Tilbage til oversigten

Byggeaffald og evt. farligt affald med pcb – anmeld

Byggeaffald skal anmeldes til kommunen senest to uger før nedrivning eller renovering starter, hvis affaldet stammer fra en bygning over 10 m2, eller hvis der er mere end et ton affald. Du kan anmelde her.

Affald med indhold af asbest og pcb kan du også anmelde her.

Hav dette parat

  • NemID eller NemID Medarbejdersignatur

Alt efter hvad du skal anmelde, skal du have følgende klar:

  • Navn og adresse på ejer af ejendommen
  • Navn, telefonnummer og e-mail på kontaktperson
  • Oplysninger på byggeledelse
  • Adresse på ejendommen
  • År for opførelse og eventuelt renovering af ejendommen
  • Forventet start- og slutdato på arbejdet
  • Oplysninger om eventuel miljøscreening
  • Oplysninger på firma der har lavet screeningen for PCB
  • Oplysninger om eventuelt farligt affald
  • Oplysninger inkl. vægt på eventuelt uforurenet affald til genanvendelse
  • Oplysninger og vægt på eventuelt affald egnet til forbrænding
  • Oplysninger om typen af affaldet med asbest, herunder mængde i ton
  • Oplysninger på eventuelt affald egnet til deponering, herunder type og vægt

Det tager cirka 15 minutter.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk på Start selvbetjening
  2. Log på med NemID
  3. Følg vejledningen
  4. Slut af med at sende anmeldelsen