Borgerrådgiver
Du kan få hjælp af borgerrådgiveren, hvis du er utilfreds med kommunens behandling af din sag, eller hvis du har svært ved at forstå en afgørelse
Hvis din besked indeholder personfølsomme oplysninger, anbefaler vi, at du sender din besked via Digital Post. På den måde sikrer du dig, at uvedkommende ikke får kendskab til indholdet i din besked.
• Skriv til borgerrådgiveren via Digital Post
Borgerrådgivning
-
Hos borgerrådgiveren kan du
- klage over kommunens sagsbehandling
- få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
- få rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
- komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres
- Information om dine rettigheder
-
Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over
- det faglige indhold i kommunens afgørelser
- de politiske beslutninger, fx om serviceniveauet i kommunen
- ansættelsesforhold i kommunen
- personalets optræden
- forhold, som andre klageinstanser tager sig af
Borgerrådgiveren behandler normalt ikke klager, hvis der er gået mere end 1 år efter hændelsen / sagsforløbet.
-
Hvem kan henvende sig
- Er du borger eller erhvervsdrivende i Slagelse Kommune, kan du henvende sig til borgerrådgiveren.
- Du er velkommen til at kontakte borgerrådgiveren – telefonisk, på mail, via Digital Post eller ved at henvende dig personligt.
- Borgerrådgiveren træffes inden for Rådhusets normale åbningstid.
- Hvis du vil være sikker på at træffe borgerrådgiveren, er det en god idé at ringe og aftale en tid.
- Pjecer
- Vedtægt
- Årsberetninger