Kom til gratis landskamp på Slagelse Stadion

11. april kommer Slagelse stadion igen til at summe af høj fodboldstemning, når stadion lægger rammer til, at kvindelandsholdet møder Finland. Kampen er en del af den vigtige forberedelse frem mod sommerens EM. Det er første gang siden 2009, at Danmarks bedste fodboldkvinder skal spille på sjællandsk græs, så kom og støt de danske spillere – der er gratis adgang til kampen.

Den vestsjællandske hovedstad Slagelse kommer til at være prydet i rød-hvide farver den 11. april, når Slagelse bliver vært for kvindelandsholdets venskabskamp mod Finland. Kampen kommer til at være en afgørende del af holdets forberedelse frem mod EM, og landstræner Nils Nielsen skal bruge kampen til at spore sig ind på hvilke spillere han skal satse på til den afgørende slutrunde til juli.

En landskampsoplevelse ud over det sædvanlige

Derfor venter der også de sjællandske fans en begivenhedsrig og tempofyldt kamp midt i påskeferien, når de for første gang i otte år kan opleve kvindefodbold fra allerøverste hylde i deres eget nabolag. De seneste år har først Vejle og nu Viborg været officiel hjemmebane for landsholdet, og derfor er det fantastisk at kunne tilbyde sjællænderne en landskampsoplevelse ud over det sædvanlige, fortæller Katja Moesgaard, kommerciel direktør i DBU.

- Vi har oplevet rigtig meget opmærksomhed fra sjællandske klubber og danske fans, der gerne ville støtte op om kvindelandsholdet, men ikke kunne få turen til Jylland til at hænge sammen. Derfor er vi så glade for, at det er lykkedes i tæt samarbejde med Slagelse Kommune nu endelig at kunne skabe en fantastisk fodboldoplevelse for alle de mange fans, siger Katja Moesgaard.

Vigtigt at tiltrække store sportsbegivenheder

Hos Slagelse Kommune er man også stolte over at have fået værtskabet for landskampen.

- Vi er rigtig glade for, at kvindelandsholdet kommer til Slagelse. Det giver os en unik mulighed for at tilbyde vores borgere og besøgende en sportsoplevelse i topklasse. Som eliteidrætskommune under Team Danmark og med gode miljøer for talentudvikling inden for mange idrætsgrene, så har vi naturligvis også fokus på at kunne tiltrække sportsbegivenheder, som viser både national og internationale talenter udfolde sig på fornemste vis, når de indtager grønsværen, siger borgmester Stén Knuth.

Hent din billet gratis

Der er gratis entré til kampen, og du kan hente billetterne gratis på DBUs hjemmeside. Så tag familien med og kom og hep på de danske kvinder. På dagen arrangeres der masser af oplevelser uden for stadion, hvor Fanzonen åbner allerede klokken 17.00. Der er kickoff til kampen klokken 19.00, og kampen kan desuden opleves på DR3.

Flere oplysninger

• Borgmester Stén Knuth