig eller afdelingsleder Pia Haugaard på telefon 58 52 76 11

    Læs mere om Søndermarksskolen på vores hjemmeside.

    Ansøgningsfrist

    • 17. november 2014 kl. 12.00

    Vi forventer, at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 20. november 2014.

    Ansøgningen sendes til sondermarksskolen@slagelse.dk.

  • 17-11-2014 Lærer til Havrebjerg Heldagsskole
    Ved Havrebjerg Heldagsskole er der en ledig stilling på fuld tid til besættelse 1. januar 2015 eller snarest derefter.

    Målgruppen er normaltbegavede børn med adfærds-, kontakt- og trivselsproblemer i aldersgruppen 7-16 år. Skolen har p.t. 24 elever. Undervisningen foregår normalt i grupper af 5 elever. Personalet består af såvel lærere som pædagoger. Desuden er der fast tilknyttet psykolog. Endvidere arbejder vi tæt sammen med sagsbehandlere fra børne-, unge- og familieafdelingen omkring børne- og familiearbejdet. Under Havrebjerg Heldagsskole er tilknyttet en skoleafdeling med ca. 16 elever

    Vi kan tilbyde

    • et selvstændigt, afvekslende og udfordrende job, hvor der arbejdes med individuelle mål og handleplaner
    • teamsamarbejde i en engageret personalegruppe
    • en heldagsskole i fortsat udvikling
    • en skole hvor lærere og pædagoger arbejder tæt sammen
    • kurser og videreuddannelse.

    Vi forventer at du

    • er læreruddannet med bred undervisningserfaring på de fleste klassetrin
    • linjefag i et eller flere prøveforberedende fag
    • er god til at formulere dig i skrift som i tale
    • har erfaring/interesse for arbejdet med børn med adfærds-, kontakt-, og trivselsproblemer
    • er god til at samarbejde
    • er ansvarlig og selvstændig
    • er rammesættende og konsekvent i arbejdet med børn
    • er robust og kan håndtere konfliktsituationer
    • har evne for at gå ind i familiearbejde.

    Flere informationer

    Yderligere oplysninger om skolen og om stillingen kan fås ved henvendelse til
    • skoleleder Lars Frost Jensen, tlf. 58 86 90 05, privat tlf. 60 94 73 30

    Stillingen er tillagt et heldagsskoletillæg på ca. 2.700 kr. pr. måned. Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

    Frist

    • 17. november 2014

     Ansættelsessamtaler finder sted i uge 48.

    Ansøgning med oplysninger om tidligere og nuværende beskæftigelse samt anbefalinger, eksamensbeviser m.v. sendes til

    Havrebjerg Heldagsskole,
    Krænkerupvej 54,
    4200 Slagelse

    Eller på mail til havrebjergskole@slagelse.dk

  • 25-11-2014 Spansklærer til UngSlagelse
    Ungdomsskolen i Slagelse Kommune søger dygtig spansklærer, der har mod på og lyst til at undervise en flok unge mennesker i alderen 13 - 15 år i spansk. Eleverne har alle valgt spansk som valgfag.

    Undervisningen foregår på Tårnborg skole, Tjærebyvej 1 i Korsør, på mandage kl. 14.15 - 15.45.

    Tiltrædelse omgående, slutdato ultimo april 2015. Derudover må påregnes deltagelse i studietur i foråret 2015, tidspunkt herfor aftales nærmere.

    Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst for lærere i ungdomsskolen.

    Yderligere oplysninger

    Henvendelse om stillingen kan ske til
    • souschef Hanne Mejlstrøm 
    • afdelingsleder Jens Holm på telefon 51 53 04 04

    Frist

    • 6. november 2014

    Ansøgning samt dokumentation for uddannelse sendes til ungdomsskolen@slagelse.dk.

Leder (3)
  • 14-11-2014 Akt-lærer og kommende pædagogisk afdelingsleder til Baggesenskolen og SFO
    Baggesenskolen søger pr. 1. januar 2015 en AKT-lærer og kommende pædagogisk afdelingsleder pr. 1. august 2015.

    Baggesenskolen er en velfungerende og udviklingsorienteret folkeskoleskole med en positiv og engageret medarbejdergruppe samt en nyvalgt aktiv skolebestyrelse.

