Søg job

Oversigt over alle ledige stillinger i Slagelse Kommune.

Slagelse Kommune ser mangfoldighed som et aktiv og menneskers
forskellighed som en resurse. Derfor opfordres alle uanset alder, køn, religion
og etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.

Udskriv stillingsopslag

Øvrige (1)
  • 06-08-2018 Centerchef Arbejdsmarked og Integration

    Dit dna matcher udfordringer og kompleksitet på det kommunale arbejdsmarkeds- og integrationsområde. Du er en erfaren leder, der har bevist, at du kan begå dig og skabe resultater i en større kommune. Du evner at fortsætte og udvikle en allerede fokuseret og målbevidst indsats i forhold til beskæftigelse, integration, borgere og virksomheder, bl.a. fordi du har næse for fortsatte forbedringer og effektiviseringer. Du er optaget af både kvalitet, motivation, trivsel og arbejdsmiljø i store politisk ledede organisationer.

    Læs mere i job- og personprofilen for Centerchef Arbejdsmarked og Integration (pdf - nyt vindue). Her kan du også se, hvordan du ansøger.

    Flere informationer

    Du er velkommen til at kontakte

    • rekrutteringskonsulent Søren Thorup, thorups kontor, på telefon 21 68 87 08
    • erhvervs- og arbejdsmarkedsdirektør Lone Wenzell på telefon 21 16 71 08.

    Ansøgningsfrist

    • den 6. august 2018

     

     

     

     

               

     



    Søg stillingen Centerchef Arbejdsma... (nyt vindue)
Tandlæge (1)
  • 13-08-2018 Tandlæge - 22 timer til Slagelse Kommunale Tandpleje

    med tiltrædelse 1. oktober 2018.


    Slagelse Kommunes fælles værdigrundlag er: Modig, Tydelig, Kompetent og med glæde.

    Kan du nikke genkendende til disse ord, og har du interesse for tandsundhed, er du måske vores nye kollega.
    Stillingen er deltids på 22 timer/uge. Søg gerne hvis du har interesse i enkelte dage.

    Vi tilbyder

    • en spændende arbejdsplads i forandring, med mulighed for at præge denne
    • engagerede kollegaer med mulighed for faglig sparring
    • udviklings- og uddannelsesmuligheder
    • en afvekslende og travl hverdag.

    Vi forventer, at du

    • er uddannet tandlæge med en bred klinisk erfaring
    • har gode samarbejdsevner
    • er en engageret og positiv kollega, med et godt humør
    • er tålmodig og har lyst til arbejdet med børn og unge
    • gerne JUS.

    I Tandplejen har vi 8 klinikker, fordelt i hele kommunen, som varetager behandlingen af ca. 15.200 dejlige børn og unge. Vores Call-Center står for tilsætning samt kontakten udadtil. Tandplejen arbejder med elektronisk journal/røntgen (TK2 og Digora og Kodak) samt borgerbooking.
    Vi er 45 kollegaer: 2 specialtandlæger, 10 tandlæger, 4 tandplejere, 25 klinikassistenter, 2 elever, 2 administrative medarbejdere og 1 overtandlæge.

    Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst. Der vil blive indhentet børne -og straffeattest.

    For yderligere oplysninger

    Kontakt gerne

    Frist

    • Mandag den 13. august 2018 kl. 12.00

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt 16. august 2018 på tandklinikken Baggesenskolen, Birchnersgade 1, 4220 Korsør.

    Ansøgning samt CV og relevante bilag vedhæftes ansøgningen.


     

    Søg stillingen Tandlæge - 22 timer ... (nyt vindue)
Tandklinikassistent (1)
  • 13-08-2018 Tandklinikassistent – fuldtid til Slagelse Kommunale Tandpleje
    Slagelse Kommunale Tandpleje søger 2 klinikassistenter med tiltrædelse 1. oktober eller snarest derefter.

    Et af Slagelse Kommunes værdiord er: "MED GLÆDE".

    Vil du være vores nye kollega, som vil være med til at sprede glæde i arbejdsdagen til kollegaer, børn, unge og forældre?

    Vi tilbyder

    • en arbejdsplads i udvikling, med mulighed for at præge denne
    • udviklings- og uddannelsesmuligheder
    • dygtige og engagerede kollegaer
    • elektronisk journal (TK2) og digital røntgen (Digora og Kodak).

    Vi forventer, du er

    • faglig kompetent og kvalitetsbevidst
    • har gode samarbejdsevner, samt er fleksibel og åben
    • har mod på løbende omstilling og udvikling
    • er positiv, har godt humør og er tydelig i din kommunikation
    • lægger stor vægt på forebyggelse og sundhedsfremme.

