Huller og andre vejproblemer

Giv os et praj ved huller. Ved akutte problemer som døde dyr, vand på vejen eller ødelagte kloakdæksler skal du kontakte Falck.

Vejproblemer
  • Akut hjælp til døde dyr, vand, farlig genstand mv.

    Ser du store mængder vand, døde dyr, farlige genstande på vejen eller ødelagte kloakdæksler, skal du kontakte Falck.

    Ring til Falck på tlf. 70 10 20 30

  • Huller i veje og fortov

    Du kan hjælpe os med at få styr på huller i asfalten ved at give os et praj. Vi tager løbende hånd om de meldinger, som borgere giver os, så huller kan blive lavet.

  • Vedligeholdelse af vejene

    Arbejdet med asfalt er overdraget til private entreprenører på funktionskontrakter. I en funktionskontrakt er det vejens tilstand, fx huller, revner, sætninger mv., der er afgørende for, om der skal lægges ny asfalt.

    Der er forskellige krav til vejene ud fra deres funktion. Kravene er derfor højere til trafikveje end til boligveje.

    Kommunen har 5 kontrakter, der alle udløber 31. december 2018. Du kan se mere på entreprenørernes egne hjemmesider.

  • Erstatning ved uheld

    Får du en skade på offentlig vej, sti eller fortov på grund af glatføre, hul eller ujævnhed, og mener du, vi har skylden, kan du søge erstatning.

    Det er vigtigt, at du hurtigst muligt gør os opmærksom på skaden.

    Bemærk: Ved uheld på grund af manglende snerydning eller saltning/grusning på fortove skal du rette dit krav til grundejeren, der kan være ansvarlig.

    Sådan gør du

    Skriv til kommunen på e-mail teknik@slagelse.dk med disse oplysninger:

    • Navn, adresse og cpr-nummer
    • Skadested og skadetidspunkt
    • Hvad der er sket, og hvad du søger erstatning for
    • Telefonnummer og et tidspunkt, hvor du kan træffes

    Har du en tingsforsikring, en motorkaskoforsikring eller en indboforsikring, er det en god ide også at anmelde skaden til dit forsikringsselskab.

    Sådan gør vi

    En af vores vejteknikere tager ud på skadestedet og måler og fotograferer. Derefter ringer vi til dig for at få evt. supplerende oplysninger, hvorefter vi anmelder skaden elektronisk til vores forsikringsmæglerfirma.

    Afgørelse

    Når sagen er færdigbehandlet, får du en afgørelse af din sag direkte fra forsikringsmæglerfirmaet.

Siden er sidst opdateret 22. marts 2018