Projektleder til indkøb og udbud
Projektleder til indkøb og udbud
Slagelse Kommune søger til områderne Entreprenørservice, Færger og Havne en struktureret, stærkt kommunikerende og initiativrig projektleder, der kan medvirke til at effektivisere og forbedre områdets, indkøbs- og udbudsprocesser samt bidrage til en fortsat forbedret bæredygtighed i vores indkøb.
Opgaverne vil spænde vidt fra udbud af arbejdstøj, maskiner, vinterkontrakter, vognmandsydelser, driftsaftaler, indkøb af materialer mv., men også øvrige tilknyttede administrative driftsopgaver vedr. data, årshjul og kontraktopfølgning og udvikling af opgavefællesskaber på området.
Opgaven omhandler gennemførelsen af indkøb af varer- og tjenesteydelser startende fra den indledende analyse og behovsafdækning til gennemførelse af udbud/tilbudsindhentning, indgåelse af kontrakt og implementering i organisationen.
Jobbet er selvstændigt og du får mulighed for at sætte dit eget præg på stillingen.
Du er systematisk, struktureret og har blik for detaljen samt evner at skabe overblik. Du kan med dit initiativ og gennemslagskraft sikre en kontinuerlig fremdrift holdt op mod tidsfrister, projektleverancer eller lignende – dygtig til at lede og forankre processerne.
Dine stærke kommunikative kompetencer gør dig i stand til både skriftligt og mundtligt at formidle budskaber klart og præcist.
Din baggrund er ikke afgørende, men forudgående kendskab til offentlig administration, økonomi, procesledelse og erfaring med offentlige indkøb og kontrakter er naturligvis en fordel. Herunder gerne et forudgående godt kendskab til tilbudsloven, tærskelværdier og udbudsdirektivet.
Med stillingen ønsker vi at styrke områdets indkøbsprocesser og kunne opnå flere og bedre indkøb og udbud.
Arbejdsstedet vil være Teglværksvej 4, 4220 Korsør, hvor størstedelen af vores administration er samlet inkl. ledelsen.
Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstid.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune kan/vil der efter aftale blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eventuelle bilag og eksamenspapirer.
Stillingen ønskes besat med opstart i januar 2026.
Dine opgaver
Du vil blive en vigtig del i at understøtte organisationen i opnåelsen af bedre aftaler og i vigtigheden af, at aftalerne skal være nemme at anvende og kontraktstyre. Herved kan driftsplanlæggere, driftsledere, chefskippere og havnefogeder m.fl. øge deres fokus på kerneopgaven til gavn for dem der bor, bruger og besøger Slagelse Kommune.Opgaverne vil spænde vidt fra udbud af arbejdstøj, maskiner, vinterkontrakter, vognmandsydelser, driftsaftaler, indkøb af materialer mv., men også øvrige tilknyttede administrative driftsopgaver vedr. data, årshjul og kontraktopfølgning og udvikling af opgavefællesskaber på området.
Opgaven omhandler gennemførelsen af indkøb af varer- og tjenesteydelser startende fra den indledende analyse og behovsafdækning til gennemførelse af udbud/tilbudsindhentning, indgåelse af kontrakt og implementering i organisationen.
Jobbet er selvstændigt og du får mulighed for at sætte dit eget præg på stillingen.
Arbejdsopgaverne omfatter
- sikre bedst mulige anvendelse af kommunens fælles indkøbssystem samt kendskab til og brug af centralt indgåede indkøbsaftaler
- understøtte indkøbsadfærd i en mere bæredygtig retning
- opbygge og vedligeholde overblik over udbud og kontrakter
- Vedligeholde årshjul/kadence på udbud, optioner m.v.
- Sikre skabeloner, ensartethed og journalisering heraf
- analysere og indhente viden fra organisationen til brug for nye indkøb/udbud
- forestå tilbudsindhentning og gennemføre udbud i samarbejde med ledelse/fagansvarlige
- opfølgning på implementering og anvendelse af kontrakterne (kontraktstyring)
- blandede administrative opgaver og lettere sagsbehandling.
Din profil
Du er stærk i relationer og heri også vedligeholdelsen og skabelsen af opgavefællesskaber på området. Du er dygtig til at byde ind og invitere ind og få skabt værdi og udvikling via en naturlig nysgerrighed på processer, baggrunde og opgavers behov.Du er systematisk, struktureret og har blik for detaljen samt evner at skabe overblik. Du kan med dit initiativ og gennemslagskraft sikre en kontinuerlig fremdrift holdt op mod tidsfrister, projektleverancer eller lignende – dygtig til at lede og forankre processerne.
Dine stærke kommunikative kompetencer gør dig i stand til både skriftligt og mundtligt at formidle budskaber klart og præcist.
Din baggrund er ikke afgørende, men forudgående kendskab til offentlig administration, økonomi, procesledelse og erfaring med offentlige indkøb og kontrakter er naturligvis en fordel. Herunder gerne et forudgående godt kendskab til tilbudsloven, tærskelværdier og udbudsdirektivet.
Med stillingen ønsker vi at styrke områdets indkøbsprocesser og kunne opnå flere og bedre indkøb og udbud.
Derfor skal du vælge os
Entreprenørservice, Færger og Havne er en decentral enhed, hvor du vil træde ind i et godt kollegaskab. Et område som er præget af en uformel tone, et godt humør og en vilje til at sikre faglig udvikling og handlekraft – det er en opgave vi hjælper hinanden med at sikre.Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling på fuld tid. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer. Der er krav om kørekort kat. B.Arbejdsstedet vil være Teglværksvej 4, 4220 Korsør, hvor størstedelen af vores administration er samlet inkl. ledelsen.
Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstid.
Ved ansættelse i Slagelse Kommune kan/vil der efter aftale blive indhentet referencer og bedt om en straffeattest.
Flere informationer
Spørgsmål til stillingen kan stilles på hverdage mellem kl. 8 og 14 til- Peter Johansen på telefon 20 40 07 13
- Bo Andersen på telefon 21 56 06 88
Ansøgningsfrist og samtaler
- ansøgningsfrist den 14. november 2025
- samtaler forventes afholdt i uge 48
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eventuelle bilag og eksamenspapirer.
Stillingen ønskes besat med opstart i januar 2026.