Tilbage til oversigten

Helbredstillæg - refundering af udlæg (pårørende)

Her kan du som pårørende indsende en regning og anmode om at få refunderet et udlæg for en person, hvis

  • personen har fået bevilget almindeligt eller udvidet helbredstillæg
  • personen har betalt for behandlinger/ydelser, uden at tilskuddet er blevet fratrukket på regningen

Du skal have en fuldmagt fra personen som du søger for. Fuldmagten skal kunne fremvises til kommunen på forlangende. Du kan evt. vedhæfte fuldmagten, når du udfylder ansøgningen. 

OBS: Tilskuddet udbetales til den person du søger for.

Hav dette parat

  • Dit NemID
  • Navn og personnummer på den person, du søger for
  • Regning på din behandling/ydelsen (regningen skal vedhæftes undervejs i forløbet)
  • Oplysning om personens evt. medlemskab af Sygeforsikring "danmark"

Det tager ca. 5-10 min.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk - Start selvbetjening
  2. Læs og vælg - Næste
  3. Vælg - Log på med NemID og hak af i - Accepter vilkår
  4. Vælg - Fortsæt
  5. Indtast navn og cpr.nr. på den person du søger for
  6. Vedhæft regning og evt. fuldmagt undervejs
  7. Underskriv med din NemID
  8. Du får nu en kvittering i din digitale postkasse

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.

  • Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?

    Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.