Økonomimedarbejder til Myndighedsområdet i Sundhed og Ældre
Økonomimedarbejder til Myndighedsområdet i Sundhed og Ældre
Vi søger en økonomimedarbejder, der er skarp til tal og har lyst til at arbejde med økonomiopgaver på myndighedsområdet i Slagelse Kommune. Opgaverne består primært i budgetopfølgning, mellemkommunale opkrævninger, afstemninger og sagsbehandling i økonomiske tvister.
Sammen med myndighedschefen får du en central rolle i at sikre, at vores økonomiske processer på myndighedsområdet er korrekte og veldokumenterede, og du bliver en vigtig sparringspartner for kollegaer og samarbejdspartnere.
Sundhed og Ældre har cirka 1.500 medarbejdere fordelt på hjemmepleje, sygepleje, plejecentre, madservice, sundhedstilbud, myndighed og et sekretariat. Du bliver med andre ord en del af en stor organisation, hvor sekretariatet spiller en vigtig rolle for sammenhængen.
Vi har kontorer i dejlige lokaler i centrum af Slagelse – kun få minutters gang fra Slagelse Station. Du får mulighed for at arbejde hjemme i et mindre omfang.
Vi lægger vægt på, at du
Personligt forventer vi, at du
Ansættelse pr. 1. januar 2026; gerne før, hvis muligt.
Arbejdssted: Slagelse Kommune, Rådhuspladsen 11, st., 4200 Slagelse
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. november 2025.
Sammen med myndighedschefen får du en central rolle i at sikre, at vores økonomiske processer på myndighedsområdet er korrekte og veldokumenterede, og du bliver en vigtig sparringspartner for kollegaer og samarbejdspartnere.
Om os
Du bliver en del af et velfungerende sekretariatsteam, hvor vi understøtter hele sundheds- og ældreområdet ved at løse forskellige økonomiske og administrative opgaver. På den måde kan vores kollegaer i de sundhedsfaglige områder koncentrere sig om opgaverne med borgerne og trygt overlade det økonomiske overblik til os.Sundhed og Ældre har cirka 1.500 medarbejdere fordelt på hjemmepleje, sygepleje, plejecentre, madservice, sundhedstilbud, myndighed og et sekretariat. Du bliver med andre ord en del af en stor organisation, hvor sekretariatet spiller en vigtig rolle for sammenhængen.
Vi har kontorer i dejlige lokaler i centrum af Slagelse – kun få minutters gang fra Slagelse Station. Du får mulighed for at arbejde hjemme i et mindre omfang.
Om dig
Vi søger en medarbejder med solid erfaring med økonomiopgaver og en relevant kommunal uddannelse f.eks. kontorassistent med speciale i offentlig administration. Du har stærke faglige kompetencer og personlige egenskaber, der gør dig i stand til at håndtere komplekse opgaver med præcision og overblik.Vi lægger vægt på, at du
- har erfaring med budgetopfølgning og økonomistyring, gerne fra en kommune
- er fortrolig med kommunale økonomisystemer som f.eks. KMD Opus og NemØkonomi
- har Excel-kompetencer, gerne på avanceret niveau
- har forståelse for mellemkommunale afregninger og regler på ældre- og handicapområdet
- har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner.
Personligt forventer vi, at du
- arbejder struktureret og detaljeorienteret og har styr på deadlines
- har en stærk analytisk sans og kan gennemskue komplekse økonomiske sammenhænge
- er selvstændig og ansvarsbevidst og tager ejerskab for dine opgaver
- er en teamplayer, der kan samarbejde og kommunikere klart
- er fleksibel og robust og trives i en hverdag med mange forskellige opgaver med deadlines.
Ansættelsesvilkår
Det er en fast stilling, og arbejdstiden er som udgangspunkt fuld tid / 37 timer ugentligt.Ansættelse pr. 1. januar 2026; gerne før, hvis muligt.
Arbejdssted: Slagelse Kommune, Rådhuspladsen 11, st., 4200 Slagelse
Ansøgningsfrist
Send din ansøgning med bilag elektronisk via ansøgningslinket senest den- 14. november 2025 kl. 12.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 21. november 2025.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål om stillingen, er du meget velkommen til at ringe til- myndighedschef og leder af Sekretariat Susanne Fagerberg på telefon 20 49 90 96.