Jobformidlere til Fleksjobområdet
Jobformidlere til Fleksjobområdet
Er du klar til at skabe muligheder, bygge bro mellem mennesker og arbejdsmarked – og være en del af et team med drive og ambition? Så er det nu, du skal med ombord!
Selv med regeringens reform lige om hjørnet, er behovet for vores indsats uændret. Vores borgere har stadig brug for en indsats, og virksomhederne behov for, at vi dækker deres rekrutteringsbehov.
Derfor rykker vi nu fremad med fuld kraft og søger 1-2 passionerede jobformidlere, der vil være med til at gøre en forskel inden for fleksjob og ledighedsydelse.
I Jobcenter Slagelse tror vi på, at de fleste kan bidrage og skabe værdi på en arbejdsplads og at udvikling af arbejdsevnen sker i virksomhederne.
Indsatsen er derfor todelt; dels at skabe job til borgere på ledighedsydelse dels at skabe progression og fastholdelse i eksisterende fleksjob.
Vi arbejder med hyppig opfølgning, for at understøtte udviklingen af borgerens arbejdsevne med udgangspunkt i konkrete anbefalinger fra rehabiliteringsteamet, borgerens situation og mulighederne på virksomhederne. Det betyder, at du som jobformidler skal forvente, at din primære opgaver skal løses i dialog med borgerne og virksomhederne.
Stillingen hører til i afdelingen for Job og Indsats – et stærkt fagligt miljø, hvor vi hver dag arbejder målrettet med borgere i fleksjob, ressourceforløb og revalidering. Her yder vi også service til socialøkonomiske virksomheder og bidrager til at skabe bæredygtige løsninger på arbejdsmarkedet.
Du bliver en del af et engageret team på cirka 33 kompetente kolleger, hvoraf 10 bliver dine tætteste kolleger i hverdagen. Her er der højt til loftet, faglig sparring og masser af mulighed for at sætte dit præg.
Din arbejdsplads vil blive i Job- og Mestringshuset på Skovsøgade 10, i Slagelse midtby. En arbejdsplads med hyggelige rammer og fokus på trivsel. Her kan du blandt andet nyde godt af en frugtordning, mulighed for massage mod betaling – og ikke mindst én times træning i arbejdstiden om ugen, så du kan holde både krop og hoved i topform.
Du vil blive ansat efter gældende HK- eller DS-overenskomst. Der vil desuden blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest.
Slagelse Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Det er et krav, at du har gyldigt kørekort til personbil og kan opretholde dette gennem ansættelsen samt mulighed for at stille bil til rådighed i ansættelsen. Dette skyldes, at størstedelen af din arbejdstid bruges i kontakt med virksomheder.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 29. september 2025.
Vi glæder os til at høre fra dig
Genopslag
Selv med regeringens reform lige om hjørnet, er behovet for vores indsats uændret. Vores borgere har stadig brug for en indsats, og virksomhederne behov for, at vi dækker deres rekrutteringsbehov.
Derfor rykker vi nu fremad med fuld kraft og søger 1-2 passionerede jobformidlere, der vil være med til at gøre en forskel inden for fleksjob og ledighedsydelse.
Om jobbet
Brænder du for resultater, opsøgende virksomhedskontakt og at inspirere fleksjobvisiterede borgere til at være på arbejdsmarkedet? Kender du værdien af god virksomhedsservice og har du blik for at skabe det rette jobmatch mellem borger og virksomhed? Er du klar til også at varetage lettere myndighedsopgaver som fx udarbejdelse af ’’Min Plan’’, så kan stillingen i vores fantastiske fleksjobteam være noget for dig.Som jobformidler skal du
- understøtte borgere visiteret til fleksjob, så de opnår og fastholder fleksjob.
- tilrettelægge en individuel om nødvendig håndholdt indsats.
- udøve opsøgende indsats for at skabe jobåbninger og være en samarbejdspartner for virksomhederne i forhold til rekruttering og fastholdelse af medarbejdere.
- understøtte borgerens egen progression i etablerede fleksjob, herunder bringe de handicapkompenserende hjælpemidler i brug.
- give vejledning, udarbejde/opdatere CV, jobmål, udarbejdelse af ’’Min Plan’’, indhentelse af lægeoplysninger m.v.
I Jobcenter Slagelse tror vi på, at de fleste kan bidrage og skabe værdi på en arbejdsplads og at udvikling af arbejdsevnen sker i virksomhederne.
