IT-tekniker
IT-tekniker
Center for Økonomi, Digitalisering og HR søger IT-tekniker
Vi står over for en af de større digitale transformationer i kommunens historie: Migreringen af vores Microsoft on premise miljø til Microsoft 365-platformen. Kan du omsætte teknisk indsigt til effektive løsninger, og har du mod på at præge hele vores digitale arbejdsplads? Så er det dig, vi leder efter.
Du bliver en del af vores serverteam, som har det daglige ansvar for drift og vedligehold af IT-systemer og serverinfrastruktur. Her får du en central og afgørende rolle på vores digitale rejse, hvor du både skal eksekvere på migrationsprojekter og sikre den løbende optimering. Din første opgave vil være at indgå i et kompetent projektteam, hvor du med din viden vil være en aktiv nøglespiller, både i forbindelse med ekspertise og udførelse af vores cloud migrering.
Vi arbejder efter principperne i ITIL ”Best practice” ved håndtering af Incident, Problems og Changes, og vi anvender et Service Management system til styring af vores opgaver.
Vi er en arbejdsplads med fokus på
IT-afdelingen er placeret på Dahlsvej i Korsør, i en moderne og nyistandsat bygning.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 11. december 2025.
Stillingen ønskes besat 1. februar 2026 og er placeret i IT-afdelingen i Center for Økonomi, Digitalisering og HR.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse.
Slagelse Kommune har i dag ca. 7.000 ansatte som alle anvender digital teknologi i dagligdagen. Vi har over 300 programplatforme og har en sammenhængende infrastruktur som dækker over 250 fysiske lokationer. Stab for Økonomi og Digitalisering er en tværgående stab med ansvar for bl.a. koncernens samlede drift, support, udvikling og projektering af teknologiske og digitale initiativer.
Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge den ledige stilling.
Vi står over for en af de større digitale transformationer i kommunens historie: Migreringen af vores Microsoft on premise miljø til Microsoft 365-platformen. Kan du omsætte teknisk indsigt til effektive løsninger, og har du mod på at præge hele vores digitale arbejdsplads? Så er det dig, vi leder efter.
Om jobbet
Du kan forvente et spændende job, hvor du kommer til at arbejde med de nyeste IT-teknologier, og hvor der er gode faglige og personlige udviklingsmuligheder.Du bliver en del af vores serverteam, som har det daglige ansvar for drift og vedligehold af IT-systemer og serverinfrastruktur. Her får du en central og afgørende rolle på vores digitale rejse, hvor du både skal eksekvere på migrationsprojekter og sikre den løbende optimering. Din første opgave vil være at indgå i et kompetent projektteam, hvor du med din viden vil være en aktiv nøglespiller, både i forbindelse med ekspertise og udførelse af vores cloud migrering.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte
- migration til cloud: Aktiv deltagelse i og teknisk eksekvering af migreringen fra vores nuværende on premise miljø til Microsoft 365-cloudplatformen (Exchange, SharePoint, Onedrive m.m.)
- drift og administration: Sikre stabil drift, administration og løbende vedligeholdelse af hele Microsoft 365-miljøet, herunder at sikkerhedskrav og compliance-politikker overholdes i den daglige drift
- teknisk ekspertise: Bidrage med dyb teknisk viden og løsningsforslag i projektteams, og sikre at vores M365-løsninger understøtter kommunens forretningsbehov
- support og rådgivning: Yde 2. og 3. level support og fungere som intern rådgiver for kolleger i IT og Digitalisering i brugen og potentialet af M365-værktøjerne
- udvikling: Være med til at udvikle og implementere nye digitale løsninger og standardiserede processer baseret på M365.
Vi arbejder efter principperne i ITIL ”Best practice” ved håndtering af Incident, Problems og Changes, og vi anvender et Service Management system til styring af vores opgaver.
Om dig
Vi forestiller os, at du kan have flere års erfaring med teknisk IT-drift, men vi kan dog også se dig i stillingen som forholdsvis nyuddannet. Det er i hvert fald vigtigt, at du kan bygge bro mellem teknologi og brugerbehov.Det er et krav for ansættelse at du
- har en relevant IT-uddannelse
- kan arbejde selvstændigt og har fokus på eksekvering i opgaveløsningen
- er struktureret og god til at samskabe med interessenter og kolleger i opgaveløsningen
- er tillidsvækkende og servicerende i din adfærd
- er god til at kommunikere med alle interessenter både i og uden for organisationen.
Vi forestiller os følgende faglige kvalifikationer
- Dokumenteret erfaring med drift og administration af Microsoft 365 (herunder Security & Compliance)
- Forståelse for integration og hybridmiljøer (Azure AD Connect)
- Kendskab til PowerShell til automatisering og administration af M365
- Erfaring med migreringsprojekter fra on premise til M365 er et stort plus.
Vi tilbyder
Ansættelse i IT-afdelingen i Center for Økonomi, Digitalisering og HR i et spændende og udviklende job, hvor du bliver kollega til bl.a. IT-projektledere, IT-systemarkitekter, digitaliseringskonsulenter, IT-supportere, kommunikationsmedarbejdere samt system- og driftsspecialister.Vi er en arbejdsplads med fokus på
- gode udviklingsmuligheder for den enkelte, både fagligt og personligt
- et godt og tillidsskabende, men travlt arbejdsmiljø
- en selvstændighedskultur hvor den enkelte får/tager ansvar for arbejdets udførelse i samspil med kolleger
- at vi er en serviceorganisation hvor smilet og det gode humør fremmer opgaven
- muligheder for at kunne arbejde i fleksible rammer.
IT-afdelingen er placeret på Dahlsvej i Korsør, i en moderne og nyistandsat bygning.
Øvrigt
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter principperne om ”Ny Løn”, afhængig af dine kvalifikationer og forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved henvendelse til:
- IT-arkitekt Kenneth Johansen, telefon 24 28 33 06 eller
- Afdelingsleder Thomas Elmann, telefon 28 80 14 19.
Ansøgningsfrist
- senest søndag den 7. december 2025 kl. 22.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler torsdag den 11. december 2025.
Stillingen ønskes besat 1. februar 2026 og er placeret i IT-afdelingen i Center for Økonomi, Digitalisering og HR.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV og dokumentation for uddannelse.
Slagelse Kommune har i dag ca. 7.000 ansatte som alle anvender digital teknologi i dagligdagen. Vi har over 300 programplatforme og har en sammenhængende infrastruktur som dækker over 250 fysiske lokationer. Stab for Økonomi og Digitalisering er en tværgående stab med ansvar for bl.a. koncernens samlede drift, support, udvikling og projektering af teknologiske og digitale initiativer.
Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers forskellighed som en ressource. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge den ledige stilling.