    I Slagelse Kommunale Tandpleje er der 8 kliniksteder, som varetager tandbehandlingen af ca. 15.200 glade børn og unge. Vi arbejder med behovstandpleje, med stort fokus på forebyggelse/undervisning.

    Løn og ansættelses vilkår efter overenskomst og principper for lokal løndannelse.

    Hvis du ønsker yderligere oplysninger

    omkring stillingen, er du meget velkommen til at kontakte  

    Ansøgningsfrist

    • mandag den 13. august 2018 kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag den 16. august 2018.

    Søg stillingen Tandklinikassistent ... (nyt vindue)
Sygeplejerske (2)
  • 13-08-2018 Sygeplejerske til fast aftenvagt, Område Korsør

    Vi søger en udekørende aftensygeplejerske til en fast stilling. Stillingen er på 29,75 timer ugentligt med weekendvagt hver 2. uge.


    Ansættelsestidspunkt: Hurtigst muligt eller 1. oktober 2018.

    Vi kan tilbyde

    • et selvstændigt job med forskellige sygeplejeindsatser hos borgere, der har de mest komplekse behov og/eller specialiserede behov
    • et engageret team af fagligt kompetente aftenvagtsygeplejersker og et velfungerende tværfagligt samarbejde
    • en spændende, dynamisk arbejdsplads, hvor borgerinddragelse og pårørendesamarbejde vægtes højt
    • et selvstændigt job med medansvar
    • god oplæring og introduktion til arbejdsopgaver.

    Kvalifikationer

    Det er en stor fordel at have bred klinisk erfaring.

    Du skal
    • kunne holde mange bolde i luften, bevare overblikket og prioritere opgaverne
    • være ærlig, åben for og have lyst til faglige udfordringer og have gode samarbejdsevner
    • være nysgerrig, opsøgende og have lyst til at arbejde med udvikling
    • kunne bidrage til kompetenceudvikling faggrupperne imellem
    • kunne medvirke til at skabe et godt arbejdsmiljø til gavn for borgere, kollegaer og samarbejdspartnere.

    Har du yderligere spørgsmål

    er du velkommen til at rette henvendelse til
    • områdeleder Helle Petersen på tlf. 24 83 30 90

    Løn og ansættelsesvilkår følger overenskomsten.

    Ved ansættelse i stillingen skal straffeattest afleveres.

    Ansøgningsfrist

    • Mandag den 13. august 2018 kl. 12.00

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 35.

    Ansøgningen sendes elektronisk.

    Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

    Søg stillingen Sygeplejerske til fa... (nyt vindue)
  • 15-08-2018 Sygeplejerske til Akutteamet

    Vi søger en sygeplejerske pr. 1. okotber 2018 der skal indgå i et døgnbemandet akutteam, som dækker hele kommunen.


    Fortrinsvis dagvagt og aftenvagt (teamet har 2 faste nattevagter), så der må indregnes enkelte nattevagter ved ferie og sygdom eller behov for ekstra sygeplejerske) samt vagt hver 3. weekend.

    Specialopgaver samt forventninger til dig

    • har lyst til at indgå i et team samarbejde
    • iværksætte akut og/eller specialiseret behandling, typisk i borgerens eget hjem - efter ordination af egen læge eller vagtlæge, samt fortsættelse af behandling iværksat på sygehuset
    • koordinering og samarbejde med interne samarbejdspartnere, herunder sygepleje, hjemmepleje, myndighed og hjælpemiddelafdeling
    • koordinering og samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, herunder praktiserende læger, lægevagten, apotek og relevante sygehusafdelinger
    • sparring, rådgivning og oplæring i forhold til komplekse opgaver i den øvrige drift.

    Kvalifikationer

    • uddannelse som sygeplejerske
    • minimum 2 års klinisk erfaring fra hospitalsafdelinger, gerne erfaring fra en akutafdeling, skadestue eller lignende samt erfaring fra primær sektor.
    • erfaring med tværfagligt samarbejde
    • erfaring med undervisning og vejledning af kolleger og samarbejdspartnere
    • solid erfaring med anlæggelse af iv.-adgang, sonde og øvrig instrumentel sygepleje
    • kørekort.