    På Baggesenskolen har vi 600 elever fordelt på almenklasser og en af Slagelse Kommunes modtageklasserækker. Vi er en skole i udvikling - vi har fokus på og arbejder målrettet med elevernes trivsel, udbytte af undervisningen, samt det gode læringsmiljø. Vi prioriterer faglighed ud fra flere dimensioner - bevægelse i undervisningen, udeskole, tæt og tillidsfuldt samarbejde mellem skole og hjem samt brug af it som en integreret del af undervisningen - dette selvfølgelig med afsæt i skolereformen.

    Baggesenskolen er en af de førende skoler i Danmark i arbejdet med at gøre læring synligt for eleverne. Alle skolens pædagogiske medarbejdere deltager i et uddannelsesprogram planlagt i samarbejde med Challenging Learning. Uddannelsesprogrammet er tilrettelagt med afsæt i John Hatties forskning. Uddannelsesforløbet giver et øget fokus på læring, udarbejdelse af succeskriterier og fastsættelse af tydelige læringsmål.

    Frem til 1. August 2015 har vi brug for en AKT-lærer, der sammen med det resterende ressourcecenterteam kan være med til at understøtte de mål og indsatser vi har på skolen. AKT-læreren vil være en del af skolens eksisterende ressourcecenter og tænkes fremadrettet at skulle varetage ledelsesopgaven i ressourcecentret pr. 1. august 2015. De resterende ledelsesopgaver fordeles med afsæt i ledelsesteamets kvalifikationer og kompetencer pr. 1. august 2015.

    Fra 1. august 2015 har vi brug for en pædagogisk afdelingsleder, der sammen med det resterende ledelsesteam, glade elever, en aktiv skolebestyrelse/forældregruppe og en fagligt dygtig udviklingsorienteret personalegruppe vil være med til at føre Baggesenskolen sikkert videre i en pædagogisk udviklingsproces, hvor faglighed i inklusion er nogle af nøgleordene.

    Vi er en skole, som betragter teamsamarbejde som en central ressource i den daglige opgaveløsning. At arbejde systemisk er en del af vores faglige fundament og en formaliseret del af teamsamarbejdet. Derfor søger vi en pædagogisk afdelingsleder, der har lyst og kompetence til at indgå i et bredt tværfagligt samarbejde med henblik på at skabe rammerne for et positivt lærings- og arbejdsmiljø såvel for den enkelte som for hele fællesskabet. Det er derfor centralt, at du har mod og lyst til personaleledelse.

    Til ledelsesteamet ønsker vi en kollega, der er dynamisk og har visioner for områderne ud fra et solidt pædagogisk fagligt grundlag - visioner som gennemføres. Med din lærerbaggrund er det en naturlig ting for os, at du som leder stadig er glad for børn og nysgerrig i forhold til skolens daglige virksomhed og tør være kulturskaber. Du skal kunne forene gode traditioner med en åbenhed overfor nye.

    Vi kan tilbyde en skole, der

    • vægter et godt arbejdsmiljø for alle - humor er en central del af vores kultur!!!
    • har et godt samarbejdsklima, der lægger vægt på teamsamarbejde omkring de enkelte klasser/årgange og fag
    • prioriterer høj faglighed med plads til fordybelse, og hvor den praktisk musiske dimension er en integreret del af fagligheden
    • lægger vægt på elevernes, forældrenes og medarbejdernes ansvarlighed
    • prioriterer at skole og hjem mødes i et åbent og gensidigt forpligtende
    • ligeværdigt og tillidsfuldt samarbejde
    • har en aktiv og medbestemmende skolebestyrelse

    Vi forventer, at du

    • er læreruddannet og har kompetencer inden for det specialpædagogiske område
    • har en anerkendende og inkluderende tilgang til opgaveløsningen
    • er udviklingsorienteret, visionær og innovativ med stærk relationskompetence
    • tør afstikke og afprøve nye veje
    • kan være en faglig inspirator, give sparring og feedback
    • har vilje og evne til at påtage dig lederansvar, præget af tillid, åbenhed og engagement
    • kan skabe arbejdsglæde og motivation
    • kan skabe forandring og sikre fælles udvikling
    • er klar til at bidrage og tage medansvar for den strategiske ledelse i skolens ledelsesteam
    • er en aktiv og ambitiøs medspiller i en krævende hverdag
    • vil lederuddannelse på diplomniveau.