Indsatsen er derfor todelt; dels at skabe job til borgere på ledighedsydelse dels at skabe progression og fastholdelse i eksisterende fleksjob.
Vi arbejder med hyppig opfølgning, for at understøtte udviklingen af borgerens arbejdsevne med udgangspunkt i konkrete anbefalinger fra rehabiliteringsteamet, borgerens situation og mulighederne på virksomhederne. Det betyder, at du som jobformidler skal forvente, at din primære opgaver skal løses i dialog med borgerne og virksomhederne.
Stillingen hører til i afdelingen for Job og Indsats – et stærkt fagligt miljø, hvor vi hver dag arbejder målrettet med borgere i fleksjob, ressourceforløb og revalidering. Her yder vi også service til socialøkonomiske virksomheder og bidrager til at skabe bæredygtige løsninger på arbejdsmarkedet.
Du bliver en del af et engageret team på cirka 33 kompetente kolleger, hvoraf 10 bliver dine tætteste kolleger i hverdagen. Her er der højt til loftet, faglig sparring og masser af mulighed for at sætte dit præg.
Dine kvalifikationer
- Har erfaring som jobkonsulent/jobformidler gerne med fleksjobvisiterede borgere fra jobcenter og/eller anden aktør, men det er ikke et krav.
- Har en anerkendende, respektfuld og professionel tilgang i dine samtaler med borgerne.
- Har et godt virksomhedsnetværk eller har erfaring med at være opsøgende for at få dette skabt
- Har viden om jobsøgning, cv, jobsamtaler, dialog med virksomheder i en jobsøgningsproces, uopfordret jobsøgning m.m., og du kan vejlede/inspirere/sparre med borgerne herom.
- Vægter faglighed, samarbejde og vidensdeling højt og bidrager til, at det er en integreret del af vores dagligdag.
- Reformen vil uden tvivl bringe nye initiativer og ændringer i arbejdsgange med sig. Derfor er det vigtigt, at du er fleksibel og klar til at tilpasse dig – og at du har mod på at facilitere gruppeforløb som en del af indsatsen.
- Erfaring med administrative opgaver eller mod på at lære denne del.
- Flair for IT – gerne kendskab til Fasit.
- Har humor og ønsker at bidrage positivt til det kollegiale fællesskab.
- Har et stort drive, er resultatorienteret og kan lide at blive målt på dine resultater.
Vi tilbyder
Et arbejdsmiljø præget af stærkt fællesskab, hvor hjælpsomhed er en selvfølge, og der altid er plads til et smil – eller et godt grin over kaffemaskinen. Du bliver en del af et team, der både tager faglighed og trivsel alvorligt.Din arbejdsplads vil blive i Job- og Mestringshuset på Skovsøgade 10, i Slagelse midtby. En arbejdsplads med hyggelige rammer og fokus på trivsel. Her kan du blandt andet nyde godt af en frugtordning, mulighed for massage mod betaling – og ikke mindst én times træning i arbejdstiden om ugen, så du kan holde både krop og hoved i topform.
Herudover
- et fagligt udviklende og afvekslende job med dygtige og engagerede kollegaer.
- relativt lave sagsstammer på p.t. 20-25 ledighedsydelsesmodtagere samt 175 fleksjobbere.
- en ambition om at blive de bedste på vores felt.
- et selvstændigt job med brede samarbejdsflader både internt og eksternt.
- et tæt og konstruktivt samarbejde med virksomhederne i Slagelse kommune, som vi oplever, udviser stor rummelighed og social ansvarlighed.
- en velfungerende organisation.
- mulighed for 2 hjemmearbejdsdage om måneden.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på 37 timer gennemsnitlig pr. uge, og vi forestiller os, at du starter 1. november 2025, gerne før.Du vil blive ansat efter gældende HK- eller DS-overenskomst. Der vil desuden blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest.
Slagelse Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Det er et krav, at du har gyldigt kørekort til personbil og kan opretholde dette gennem ansættelsen samt mulighed for at stille bil til rådighed i ansættelsen. Dette skyldes, at størstedelen af din arbejdstid bruges i kontakt med virksomheder.
Frist
- 24. september 2025, kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt mandag d. 29. september 2025.
Ønsker du flere oplysninger?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for afdelingen Job og indsats- Helle Wiehe på telefon 91 16 63 94 eller på mail hellw@slagelse.dk
Vi glæder os til at høre fra dig