    Personlige kompetencer

    • er robust, kan overskue og handle i akutte situationer, samt udvise tryghedsskabende adfærd
    • kan stå alene i akutte situationer, hvor der skal tages hurtige og selvstændige beslutninger
    • holder sig opdateret i forhold til den nyeste viden indenfor sit fag
    • er god til at skabe og vedligeholde samarbejdsrelationer
    • kan planlægge, koordinere, undervise, samt delegere opgaver.

    Vi tilbyder

    • mulighed for at udvikle og sætte dit præg på akutteamets opgaver og funktion
    • mulighed for faglig udvikling og sparring
    • et godt arbejdsmiljø, hvor vi står sammen og tager hensyn til hinanden.

    Akutfunktionen er organisatorisk placeret som et selvstændigt team i Sygeplejen i Slagelse.

    Yderligere oplysninger

    om stillingen kan fås hos
    • områdeleder Gitte Haraszuk tlf. 51 63 60 99

    Frist

    • 15. august 2018 kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt tirsdag den 21. august, uge 34.

    Er du er interesseret i jobbet, så send os en motiveret ansøgning (max. en A4 side) og CV. Ansøgningen sendes elektronisk via Slagelse kommunes hjemmeside - skriv i søgefeltet Søg Job.

    Du vil modtage en kvittering for modtagelsen af ansøgningen til den mailadresse ansøgningen er afsendt fra. Det forudsættes, at denne mailadresse kan anvendes til den fortrolige kommunikation mellem ansøger og tovholder i resten af ansættelsesprocessen.

    Søg stillingen Sygeplejerske til Ak... (nyt vindue)
Studiejob (2)
  • 06-08-2018 Studerende til Energi- og Teknikteam

    Arbejdsopgaver

    Hos Center for Kommunale Ejendomme varetager vi driften af alle de kommunale ejendomme samt nybyggerier i Slagelse Kommune. Det dækker alt fra energistyring og vedligehold af bygningerne til rengøring og udskiftning af en pære.

    Vi mangler en studentermedarbejder i afdelingen for Energi & Teknik, hvor du skal hjælpe til med at håndtere, strukturere og indsamle data, primært inden for det energitekniske område.

    Vi forestiller os fx, at du skal

    • tilrette data i CAFM-system vedrørende systemer og opgaver
    • opsætte CCS-struktur på serviceopgaver vedrørende servicekontrakter
    • registrering af energimålere
    • assistance ved energiregnskaber på solcelleanlæg
    • blive en del af en spændende afdeling i Slagelse Kommune
    • vores forventninger til dig:
    • er studerende på en relevant uddannelse
    • er interesseret i energi og teknik indenfor bygninger
    • har flair og interesse for data og vedligehold af data.

    Vi kan tilbyde

    • studiejob på 8 timer pr. uge. Arbejdstiden kan tilpasses dit studie
    • en tidsbegrænset ansættelse på 6 måneder med mulighed for forlængelse
    • en spændende stilling, hvor du bliver del af en politisk leddet organisation
    • opstart snarest muligt
    • du vil referere til ledelsen i den Tværgående afdeling i Ejendomsservice.

    Arbejdssted

    Center for Kommunale Ejendomme, Casper Brands Plads 6, 4220 Korsør.

    Yderligere oplysninger

    Hvis du har spørgsmål til stillingens indhold, er du velkommen til at kontakte
    • leder af Ejendomsservice, Niels Christian Jørgensen på tlf. 22 91 82 51.

    Ansøgningsfrist

    • mandag den 6. august 2018 kl 12.00

    Ansættelsessamtaler afholdes i uge 32.

    Stillingen er til besættelse pr 1. september 2018.

    Søg stillingen Studerende til Energ... (nyt vindue)
  • 20-08-2018 Studentermedarbejder til oprettelse og udvikling af Arrangørguide på slagelse.dk

    Vil du være med til at gøre det lettere for foreninger og kommercielle aktører at afholde fede kultur- og idrætsevents i Slagelse Kommune?

    • Brænder du for god visuel kommunikation og formidling?
    • Vil du have relevant erhvervserfaring på CV'et og udvikle dine kommunikationsfærdigheder?
    • Er du interesseret i kultur, fritid og idræt?

    Vi arbejder på at oprette og udvikle en spritny Arrangørguide, der skal understøtte arrangørers planlægning og afholdelse af fede kultur- og idrætsevents her i kommunen. Vi har lavet noget af forarbejdet selv, men vi mangler en dygtig og visuel stærk studentermedarbejder, der kan hjælpe os med at komme helt i mål og gøre slutproduktet endnu bedre.

