Tilbage til oversigten

Personligt tillæg - søg om

Du kan søge om personligt tillæg til rimelige og nødvendige udgifter, som du ikke selv har økonomisk mulighed for at afholde.

Du kan sende din ansøgning digitalt med NemID.

Ansøgningen skal vedlægges dokumentation for den udgift, du søger om hjælp til samt dine faste udgifter og indtægter. Scan dokumentationen ind og gem på din computer.

Blanketten kan du sende til os via dette link:

Digital post til: Udbetaling af personlige tillæg (nyt vindue)

Du kan også printe blanketten og indlevere den i Borgerservice.

Hav dette parat

  • Din NemID
  • Dokumentation for den udgift du søger hjælp til, i form af prisoverslag, tilbud mv.
  • Dokumentation for faste udgifter, fx husleje, vand, el, varme, forsikringer, mv.
  • Dokumentation for evt. fast indtægt udover pension, fx ATP, privat pension mv.

 

Start selvbetjening

Sådan gør du:

  1. Tryk på "Start selvbetjening"
  2. Besvar de afklarende spørgsmål - Tryk på den grønne knap "Næste"
  3. Vælg "Log på med NemID" og "Accepter vilkår" - Tryk på den grønne knap "Fortsæt"
  4. Indtast Bruger-id og Adgangskode - Tryk på "Næste"
  5. Indtast Nøgle fra dit Nøglekort - Tryk på "Log på"
  6. Følg vejledningen
  7. Husk at vedhæfte indscannet dokumentation
  8. Indtast Bruger-id og Adgangskode - Tryk på "Godkend"
  9. Indtast Nøgle fra dit Nøglekort - Tryk på "Godkend"
  10. Husk altid at logge ud når du er færdig

Spørgsmål og svar fold alle ud
  • Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan bruge digital selvbetjening?

    Du møder personligt op i et af Borgerservicecentrene, hvor du bliver undtaget for digital selvbetjening og får udleveret en papir blanket.