Spring til...

Teamleder til Økonomi og Styring

Teamleder til Økonomi og Styring
Slagelse Kommune søger en teamleder til Økonomi og Styring

Vi har opnormeret på ledelsessiden og søger derfor en teamleder til Team Intern Styring. Hvis du er stærk til årsregnskab, lån, bank og intern kontrol og samtidig formår at bevare overblikket og er en kompetent leder, så er stillingen måske noget for dig.

Afdelingen Økonomi og Styring har ansvar for sikker drift af kommunens økonomi. Derfor har vi blandt andet ansvar for kommunens budgetlægning, økonomi- og budgetopfølgninger, regnskab, ledelsesinformation, intern kontrol og finans. Afdelingen ledes af en afdelingsleder og to teamledere, hvor vi søger en teamleder til Team Intern Styring. Du vil få det faglige og personalemæssige ansvar for teamet, som varetager opgaverne intern kontrol, årsregnskab, finans, moms, hjemtagelse af statsrefusion, ajourføring af anlægskartotek, systemadministration af Opus m.m.

Det er vigtigt, at du har en grundlæggende forståelse for en kommunes styring, herunder særligt en kommunes bankforretninger, moms, intern kontrol, årsregnskab og revision. Du skal også have styr på reglerne i vores Kasse- og Regnskabsregulativ, så du kan være med til at forvalte disse.

Sammen med afdelingslederen og den anden teamleder udgør du et lederteam for afdelingen. Vores samarbejde bygger på værdierne tillid, tydelighed og gennemsigtighed. I forhold til afdelingen har vi fokus på at udvikle driften blandt andet via digitalisering og automatisering, og vi arbejder med at styrke det interne samarbejde, da koordinering mellem de forskellige økonomifagligheder er essentiel for at sikre den faglige kvalitet.

Du

  • er som person løsnings- og samarbejdsorienteret, og du besidder en høj personlig modenhed. Derudover er du lyttende og bidrager til et godt arbejdsmiljø. Det er vigtigt for os, at vi siger tingene som de er, og her spiller ordentlighed en stor rolle
  • har sandsynligvis erfaring med personaleledelse, har måske allerede en lederuddannelse eller du har lyst til at udvide din allerede brede kommunale erfaring med ledelse
  • du er fagligt dygtig til dit arbejde og bidrager til faglig udvikling af både medarbejdere og opgaver relateret til årsregnskab, intern kontrol og de centrale processer i forhold til bogføring, bank mm.

Vi tilbyder

  • en spændende arbejdsplads, hvor vi har et stærkt udviklingsfokus for at øge kvaliteten i vores arbejde og de i processer, som understøtter det. Derfor er der fokus på faglig og personalemæssig udvikling samt på digitalisering og automatisering
  • godt arbejdsmiljø, hvor vi sætter pris på en ordentlig omgangstone, en uformel stemning, at der er højt til loftet og ikke mindst et godt grin 
  • mulighed for hjemmearbejde og for at tilrettelægge arbejdsdagen fleksibelt

Hvis du vil vide mere

For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte
  • afdelingsleder Linette Søndengaard på telefon 21 64 60 13 eller på lisno@slagelse.dk.

Det praktiske

Arbejdspladsen er på Slagelse Rådhus. Slagelse Station ligger ret tæt på Rådhuset, og der er gode parkeringsmuligheder i nærheden, så det er nemt at komme hertil.

Stillingen er en fuldtidsstilling, som vi ønsker besat pr. 1. marts 2026.

Lønnen aftales efter principperne i Ny Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst.

Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.

Frist

Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse senest den
  • 22. januar 2026.

Vi afholder samtaler den 27. januar 2026 og evt. anden samtale den 29. januar 2026.


 

Læs mere om jobmuligheder i Slagelse Kommune

Job hos Slagelse Kommune