    Arbejdsopgaverne vil relatere sig til følgende

    • afdækning af behov hos relevante interessenter og samle input og materiale
    • udarbejde og redigere indhold til arrangørguiden (både tekst og billeder)
    • oprette Arrangørguiden i Umbraco, herunder oprette sidens struktur, design og undersider, fylde siden med indhold, layoute og videreudvikle siden osv.
    • teste Arrangørguiden hos udvalgte interessenter og evt. være med til at lancere siden
    • ad hoc opgaver, fx bidrage til implementering af nyt bookingsystem, opdatering af Kultur og Fritids sider på slagelse.dk samt grafisk udformning af fx invitationer.

    Du kommer til at arbejde i Fritidsafdelingen, der holder til i Gørtlergade 4 midt i Slagelse By og tæt på både Slagelse Station og uddannelsessteder. Og du kommer til at arbejde sammen med engagerede kollegaer, der er i tæt dialog med bl.a. foreninger, frivillige og idrætsforbund.

    Lidt om dig

    • du har kendskab til hjemmesideudvikling og har meget gerne erfaring med Umbraco e.l.
    • du er god til skriftlig formidling - du skriver godt og har helt styr på grammatik, stavning osv.
    • du tænker modtagerorienteret, har blik for det visuelt lækre udtryk og har grafisk flair
    • du arbejder struktureret, har overblik og kan både arbejde selvstændigt og samarbejde
    • du har erfaring med simpel billedredigering og evt. med produktion af korte videoer
    • du er i gang med en for stillingen relevant uddannelse
    • du har evt. erfaring som frivillig til arrangementer og/eller erfaring fra foreningslivet.


    Løn og arbejdstid

    Arbejdstiden er fleksibel og aftales nærmere, men vil være på 8 timer ugentligt.

    Stillingen er med ansættelse hurtigst muligt (helst senest 1. september) og er tidsbegrænset til 6 måneder.

    Sådan søger du

    Du søger via linket nedenfor. Vedlæg udover ansøgning og CV gerne et par eksempler på opgaver, du har løst inden for visuel kommunikation (fx links til en hjemmeside, du har været med til at udvikle/opdatere).

    Ansættelsessamtaler forventes at blive afholdt i uge 34.

    Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.
    Derudover skal der gives tilladelse til indhentning af børneattest.

    Du kan læse mere om kommunen på Slagelse Kommunes hjemmeside (nyt vindue).

    Flere oplysninger

    Kontakt
    • fritidskoordinator Casper Skov Andersen på tlf. 58 57 45 12 / 40 46 86 87 eller mail caspe@slagelse.dk (dog ikke i uge 30, 31 og 32).

    Frist for ansøgning

    • Mandag den 20. august kl. 10.00.


    Søg stillingen Studentermedarbejder... (nyt vindue)
Socialrådgiver/sagsbehandler (5)
  • 09-08-2018 Beskæftigelsesmedarbejder - Afdelingen for Opkvalificering

    Beskæftigelsesmedarbejder/sagsbehandler til Afdelingen for Opkvalificering

    Center for Arbejdsmarked og Integration, Slagelse Kommune søger en ambitiøs og målrettet beskæftigelsesmedarbejder til Afdeling for Opkvalificering.

    En af vores dygtige sagsbehandlere har fået orlov i perioden 1. oktober 2018 frem til 30. september 2019. Stillingen er derfor tidsbegrænset i 1 år.
    Afdelingen dækker områderne aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år.

    Vi kan tilbyde en spændende fuldtidsstilling med fokus på høj faglighed og kvalitet i sagsbehandlingen.
    Du skal være med til at styrke indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, og vil få ansvaret for at iværksætte og koordinere indsatsen for borgerne og få dem i job.

    Du skal derfor være god til at fastholde borgerens motivation i, at holde et konstant fokus på Job- og uddannelsesmuligheder samt have en naturlig interesse for at holde dig løbende opdateret på området. Ud over det skal du bidrage til, at borgeren hurtigst muligt opnår selvforsørgelse. En af ambitionerne er blandt andet at styrke den tværfaglige indsats og målrette indsatsen i forhold til den enkelte borger.

    Afdelingen består af 58 medarbejdere fordelt på koordinerende sagsbehandlere, beskæftigelsesmedarbejdere, jobkonsulenter, jobformidlere, mentorer, konsulenter og administrativt personale.

    Overordnet arbejdsområde

    Som beskæftigelsesmedarbejder/sagsbehandler er din opgave, at yde sagsbehandling af høj kvalitet med borgeren i fokus, samtidig med at du sikrer at loven overholdes. Du skal derfor have overblik over beskæftigelsesområdet generelt samt indgående kendskab til lovgivningen gældende for kontanthjælpsmodtagere.