    Flere oplysninger

    Du kan aftale besøg eller høre mere om stillingen ved at kontakte
    • skoleleder Bettina Kallenbach på tlf.: 58 30 21 20 / 51 15 77 06

    Du kan også læse mere på skolens hjemmeside.

    Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomster om Ny Løn.

    Frist

    • 14. november 2014 kl. 12.00
    Samtaler forventes afholdt i uge 47.

    Fortæl os om, hvad du kan tilføre skolen og send din ansøgning mærket "Pædagogisk afdelingsleder" samt relevante bilag til

    Baggesenskolen,
    Birchnersgade 1,
    4220 Korsør

    Eller på mail til baggesenskolen@slagelse.dk

  • 14-11-2014 Leder til Sygehusets Børneinstitution
    Da vores nuværende leder gennem 36 år går på efterløn i det nye år, søger vi en ny ambitiøs og kompetent leder med tiltrædelse den 1. januar 2015 eller snarest derefter.

    Hvem er vi?

    Sygehusets Børneinstitution er en selvejende integreret institution, der er normeret til 33 vuggestuebørn i vuggestuehuset og 60 børnehavebørn i børnehavehuset. Desuden er der 19 medarbejdere, samt en erfaren souschef som er pædagogisk koordinator. Institutionen er beliggende i et villakvarter tæt på skov, og har en stor udfordrende og spændende legeplads. Vi arbejder meget med Sansemotorik - krop og bevægelse, sprog - musik og sang, relationer - individ og fællesskab, og leg er gennemgående i vores pædagogik, der udøves i en varm, tryg og anerkendende atmosfære med Marte Meo som pædagogisk metode. Vi har mange traditioner der holdes i hævd, værnes om og udvikles. Vi arbejder med Slagplan som pædagogisk værktøj. Institutionen arbejder overordnet ud fra Slagelse Kommunes værdier; Modig - Tydelig - Kompetent - Med glæde.

    Hvad kan vi tilbyde?

    • et godt og konstruktivt samarbejde med bestyrelsen, der består af 7 forældre og 1 medarbejderrepræsentant
    • klare ledelsesmæssige mål fra bestyrelsen, (herunder at fortsætte arbejdet med at nå de allerede fastsatte mål i forhold til virksomhedsaftale og læreplaner et cetera)
    • fagligt dygtige medarbejdere
    • en institution der har en klar faglig profil
    • teamledelse med vores erfarne souschef.

    Hvem er du?

    • du er uddannet pædagog og har relevant lederuddannelse
    • du har ledererfaring fra en lignende institution og har opnået gode resultater
    • du er en dygtig leder, der altid agerer professionelt, kan føre beslutninger ud i livet og forstår at motivere sit personale på en nærværende og anerkendende måde
    • du er god til at administrere, drifte og optimerer i forhold til ressourcerne og du er rutineret IT bruger
    • du er strategisk, god til at netværke og være i øjenhøjde med institutionens interessenter og samarbejdspartnere
    • du har økonomisk sans
    • du har indsigt i, hvad det vil sige at drive en selvejende institution.

    Som person er du udadvendt, humoristisk, med en stærk personlighed, og kan stå fast og holde fokus når der er mange bolde i luften.

    Yderligere oplysninger

    Har du yderligere spørgsmål til stillingen eller ønsker du at besøge os, så kontakt
    • bestyrelsesformanden Jacob Engell Weber på telefon 23 67 31 51
    • souschef Bettina Hansen på telefon 24 96 06 57.

    Du er også velkommen til at besøge vores hjemmeside for yderligere information.

    Ansøgningsfrist:

    • 14. november 2014.

    Send din motiverede ansøgning - gerne med foto - til:

    Sygehusets Børneinstitution
    Strudsbergsvej 50
    4200 Slagelse
    Mrk. "Ansøgning"

    Vi forventer at holde 1. samtalerunde i uge 47 (om aftenen) og 2. samtalerunde i starten af uge 48.
    Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

  • 16-11-2014 Skoleleder til Flakkebjerg Skole
    Flakkebjerg Skole søger en skoleleder pr. 1. januar 2015.

    Vi er en lille landsbyskole med 135 elever i 0. - 6. klasse. Vi er 14 medarbejdere - heraf 9 lærere. Vi er en skole med stor fokus på faglighed og trivsel, og vi er en skole med dybe rødder i lokalsamfundet. Som skole lægger vi vægt på idræt og bevægelse i undervisningen samt de praktisk-musiske undervisningsformer.

