Et varsel eller påbud
Som husejer kan du få et varsel/påbud om fx at tilslutte din ejendom til kloak, forbedre rensningen af spildevandet eller om at skille regnvand fra spildevand.
Inden du får et påbud, vil du modtage et varsel med brev. I brevet står beskrevet, hvad du skal gøre, og hvornår det skal være udført.
Har du ikke udført ændringen, inden perioden er gået, vil du få et påbud med brev. Du skal nu sørge for, at påbuddet bliver udført.
-
Skille regnvand og spildevand
Når du har modtaget et påbud om at skille regnvand og spildevand på din ejendom, har du et halvt år til at udføre opgaven.
Der er mulighed for dispensation for anlægsarbejder, der ligger ud over 70.000 kr. Læs mere i:
Kontakt en autoriseret kloakmester for pris og krav til tilslutningen.
-
Tilslutte din ejendom til kloak
Når du har modtaget et påbud om at tilslutte din ejendom til kloakken, har du et halvt år til at udføre tilslutningen.
Kontakt en autoriseret kloakmester for pris og krav til tilslutningen.
Når mange ejendomme i et område skal tilsluttes til en ny kloakledning, afholder kommunen informationsmøder, hvor det er muligt at få hjælp og stille spørgsmål. Berørte ejendomme modtager en invitation med brev.
-
Forbedre din rensning af spildevand
Når du har modtaget et påbud om at forbedre rensningen af dit spildevand, har du 3 år til at udføre ændringen.
Kontakt en autoriseret kloakmester for at finde den bedste pris og løsning til den forbedrede rensning.
-
Muligheder for hjælp til betaling
Der er enkelte muligheder for at søge hjælp til betalingen af enten tilslutning til kloak eller til at forbedre rensningen af dit spildevand. De kræver dog, at du lever op til en række krav for din indkomst mv.Læs om muligheder for hjælp til betaling