    Du skal:

    • Varetage øvrige myndighedsopgaver i h.t. Beskæftigelsesloven og Aktivloven - herunder udredning i forhold til beskæftigelse på særlige vilkår og fremstilling af sager til Rehabiliteringsteamets vurdering
    • Afholde individuelle og løsningsfokuserede borgersamtaler - herunder sikre at samtale- kadencen overholdes
    • Opfølgning på jobplaner, tilbud m.v. - herunder sikre at tilbudskadencen overholdes
    • Administrative opgaver ifm. varetagelse af egen sagsstamme.

    Personprofil:

    • Du har en socialfaglig grunduddannelse, gerne som socialrådgiver eller socialformidler
    • Du har erfaring på beskæftigelsesområdet - og brænder for området
    • Du har gode skriftlige og kommunikative evner
    • Du har indgående indsigt i, interesse for og viden om målgruppens styrker og udviklingsmuligheder
    • Du arbejder systematisk og har høje forventninger til kvaliteten i sagsbehandlingen
    • Du motiveres af, at tænke i helheder og træffe socialfaglige vurderinger
    • Du kan arbejde selvstændigt og ser det som ganske naturligt at tage ansvar
    • Du trives med et varieret arbejdspres og kan bevare overblikket og dit gode humør i belastede perioder
    • Du er loyal og tillidsvækkende i samarbejdet med borgeren og dine kolleger på tværs af kommunen
    • Du har generelt kendskab til jobcentrets IT systemer, og gerne kendskab til FASIT og KMD.

    Beskæftigelsesmedarbejdere, jobkonsulenter og mentorer arbejder tæt sammen omkring borgerne, hvor sparring og videndeling på tværs af faggrupper er et must, når vi skal i mål med reduceret varighed på offentlig forsørgelse for vores borgere og samtidig være virksomhedernes foretrukne samarbejdspartner.

    Er du mangfoldig i dit menneskesyn, vægter du ordentlighed i din relation til andre, er du interesseret i fortsat at dygtiggøre dig, og har du mod til at møde borgere med udgangspunkt i deres ståsted, så er det måske dig vi søger.
    Din løn bliver fastsat efter principperne for Ny løn i henhold til gældende overenskomst.

    Du kan få mere at vide om stillingen hos

    • Afdelingsleder Glenn Frausing, tlf. 21 82 06 22 eller pr. mail glfra@slagelse.dk eller
    • Faglig konsulent Anette Ojala, tlf. 58 57 46 13

    Frist

    • Torsdag den 9. august 2018 kl. 12.00.
    Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33/2018.

    Søg stillingen Beskæftigelsesmedarb... (nyt vindue)
  • 15-08-2018 Socialfaglig behandler til Stofbehandlingen, Rusmiddelcenter Slagelse

    Vil du være med til at udvikle og styrke stofbehandlingen i Slagelse Kommune?


    Da en af vores kollegaer har søgt nye udfordringer, søger Stofbehandlingen en erfaren socialfaglig behandler fra 1. oktober 2018 eller før.

    Stofbehandlingens målgruppe er voksne over 25 år, som har et overforbrug eller et misbrug af hash, kokain, amfetamin og/eller fest stoffer. Opgaven er at skabe mulighed for, at den enkelte bruger arbejder med at ændre sine mønstre og arbejder hen imod, opnår og bevarer stoffrihed. Vi arbejder ud fra en systemisk, løsningsfokuseret og anerkendende tilgang. Som behandlingsredskab, effektmåling og supervisionsværktøj anvender vi Feedback Informed Treatment (FIT).

    Dine opgaver som socialfaglig behandler er bl.a.

    • gruppebehandling og undervisning - i 16 ugers dagbehandlingsforløb og 26 ugers efterbehandlingsforløb
    • individuelle samtaleforløb
    • kontaktpersonfunktion
    • administrativt arbejde som ind- og udskrivninger, behandlingsplaner, journalnotater i Sensum/Bosted, statusskrivelser, basis screening og FIT.
    • samarbejde på tværs internt i Rusmiddelcentret og med andre kommunale og private aktører - herunder deltagelse i netværksmøder
    • deltagelse i fortsat udviklingsarbejde af vores tilbud.

