Økonomipartner til Økonomi og Styring
Økonomipartner til Økonomi og Styring
Vil du være med til at sikre økonomisk overblik og kvalitet i arbejdet med kommunens stabsfunktioner? Brænder du for økonomistyring og rådgivning, og trives du i et job med både ansvar og samarbejde? Så kan du være den nye økonomipartner i Slagelse Kommune.
Stillingen kræver gode kommunikative og relationelle evner, så der opnås en god dialog og et tæt samarbejde med de budgetansvarlige ledere.
For at styrke indsigten i fagområdet vil du få arbejdsdage både på rådhuset og dér, hvor opgaverne løses – afhængigt af hvad der giver mest mening i den konkrete situation. Du bliver en del af et team med kompetente og engagerede kollegaer. Det er derfor vigtigt, at du har både økonomisk indsigt og lyst til at forstå det faglige indhold i de områder, du understøtter.
Vi arbejder løbende med at udvikle og digitalisere økonomistyringen, f.eks. gennem datadrevet budgetlægning og automatisering. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø med ca. 50 kollegaer fordelt på mindre teams, hvor både faglig sparring og socialt fællesskab vægtes højt.
Vi lægger stor vægt på et godt samarbejde og faglig sparring, men også på et stærkt socialt fællesskab med en uformel stemning og højt til loftet.
Kommunal erfaring er en fordel, men ikke et krav. Vi sørger for en grundig introduktion og oplæring.
Nyuddannede med relevant økonomiske baggrund opfordres også til at søge stillingen. Vi har erfaringen, så du får den nødvendige sparring for at kunne løse opgaverne.
Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat snarest muligt.
Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.
Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den
Om stillingen
Vi har en ledig stilling som økonomipartner for ledere med fokus på områderne Kommunale Ejendomme og Center for Økonomi, Digitalisering og HR. Du vil blive en betroet sparringspartner på disse områder og bistår med- Økonomiopfølgninger og ledelsestilsyn
- Bogføringer og afstemning
- Rådgivning omkring budget og økonomistyring
Stillingen kræver gode kommunikative og relationelle evner, så der opnås en god dialog og et tæt samarbejde med de budgetansvarlige ledere.
For at styrke indsigten i fagområdet vil du få arbejdsdage både på rådhuset og dér, hvor opgaverne løses – afhængigt af hvad der giver mest mening i den konkrete situation. Du bliver en del af et team med kompetente og engagerede kollegaer. Det er derfor vigtigt, at du har både økonomisk indsigt og lyst til at forstå det faglige indhold i de områder, du understøtter.
Du bliver en del af Økonomi og Styring
Afdelingen Økonomi og Styring hører under Center for Økonomi, Digitalisering og HR. For at udvikle det økonomifaglige miljø og for at sikre et ensartet niveau i hele organisationen, er økonomiopgaverne samlet centralt i Slagelse Kommune. Det er således vigtigt for os at understøtte det tværgående samarbejde.Vi arbejder løbende med at udvikle og digitalisere økonomistyringen, f.eks. gennem datadrevet budgetlægning og automatisering. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø med ca. 50 kollegaer fordelt på mindre teams, hvor både faglig sparring og socialt fællesskab vægtes højt.
Vi lægger stor vægt på et godt samarbejde og faglig sparring, men også på et stærkt socialt fællesskab med en uformel stemning og højt til loftet.
Vi forestiller os, at du
- har kendskab til budget- og regnskabsprocesser, bogføring og økonomiopfølgninger
- er udadvendt og opsøgende af natur, samarbejdsorienteret og bidrager til et godt arbejdsmiljø
- arbejder struktureret og kan overholde skarpe deadlines
- har interesse for kommunal økonomi og styring
- har en regnskabsfaglig eller kommunal uddannelse inden for økonomi eller anden relevant erfaring
Kommunal erfaring er en fordel, men ikke et krav. Vi sørger for en grundig introduktion og oplæring.
Vi tilbyder
- et grundigt introprogram, der giver dig en indføring i det økonomiske årshjul, fagområdet, økonomisystemet (KMD OPUS) m.m.
- et stærkt fagligt og socialt fællesskab
- kompetenceudviklingsforløb, både inden for de økonomifaglige kompetencer og i forhold til den rolle, vi har i organisationen
- en fleksibel arbejdsdag med mulighed for hjemmearbejde og høj grad af selvstændighed
- en stilling med udviklingsmuligheder – både fagligt og personligt
Nyuddannede med relevant økonomiske baggrund opfordres også til at søge stillingen. Vi har erfaringen, så du får den nødvendige sparring for at kunne løse opgaverne.
Hvis du vil vide mere
For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte- teamleder Sedsel Jørgensen på telefon 20 29 68 95 / mail sejoe@slagelse.dk, alternativt
- afdelingsleder Linette Søndengaard på telefon 21 64 60 13 / mail lisno@slagelse.dk.
Det praktiske
Slagelse Station ligger ret tæt på rådhuset, og der er gode parkeringsmuligheder i nærheden, så det er nemt at komme hertil. Slagelse Rådhus har desuden en god kantine, hvor det er muligt at købe sin frokost.Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat snarest muligt.
Din løn aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.
Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.
Frist
Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse senest- 19. oktober 2025
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den
- 22. oktober 2025.