Tilbage til oversigten

Erklæring fra optiker

Denne løsning anvendes af optikere og øjenlæger, når en kunde/patient ansøger kommunen om udvidet helbredstillæg. Oplysningerne sendes til kommunen.

Hav dette parat

  • NemID for din virksomhed
  • Kundens/patientens navn og personnummer
  • Oplysning om kundens/patientens behov
  • Oplysning om brille/kontaktlinse samt overslag (kan evt. vedhæftes som bilag)

Det tager ca. 5-10 min.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk - Start selvbetjening
  2. Læs og vælg - Næste
  3. Vælg - Log på med NemID og hak af i - Accepter vilkår
  4. Vælg - Fortsæt
  5. Udfyld og vedhæft evt. overslag
  6. Underskriv med NemID
  7. Du får nu en kvittering i den digitale postkasse

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.

  • Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?

    Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.