    Vi søger en medarbejder, der

    • er socialfagligt uddannet, gerne med en mellemlang videregående uddannelse - f.eks. socialpædagog, socialrådgiver eller lignende
    • gerne har en relevant terapeutisk efteruddannelse
    • gerne har viden om/erfaring med DAT-behandling
    • har erfaring med misbrugsbehandling
    • har erfaring med at lede behandlingsgrupper
    • evner at rumme mennesker, der til tider står i vanskelige situationer
    • har lyst til og erfaring med administrativt arbejde og er skarp til at arbejde med dokumentation
    • har mod på at arbejde med FIT - og være medskaber af vores feedback kultur
    • har en positiv og engageret tilgang og har lyst til at arbejde med udvikling
    • har kørekort.

    Vi tilbyder, at du

    • bliver en del af et team bestående af kompetente, positive og engagerede kolleger
    • får supervision - primært ud fra en FIT tilgang
    • har mulighed for at få efteruddannelse
    • får mulighed for at arbejde udviklingsorienteret.

    Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst med udgangspunkt i principperne om Ny løn.

    Stillingen er på 37 timer med tiltrædelse den 1. oktober 2018 eller snarest.

    Slagelse Kommune indhenter offentlig straffeattest ved alle nyansættelser.

    Yderligere oplysninger

    For at høre mere om stillingen, er du er velkommen til at kontakte
    • afdelingsleder Søren Drasbek Martinussen tlf. 29 46 31 97
    • behandler Jette Hansen tlf. 20 25 56 96 eller
    • behandler Helle Theilgaard tlf. 20 25 63 11

    Ansøgningsfrist

    • 15. august 2018 kl. 9.00.

    Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 21. august 2018.

    Søg stillingen Socialfaglig behandl... (nyt vindue)
  • 15-08-2018 Socialrådgivere eller socialformidlere til Afdeling for Børn og Unge i Center for Børn og Unge
    Er du klar til et spændende og ansvarsfuldt job, som du selv har mulighed for at sætte retningen på? Trives du i en hverdag, hvor opgaverne ikke ligner hinanden? Kan du bidrage positivt til udviklingen af et godt fælles arbejdsmiljø? Så er det lige dig vi mangler.

    Vi har 3 ledige stillinger i vores Visitationsgruppe: 1 fast stilling, 1 barselsvikariat samt 1 fast stilling med en handicapfaglig profil, da vi vil opkvalificere opgaven om rådgivning, undersøgelse og behandling af børn og unge med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne samt deres familier, jf. SEL § 11, stk.7.

    Kerneopgaven i Visitationsgruppen er at modtage, vurdere og handle på underretninger i nye sager. Derudover er vi i gang med at implementere familierådslagning som metode i det forebyggende arbejde.

    Vi har organiseret os i 5 faggrupper samt 2 juridiske konsulenter. Vi stræber efter at være fagligt stærke på hver vores område og lægger stor vægt på faglig udvikling og ordentlighed. Alle grupperne har tilknyttet en fagspecialist.


    Vi bruger IT-systemet DUBU og arbejder efter ICS-metoden.

    Lidt baggrundsviden:

    Det specialiserede børne- og ungeområde har siden sommeren 2016, arbejdet målrettet med et gennemgribende udviklingsforløb. Udviklingsforløbets mål er i essensen at øge kvaliteten og styrke den faglige og økonomiske styring af området. Hertil kommer at udvikle et endnu tættere samspil mellem myndighedsområdet og tilbuddene på almenområdet. Vi er godt på vej, og ønsker os kolleger, som kan se sig selv, som en del af holdet i denne proces.

    For at trives i en hverdag med spændende opgaver og høj kompleksitet, er det vigtigt at du
    • er fagligt velfunderet og optaget af at omsætte fælles mål til handling
    • er optaget af myndighedskrav til sagsbehandlingen, og tværfagligt samarbejde
    • er indstillet på, at det er opgaven der sætter holdet, og er god til at samarbejde med andre fagligheder, både internt og eksternt
    • er nysgerrig og er indstillet på at være fleksibel i den samlede afdelings løsning af arbejdsopgaver
    • har kendskab til DUBU
    • har kørekort, idet Slagelse Kommune geografisk dækker et stort område

    Vi tilbyder dig muligheden for at
    • arbejde et sted, hvor vi sætter tydelige mål og prioriterer indsatserne
    • få kompetenceudvikling løbende, både alene og sammen med dine kolleger
    • få tilknyttet mentor som kan give introduktion til arbejdsgange, metoder og systemer
    • få faglig sparring fra både fagspecialist, engagerede kolleger og ekstern supervision.

