BBR Erhvervsservice

Fra november 2016 til udgangen af 2019 indsamler SKAT nye og mere deltaljere oplysninger om erhvervsejendomme

Ejere og administratorer får brev

Frem til udgangen af 2019 sender SKAT breve til ejere og administratorer af erhvervsejendomme i hele landet. Det sker for at indsamle nye og mere detaljerede oplysninger om ejendommene til Bygnings- og Boligregistret (BBR).

Hvad er BBR Erhvervsservice

For at hjælpe ejere og administratorer med registreringen af oplysninger om deres erhvervsejendomme, har SKAT etableret BBR Erhvervsservice, der hjælper til med registreringen.

Ejer eller administrerer du erhvervsejendomme(e), skal du ikke selv foretage dig noget, før du får et brev fra BBR Erhvervsservice i SKAT eller får en ny BBR-meddelelse.

Hvad skal oplysningerne bruges til

De oplysninger, der bliver registreret i BBR, kan blive brugt som en del af grundlaget for fremtidige ejendomsvurdering af erhvervsejendomme.

BBR bruges i mange sammenhænge

Oplysningerne i BBR bruges af offentlige myndigheder, forsyningsselskaber og private virksomheder, som fx ejendomsmæglere, forsikringsselskaber og realkreditinstitutter.

Ejere og administratorer af erhvervsejendomme bruger oplysningerne fra BBR, når de indgår nye erhvervslejemål og salg af ejendomme.

Siden er sidst opdateret 12. februar 2018