    Vi søger en skoleleder, der

    • kan være en god sparringspartner for hele skolens personale, forældre, skolebestyrelse mv.
    • har flair og overblik for økonomi og regnskabsstyring
    • har mål og visioner som leder af skolen
    • er tydelig og synlig
    • vægter social kapital højt
    • har erfaring som leder og meget gerne uddannelse i ledelse.

    Vi tilbyder en skole med højt engagement - både hos medarbejdere og forældre. Vi sætter stor pris på nærhed til alle børn, hvilket er muligt på en relativt lille folkeskole.

    Vi søger en leder, der kan hjælpe med at styre os og vores børn mod den bedst tænkelige fremtid. Vi ønsker os en skoleleder, der vil bidrage til et samlet skolevæsen i Slagelse Kommune.

    Som skoleleder i Slagelse Kommune skal man endvidere være indstillet på, at ville bidrage positivt og aktivt til både decentrale og centrale udviklingsinitiativer. I det kommende skoleår vil implementeringen af den nye folkeskolereform blive et indsatsområde, som i særlig grad vil blive omdrejningspunktet i samarbejdet med såvel personale, skolebestyrelse og Center for Skole.

    Yderligere oplysninger

    Du kan aftale besøg eller høre mere om stillingen, ved at kontakte:
    • skolechef Per Kensø på telefon 58 57 31 30
    • lærer/tillidsrepræsentant Jacob Seersholm på mobil 29 11 11 91

    Du kan også læse mere om skolen på vores hjemmeside.

    Ansættelse i henhold til gældende overenskomst.

    Ansøgningsfrist

    • 16. november 2014

    Interesseret?

    Fortæl os om, hvad du kan tilføre skolen og send din ansøgning til:

    Center for Skole
    Langes Gård 10
    4200 Slagelse

    eller via mail til centerforskole@slagelse.dk.

Kontor og administration (1)
  • 12-11-2014 Sekretær til UU Vestsjælland
    Vi søger en ny og dygtig deltidssekretær til vores sekretariat i Slagelse. Stillingen er på 25 timer pr. uge.

    UU Vestsjælland varetager uddannelses- og erhvervsvejledningen for børn og unge i 3 kommuner: Ringsted, Slagelse og Sorø. Vi vejleder børn og unge om deres valg af uddannelse og erhverv.

    Vi er et hold på 30 medarbejdere, heraf 26 uddannelsesvejledere. Vi tilbyder gode og omsorgsfulde kolleger og et godt arbejdsmiljø med en uformel og direkte kommunikation. Vi arbejder professionelt og udviklingsorienteret, så vi kan være på forkant og omstillingsparate i forhold til de løbende ændringer på UU's område.

    Du

    • er uddannet inden for kontorfaget
    • har kendskab til kommunal administration og kommunale it-systemer
    • har regnskabserfaring og flair for tal
    • har flair for it - stort og indgående kendskab til Office pakken
    • er mødestabil og ansvarsbevidst
    • kan arbejde i et miljø, hvor afbrydelserne er mange og der er liv på kontoret
    • er serviceminded
    • er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver
    • har en positiv tilgang til forandringer og udvikling.

    Dine arbejdsopgaver vil blandt andet være inden for følgende områder: personale-administration, ansættelser, budget og regnskab, betaling og fakturering, erhvervspraktik, fremstilling af PR-materiale, sekretariatsfunktioner for vejledere, bestilling af varer, mødehåndtering (reservering af mødelokaler kaffebrygning, afrydning), chefsekretær (kalenderstyring, mødeplanlægning et cetera), telefonpasning og meget mere - alt sammen i samarbejde med en kollega.

    Ansættelse sker i Slagelse Kommune, der har det administrative ansvar for UU Vestsjælland. Tiltrædelse 1. januar 2015. Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst med HK og principperne for Ny Løn.

    Yderligere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • UU-leder Jacob Mortensen på telefon 30 10 69 84

    Du kan også læse mere på vores hjemmeside.

    Ansøgningsfrist

    • 12. november 2014 kl. 12.00.

    Ansøgning med relevante bilag sendes til UU Vestsjælland på e-mail til uu@uuvestsjaelland.dk.

    Ansættelsessamtaler finder sted onsdag den 19. og torsdag den 20. november 2014.

Siden er sidst opdateret 18. september 2014