Tilbage til oversigten

Helbredstillæg, søg om

Hvis du vil søge om helbredstillæg, skal du benytte denne selvbetjeningsløsning.

Du vil undervejs i forløbet have adgang til hjælp/vejledning.

Når du er færdig med forløbet, sendes ansøgningen til os, og du modtager en kvittering i din digitale postkasse.

 Hav dette parat

  • Dit NemID
  • Personlige oplysninger om din evt. samlever (oplysninger om ægtefælle hentes automatisk)
  • Oplysning om dit evt. medlemskab af sygeforsikring "danmark"
  • Oplysninger om din og din evt. ægtefælles/samlevers likvide formue (indestående i pengeinstitut, kontanter, obligationer, pantebreve, aktier og værdipapirer)

Det tager ca. 10-15 min.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk på Start selvbetjening
  2. Vælg næste
  3. Vælg - Log på med NemID og sæt hak i - Accepter vilkår
  4. Klik - Fortsæt
  5. Log ind med din NemID
  6. Udfyld punkterne undervejs på hver side og vælg - Næste
  7. På siden sammendrag: Hak af nederst ved - Erklæring om korrekte oplysninger
  8. Underskriv med din NemID
  9. Du får nu en kvittering

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.

  • Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?

    Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.