Digital Post for erhverv

Det er lovpligtigt for alle med et CVR-nummer at have en digital postkasse, medmindre du er fritaget.

Digital Post er lidt ligesom at bruge mail, hvor du både kan sende, modtage og arkivere. Det er dog væsentligt mere sikkert at bruge Digital Post end virksomhedens / foreningens private mail. Samtidig kan du opbevare al posten nemt og overskueligt ét sted, som udvalgte relevante ansatte kan få adgang til.

Du har adgang til den digitale postkasse fra alle computere, smartphones og tablets, så længe du har virksomhedens / foreningens NemID ved hånden.

Digital Post finder du ved at logge ind på virk.dk, hvor du både kan oprette din digitale postkasse, tjekke post og skrive til det offentlige Danmark via den indbyggede adressebog.

Er din virksomhed/forening blevet oprettet automatisk, er det vigtigt, at du logger ind med dit NemID på enten virk.dk eller e-Boks.dk og tilknytter
virksomhedens / foreningens e-mail adresse og evt. et mobilnummer. Ellers får du ikke besked, når der kommer ny Digital Post til virksomheden / foreningen.

Hvis du vil vide mere om Digital Post, kan du læse spørgsmål og svar-sektion på virk.dk, hvor de har samlet en række af de oftest stillede spørgsmål om Digital Post.

Siden er sidst opdateret 21. november 2019