Spring til...

Koordinerende jobrådgivere til Job og Udvikling i Slagelse

Koordinerende jobrådgivere til Job og Udvikling i Slagelse
Vi søger nu koordinerende jobrådgivere, er det dig?

Vi søger jer der er stærke indenfor kontanthjælpsområdet, herunder aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere og ressourceforløbsborgere

Som koordinerende jobrådgiver/myndighedssagsbehandler er din spidskompetence samarbejde og det helhedsorienteret sigte

Du har troen på at borger har ressourcer, og kan lykkes

Kan du genkende dig selv i det?
– så er det lige præcis dig vi søger

Hvem er vi

Vi er Job & Udvikling. Vi er en samlet afdeling på tværs af myndighedsområdet indenfor beskæftigelse på fleksjob, ressourceforløb og kontanthjælp aktivitetsparate. Vores afdeling består af 38 engagerede koordinerende jobrådgivere samt en faglig koordinator, en driftskoordinator og en afdelingsleder.

Din primære kerneopgave

vil være borgere der er på kontanthjælp og ressourceforløb.

Hos os er borgeren i centrum, og vi arbejder med en anerkendende tilgang. Vi tror på at det virksomhedsrettede har en god effekt for borgerne. Vi tror på, at det skaber bedre velfærd for borgerne, når vi har fokus på "mestring af eget liv" og arbejder helhedsorienteret sideløbende med virksomhedsrettede indsatser.

Vi arbejder ud fra meningsskabende, tydelige og bæredygtige principper med og for borgeren. Vi har særlig god erfaring og effekt af at arbejde med lønnede timer. Vi har et tæt samspil med vores personlige jobformidlere.

Vi har et særligt fokus på tidlig indsats og parallelle indsatser. Samtidig ved vi, at vores øvrige kolleger i kommunen ofte bidrager til den gode løsning. Og sammen løfter vi kerneopgaven i dialog med borgeren.

Hos os bliver du en del af en hverdag i en afdeling, som hele tiden er i bevægelse. Vi værdsætter vores fællesskab med liv på gangen, en høj grad af fleksibilitet og vores fælles faglige kompetencer. Vi er ikke blege for at lære noget nyt hver dag og er en afdeling der hele tiden arbejder med at styrke fagligheden.

Vi er en arbejdsplads der hele tiden er i udvikling og arbejder med hvordan vi optimerer vores arbejdet, både ved at sikre at vi har de rigtige indsatser, at vi lever op til vores værdier i Slagelse kommune og at vores borgere oplever at vi gør en forskel for dem.

Vi arbejder samtidig lige nu med en frisættelsesdagsorden, og er i gang med at gøre klar til en kæmpe forandring på beskæftigelsesområdet i forbindelse med den nye beskæftigelsesreform.

Vores faglige krav

Kendskab til beskæftigelsesområdet. Det er ikke et krav at du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler, men det er et stort plus hvis du er.

Hvad lægger vi vægt på

Vi ønsker dig som kollega, der har en professionel og anerkendende tilgang overfor borgerne, til at støtte dem mod arbejdsmarkedet og har flair for at tænke helhedsorienteret i indsatsen.

Det er vigtigt at du kan se dig selv i nedenstående

  • Har erfaring som rådgiver/myndighedssagsbehandler indenfor beskæftigelsesområdet. Gerne med områderne ressourceforløb og/eller kontanthjælp
  • Er motiveret, velforberedt og nærværende
  • Engageret, glad og imødekommende
  • Arbejder selvstændigt, struktureret og systematisk med opgaverne.
  • Gode kommunikations- og formidlingsevner, såvel skriftligt som mundtligt
  • Er god til at skabe struktur og trives i en travl og foranderlig hverdag
  • Trives som en del af en afdeling
  • Omstillingsparat, da vi er i gang med en forandringsproces på beskæftigelsesområdet, som kræver vi kan omstille os og ændre vores måde at arbejde på

Hvad kan vi tilbyde

  • Et spændende og udfordrende job med en stor grad af selvstændighed under ansvar
  • Et meningsfyldt arbejde med fokus på at hjælpe mennesker videre i livet, hvor din indsats har stor betydning
  • God introduktion og faglig sparring fra jeres dygtige kolleger
  • Et godt arbejdsmiljø hvor vi er opmærksomme på hinanden, mens vi samarbejder om kerneopgaven
  • Engagerede kolleger og indholdsrig arbejdsdag med faglighed og godt humør
  • En høj grad af fleksibilitet, herunder flekstidsordning og mulighed for hjemmearbejde efter aftale
  • Sundheds- og massageordning

Løn- og ansættelsesvilkår

Arbejdsstedet er Center for Arbejdsmarked, Rådgivning og Integration - Jobcenter Slagelse, Skovsøgade 10G, 4200 Slagelse.

Stillingen er fast med en normtid på 37 timer om ugen, men der er mulighed for deltidsansættelse.

Vi forestiller os, at du senest tiltræder 5. januar 2026.

Du vil blive ansat efter gældende DS- eller HK-overenskomst afhængig af din uddannelsesbaggrund. Desuden er der mulighed for at indgå en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.

Ved ansættelse i Slagelse Kommune vil der blive indhentet referencer, og bedt om en straffeattest.

Slagelse Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at modtage din ansøgning med relevante bilag, herunderCV og evt. dokumentation for uddannelse senest
  • torsdag den 20. november 2025.
Samtaler forventes afholdt tirsdag den 25. november 2025.

Der er ikke forberedelse eller case til samtale, vi foretrækker en gensidig dialog til selve samtalen.

Ønsker du flere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder for afdelingen:
Vi glæder os til at høre fra dig
 

Læs mere om jobmuligheder i Slagelse Kommune

Job hos Slagelse Kommune