Tilbage til oversigten

Helbredstillæg - søg om udvidet helbredstillæg

Hvis du vil søge om udvidet helbredstillæg, til fx tandproteser, briller eller fodbehandling, skal du benytte denne selvbetjeningsløsning.

Bemærk: Det er vigtigt, at du har en afgørelse fra kommunen, inden du starter behandlingen. 

Du skal logge ind med NemID og sende din ansøgning digitalt.

Nedenfor er beskrevet hvordan du skal gøre.

Hav dette parat

  • Dit CPR-nummer
  • Din mailadresse
  • Dit NemID
  • Oplysninger om dine formueforhold
  • Oplysninger om din evt. ægtefælle/samlevers formueforhold
  • Oplysninger om evt. medlemskab af sygeforsikring "danmark"
  • Evt. indscannet dokumentation fra leverandør (tilbud, overslag, ansøgning)

Det tager ca. 15-20 minutter.

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Find din NemID frem
  2. Tryk på Start selvbetjening
  3. Læs og vælg - Næste
  4. Vælg - Log på med NemID og sæt hak i "Accepter vilkår"
  5. Vælg - fortsæt
  6. Log ind med din NemID
  7. Udfyld punkterne undervejs på hver side og vælg - Næste
  8. På siden sammendrag: Hak af de nederst ved - Erklæring om korrekte oplysninger
  9. Underskriv med din NemID
  10. Du får nu en kvittering

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.

  • Hvornår kan jeg forvente at min ansøgning om helbredstillæg er behandlet?

    Du kan forvente, at vi har behandlet din ansøgning senest 2 uger fra modtagelsen. Hvis vi ikke kan overholde denne frist, fx fordi vi mangler yderligere oplysninger, vil du høre nærmere fra os.