Helbredstillæg - refundering af udlæg
Du kan indsende din regning og anmode om at få refunderet dit udlæg, hvis
- du har fået bevilget almindeligt eller udvidet helbredstillæg
- du har betalt for behandlinger/ydelser, uden at dit tilskud er blevet fratrukket på din regning
Hav dette parat
- Dit NemID
- Regning på din behandling/ydelsen (regningen skal vedhæftes undervejs i forløbet)
- Oplysning om dit evt. medlemskab af Sygeforsikring "danmark"
Det tager ca. 5-10 min.
Start selvbetjening
Sådan gør du:
- Tryk - Start selvbetjening
- Læs og vælg - Næste
- Vælg - Log på med NemID og hak af i - Accepter vilkår
- Vælg - Fortsæt
- Log ind med din NemID
- Svar på spørgsmålene og vedhæft regningen
- Underskriv med din NemID
- Du får nu en kvittering i din digitale postkasse
Spørgsmål og svar
fold alle ud
-
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?
Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.
-
Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?
Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.