    Lidt mere om os og hvor vi "bor"

    Afdeling for Børn og Unge er en del af Center for Børn og Unge, som også består af Afdeling for Dagtilbud og skole. Center for Børn og Unge er beliggende i Slagelse centrum tæt ved stationen. Kommer du med tog, tager det under 1 time fra København H og lidt over en halv time fra Odense.
    Stillingerne ønskes besat fra 1. september 2018.

    Løn og ansættelsesvilkår

    I henhold til gældende overenskomst og principperne for Ny Løn. Ansættelse er med udgangspunkt i løn på trin 37.
    Hvis du vil høre mere, er du velkommen til at ringe eller maile til

    Ansøgningsfrist

    • 15. august 2018
    Samtaler: Vi forventer at holde samtaler den 20. august 2018.

    Søg stillingen Socialrådgivere elle... (nyt vindue)
  • 17-08-2018 Beskæftigelsesmedarbejder til myndighedsteamet i Team Unge

    Vi søger en engageret kollega til teamet, der arbejder med de uddannelsesparate og jobparate unge mellem 18-29 år, til en fast stilling.


    Du skal være indstillet på, at bruge dig selv i forhold til den unge og samarbejdspartnere i et uformelt Ungehus. Arbejdet udføres i øjenhøjde med den unge og andre samarbejdspartnere, da vi tror på at inddragelse i egen sag, bidrager positivt til progression, og at den unge på sigt påbegynder en uddannelse eller arbejde.
    I arbejdet med at bringe den unge tættere på uddannelse eller arbejde vil der, foruden mødet med den unge, være meget skriftligt arbejde, der dokumenterer forløbet og vejen mod målet.

    Vi er et team, som har travlt og som ofte skal forholde sig til ændringer eller deltage i nye projekter, for at udvikle os og skabe bedre resultater. Vi ønsker løbende, at hæve det faglige niveau i teamet, og lære af vores erfaringer. Derfor er deltagelse i udviklingsarbejdet for os, helt naturligt.

    Krav til dig

    Du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler og er god til at skabe relationer, og kan motivere unge til at se deres udviklingspotentialer. Du kan se muligheder, selv når den unge ikke kan, og kan dermed inddrage den unges ressourcer, så I sammen skaber de bedst mulige resultater.

    Vi kan tilbyde

    • et introduktionsforløb individuelt tilpasset dine behov
    • fokus på løbende uddannelse og opkvalificering af medarbejderne
    • en uformel kollegial omgangstone, hvor sparring i hverdagen vægtes højt
    • et levende hus med et stort tværfagligt miljø og en masse unge mennesker!

    Du vil blive ansat efter gældende overenskomst.
    Der vil endvidere blive indgået en personlig lønaftale med den forhandlingsberettigede organisation efter principperne om Ny Løn.

    Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte
    • Uge 29 og 30
      beskæftigelsesmedarbejder Christina S. Nielsen på tlf. 58 57 42 13
    • Uge 31
      projekt- og udviklingsleder Mette Clausen på tlf. 40 24 09 77
    • Uge 32 og 33
      afdelingsleder Kira Ziethen på tlf. 21 32 27 46.

    Frist

    • Fredag den 17. august 2018, kl. 12.00

    Samtalerne til stillingen forventes afholdt torsdag den 23. august 2018.

    Søg stillingen Beskæftigelsesmedarb... (nyt vindue)
  • 19-08-2018 Socialrådgiver/socialformidler til Center for Handicap og Psykiatri

    Har du lyst til at gøre en forskel for mennesker med handicap, sindslidelse og social udsathed?

    Brænder du for at gøre en forskel for mennesker med handicap, sindslidelse og social udsathed? Kan du trives i en organisation som er midt i en spændende forandringstid? Hvis du kan svare ja til begge spørgsmål, er dette job sikkert noget for dig.

    I Center for Handicap og Psykiatri arbejder vi på at blive de fagligt dygtigste i hele Danmark. Vi er i konstant udvikling hvor fokus er på kvalitet i kerneopgaven og at gøre mere af det, der virker.
    Vores kerneopgave er at tildele hjælp og støtte inden for Servicelovens rammer til voksne borgere med handicap, sindslidelse og socialt udsathed. Vi arbejder med en recoveryorienteret tilgang, hvor vi har fokus på borgerens ønsker og drømme, som vi understøtter med vores faglige viden.
    I spidsen for hele centrets udvikling står et tværfagligt lederteam, som udøver anerkendende, tillidsbaseret ledelse og understøtter kontinuerlig læring hos vores medarbejdere.

