Helbredstillæg, søg om
Hvis du vil søge om helbredstillæg, skal du benytte denne selvbetjeningsløsning.
Du vil undervejs i forløbet have adgang til hjælp/vejledning.
Når du er færdig med forløbet, sendes ansøgningen til os, og du modtager en kvittering i din digitale postkasse.
Hav dette parat
- Dit NemID
- Personlige oplysninger om din evt. samlever (oplysninger om ægtefælle hentes automatisk)
- Oplysning om dit evt. medlemskab af sygeforsikring "danmark"
- Oplysninger om din og din evt. ægtefælles/samlevers likvide formue (indestående i pengeinstitut, kontanter, obligationer, pantebreve, aktier og værdipapirer)
Det tager ca. 10-15 min.
Sådan gør du:
- Tryk på Start selvbetjening
- Vælg næste
- Vælg - Log på med NemID og sæt hak i - Accepter vilkår
- Klik - Fortsæt
- Log ind med din NemID
- Udfyld punkterne undervejs på hver side og vælg - Næste
- På siden sammendrag: Hak af nederst ved - Erklæring om korrekte oplysninger
- Underskriv med din NemID
- Du får nu en kvittering
-
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?
Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.
-
Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?
Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.