Plejecenterleder til Solbakken Plejecenter
Plejecenterleder til Solbakken Plejecenter
Vi opnormerer på ledelse for at sætte fokus på nærværende og faglig ledelse.
Slagelse Kommune søger en engageret plejecenterleder til Solbakken plejecenter, beliggende i Korsør.
På Solbakken plejecenter er vi stolte af vores stabile, velfungerende, selvkørende medarbejdergruppe, der arbejder ansvarsbevidst og i øvrigt har lavt sygefravær. Der er ansat en centerkoordinator, hvis hovedfunktion er vagtplanlægning samt løsning af alverdens løse ender.
Slagelse Kommunes 9 plejecentre og midlertidige pladser blev samlet i én virksomhed i 2022. Vi har brugt de seneste år på at skabe en fælles forståelse for vores kerneopgave og strategier, så vi står som et stærkt fællesskab med lige muligheder for borgere og medarbejdere.
Vi er et ledelsesteam bestående af 10 plejecenterledere og en virksomhedsleder. Vores kompetencer spænder bredt, hvilket vi ser som en styrke i ledelsesgruppen, hvor sparring altid er mulig.
Slagelse Kommune har et særligt fokus på ledertrivsel og arbejder med nyt ledelsesgrundlag, onboarding for nye ledere og lederudviklingsforløb.
Det vigtigste for os er, at du brænder for værdig ældrepleje, kan se dig selv udøve nærværende og faglig ledelse og kan bidrage til udvikling af både plejecenter og ledergruppe. Du behøver ikke være erfaren leder, da vi har plads til at du kan udvikle dig med opgaven. Men vi ønsker en leder der har kendskab til området.
Praktiske oplysninger
Stillingen er en fuldtidsstilling med opstart senest 1. august 2025.
Løn efter gældende overenskomst.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 25. og 26. juni 2025.
Du kan også kontakte
Vi ser frem til at høre fra dig!
Slagelse Kommune søger en engageret plejecenterleder til Solbakken plejecenter, beliggende i Korsør.
Om os
Solbakken er et velfungerende plejecenter, der huser plejeboliger, aflastningspladser og centernære boliger under samme tag.På Solbakken plejecenter er vi stolte af vores stabile, velfungerende, selvkørende medarbejdergruppe, der arbejder ansvarsbevidst og i øvrigt har lavt sygefravær. Der er ansat en centerkoordinator, hvis hovedfunktion er vagtplanlægning samt løsning af alverdens løse ender.
Slagelse Kommunes 9 plejecentre og midlertidige pladser blev samlet i én virksomhed i 2022. Vi har brugt de seneste år på at skabe en fælles forståelse for vores kerneopgave og strategier, så vi står som et stærkt fællesskab med lige muligheder for borgere og medarbejdere.
Vi er et ledelsesteam bestående af 10 plejecenterledere og en virksomhedsleder. Vores kompetencer spænder bredt, hvilket vi ser som en styrke i ledelsesgruppen, hvor sparring altid er mulig.
Vi står over for flere spændende forandringer
- Ældrereformen
Implementering af den kommende Ældrelov med fokus på selvbestemmelse for borgerne, tillid til medarbejdere og ledelse samt et styrket samarbejde med pårørende, lokale fællesskaber og civilsamfund. - Styrket ledelse
Politisk beslutning om opnormering af ledelse for at sikre nærværende og faglig ledelse – med en udvidelse af lederteamet over de næste tre år. - Organisationsudvikling
Plejecentrenes ledelsesmæssige struktur tilpasses løbende for det bedste match mellem kompetencer og opgaver.
Kvalitet og udvikling
Plejecentrene har ansat en udviklingssygeplejerske, som sikrer faglig kompetenceudvikling i tæt samarbejde med ledelsen. I 2025 tilbydes kompetenceudvikling inden for akutsygepleje, demens og mentalisering. Vi har ansat en palliationssygeplejerske der i en toårig periode skal kompetenceudvikle medarbejderne i Sundhed og Ældre.Slagelse Kommune har et særligt fokus på ledertrivsel og arbejder med nyt ledelsesgrundlag, onboarding for nye ledere og lederudviklingsforløb.
Dine kompetencer og kvalifikationer
Vi søger en plejecenterleder, der- er nytænkende og ser muligheder for at forbedre pleje og livskvalitet.
- er engageret i organisationsudvikling og bidrager aktivt til strategiske beslutninger.
- er medledende og skaber et arbejdsmiljø præget af samarbejde, inddragelse og dialog.
- er nærværende og bringer faglighed i spil som rollemodel for medarbejderne
- er inkluderende og sikrer et godt samarbejde med pårørende, frivillige og lokalsamfundet.
- har en sundhedsfaglig baggrund, gerne som sygeplejerske.
Det vigtigste for os er, at du brænder for værdig ældrepleje, kan se dig selv udøve nærværende og faglig ledelse og kan bidrage til udvikling af både plejecenter og ledergruppe. Du behøver ikke være erfaren leder, da vi har plads til at du kan udvikle dig med opgaven. Men vi ønsker en leder der har kendskab til området.
Det kan du forvente af os
- en grundig introduktion og onboarding, så du føler dig velkommen
- et stærkt lederteam, der bakker dig op
- mulighed for faglig sparring og lederudvikling
- fleksibilitet og støtte til nye opgaver og udfordringer
- en positiv medarbejdergruppe, der vil hjælpe dig på vej
- en stor gruppe af samarbejdspartnere, så du ikke står alene
Praktiske oplysninger
Stillingen er en fuldtidsstilling med opstart senest 1. august 2025.
Løn efter gældende overenskomst.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 25. og 26. juni 2025.
Ansøgningsfrist
- 23. juni 2025 kl. 12.00
Vil du høre mere
Kontakt- plejecenterleder Dorte Hammerich på mail dohab@slagelse.dk eller telefon 61 14 43 33
Du kan også kontakte
- virksomhedsleder Christina Aaberg på mail hraa@slagelse.dk eller telefon 29 27 37 82, hvor du kan rekvirere en stillings- og funktionsbeskrivelse.
Vi ser frem til at høre fra dig!