Spring til...

Vil du begejstre med data? Analysekonsulent til Økonomi og Styring

Vil du begejstre med data? Analysekonsulent til Økonomi og Styring
Har du flair for at arbejde med tal, systemer og dataanalyser? Og har du lyst til at bidrage til udviklingen af vores fælles LedelsesInformationsMiljø (LIM)?  Så søger vi dig, der vil skabe værdi for dine kollegaer ved at udvikle og levere datapræsentationer af høj kvalitet.

Passion for design, udvikling og formidling af analyser

Vi søger en ny kollega til vores centrale BI-team, som består af fem medarbejdere. Vi sidder centralt i afdeling for Økonomi og Styring, i Center for Økonomi, Digitalisering og HR med ansvar for kommunens fælles BI-system. Her udarbejdes og formidles analyser og datapræsentationer til hele organisationen.

Vores LedelsesInformationsMiljø bygger på mange forskellige datakilder og flere leverandører. Bl.a. data fra KMD Opus Økonomi og Personale, Lifa Census (befolkningsdata), Kombits FLIS data samt en masse mindre datakuber, vi selv bygger og vedligeholder.

Vi anvender systemet Targit som præsentationsværktøj, så du vil primært skulle arbejde i Targit, men vi bruger også andre systemer til behandling og validering af data, herunder Excel og de kildesystemer, som data hentes fra. Vi forventer ikke, at du har kendskab til Targit på forhånd, men blot at du har en god systemforståelse, er lærenem og er superbruger i excel.

Vi er netop ved at implementere et nyt design i vores BI-portal med anvendelse af nye funktionaliteter og en grundig gennemgang og videreudvikling af analyser i alle fagområder, samt fokus på økonomisk ledelsesinformation. Du vil få en væsentlig andel i dette udviklingsarbejde, samt indgå i teamets løbende ad hoc opgaver, som bl.a. omfatter data på personaleområdet til fx faglige organisationer, MED-udvalg, aktindsigtssager mv. Det kan være en fordel, hvis du har kendskab til personaledata, men er ikke et krav.

Din profil

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse som giver kompetencer inden for økonomistyring, analyse, statistik og beregning, fx cand.oecon./polit./cand.merc. eller lign.

Vi lægger vægt på, at du
  • har analytiske kompetencer inden for design af analyser (rapporter og dashboards)
  • evner og lyst til at forstå brugernes behov samt omsætte deres idéer til virkelighed
  • er superbruger i Excel og har erfaring med behandling af større datasæt
  • er lærenem og har let ved at sætte dig ind i nye systemer og IT-værktøjer
  • bidrager positivt ind i samarbejdet med de øvrige kollegaer og bidrager til et godt arbejdsmiljø

Vi tilbyder

  • En spændende stilling med fokus på faglig udvikling, hvor du får bred erfaring med bearbejdning og præsentation af data
  • Et stærkt fagligt miljø både internt og eksternt, bl.a. via netværkssamarbejder
  • Frihed under ansvar med mulighed for hjemmearbejde og fleksibel tilrettelæggelse af arbejdsdagen
  • Gode kollegaer og et godt arbejdsmiljø, hvor vi prioriterer videndeling og det gode samarbejde

Nyuddannede med den rette profil opfordres til at søge stillingen. Vi har erfaringen, så du får den nødvendige sparring for at kunne løse opgaverne.

Hvis du vil vide mere

For yderligere information om stillingen er du også velkommen til at kontakte
  • afdelingsleder Linette Søndengaard på telefon 21 64 60 13 eller på mail lisno@slagelse.dk.

Vedrørende det praktiske

Arbejdstiden er 37 timer om ugen placeret på Slagelse Rådhus, Rådhuspladsen 11.
Slagelse Station ligger ret tæt på Rådhuset og der er gode parkeringsmuligheder i nærheden, så det er nemt at komme hertil.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i forhold til gældende overenskomst. Ved alle ansættelser i Slagelse Kommune skal der forevises straffeattest.

Stillingen ønskes besat pr. 1. december 2025

Frist

Send din ansøgning samt CV og dokumentation for uddannelse senest
  • torsdag den 23. oktober 2025

Vi afholder samtaler den 27. oktober 2025.

 

Læs mere om jobmuligheder i Slagelse Kommune

Job hos Slagelse Kommune