Tilbage til oversigten

Helbredstillæg - refundering af udlæg

Du kan indsende din regning og anmode om at få refunderet dit udlæg, hvis

  • du har fået bevilget almindeligt eller udvidet helbredstillæg
  • du har betalt for behandlinger/ydelser, uden at dit tilskud er blevet fratrukket på din regning

Hav dette parat

  • Dit NemID
  • Regning på din behandling/ydelsen (regningen skal vedhæftes undervejs i forløbet)
  • Oplysning om dit evt. medlemskab af Sygeforsikring "danmark"

Det tager ca. 5-10 min.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk - Start selvbetjening
  2. Læs og vælg - Næste
  3. Vælg - Log på med NemID og hak af i - Accepter vilkår
  4. Vælg - Fortsæt
  5. Log ind med din NemID
  6. Svar på spørgsmålene og vedhæft regningen
  7. Underskriv med din NemID
  8. Du får nu en kvittering i din digitale postkasse

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.

  • Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?

    Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.