    Vi har behov for dig, som

    • synes det er spændende at tænke ud af boksen, og eksperimentere med nye metoder eller idéer inden for lovgivningens rammer
    • er klar til forandring og har lyst til at indgå i tværfaglige projekter med både kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere
    • har en oprigtig interesse i mennesker med handicap og/eller sindslidelse og socialt udsathed, og ønsker at gøre en forskel. Lige nu mangler vi primært hænder inden for psykiatriområdet herunder borgere med dobbeltdiagnoser
    • er fagprofessionel og har en betydelig indsigt i lovgivningen, krav om handleplaner og dokumentation på det specialiserede socialområde (servicelovens bestemmelser om voksne)
    • er stærk i det skriftlige sagsarbejde som journalnotater, breve, afgørelser samt Voksenudredningsmetoden (VUM)
    • har personlig og faglig gennemslagskraft - og lyst til at indtage rollen myndighedsperson
    • er en ansvarstagende holdspiller, som sætter en stor værdi i at give en hjælpende hånd med, hvor der er behov
    • kan lide at samarbejde i teams - også tværfagligt - med fælles ansvar for borgerne
    • har viden om og erfaring med at arbejde i en politisk organisation.

    Din uddannelsesmæssige baggrund kan både være socialrådgiver, formidler, eller noget helt tredje. Vi lægger især vægt på dine menneskelige egenskaber, din faglige kunnen og din lyst til at blive en aktiv del af vores myndighedsopgave.

    Din arbejdsdag vil bestå af

    • et tæt samarbejde med borgere
    • et dagligt tværgående samarbejde med offentlige og private leverandører. En del af dine møder vil foregå ude i borgerens hjem eller hos samarbejdspartnere
    • et tæt samarbejde og sparring med kollegaer
    • et løbende arbejde med at udvikle og integrere nye arbejdsmetoder, foretage prøvehandlinger og evaluere om de virker
    • deltagelse i tværfaglige fora i og udenfor centret.

    Vi tilbyder dig

    • et spændende og udviklende job, hvor du er en del af et team med dygtige og gode kollegaer
    • deltagelse i et længere sammensat internt kompetenceudviklingsforløb
    • mulighed for specialisering i psykiatriområdet samt deltagelse i rehabiliteringsteam
    • en arbejdsplads som prioriterer det gode arbejdsmiljø højt - både fagligt og socialt
    • supervision i grupper ved ekstern supervisor
    • en beliggenhed tæt på stationen og med gode parkeringsforhold
    • flekstid
    • en ambitiøs arbejdsplads, med en klar vision om, at være den fagligt bedste i Danmark på alle områder.

    Lønindplacering efter gældende overenskomst og principper i Ny Løn
    Det bliver ved ansættelse i Slagelse Kommune indhentet straffeattest.
    Kørekort er nødvendigt i jobbet - vi stiller biler til rådighed.

    Er du interesseret?

    Vil du høre mere eller spørge ind til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os
    • teamleder Mie Birkebæk på tlf. 58 57 40 67 / 21 47 85 17 (træffes i perioden den 16. til den 27. juli 2018)
    • teamleder Jonna Andersen på tlf. 58 57 40 13 / 29 13 45 55 (træffes i perioden 30. juli til den 17. august 2018)

    Frist

    Send din ansøgning senest
    • onsdag den 19. august 2018

    Ansættelsessamtaler afholdes i uge 35.
     

    Søg stillingen Socialrådgiver/socia... (nyt vindue)
Social- og sundhedsassistent (3)
  • 17-07-2018 Social- og sundhedsassistenter til Blomstergården

    Pleje- og Rehabiliteringsboligerne, Blomstergården søger social- og sundhedsassistenter pr. 1. september 2018

    Vi søger

    Social- og sundhedsassistent på 30-32 timer ugentligt til dag- og senvagter til fast stilling samt til barselsvikariat frem til februar 2019.

    Blomstergården består af 144 pleje - og rehabiliteringsboliger fordelt i 4 huse. Vi arbejder ud fra visionen 'lev livet aktivt', hvor borgeren støttes og motiveres til at klare hverdagens opgaver og opnå en tilværelse med øget deltagelse og livskvalitet. Samtidig ønsker vi, at skabe "et rigtigt hjem" for de ældre borgere og har blandt andet stor fokus på maden og måltiderne. Vi arbejder efter Slagelse Kommunes værdighedspolitik, hvor vi skaber et meningsfyldt liv for den enkelte.

    Vores ledige stillinger er til afsnit med somatiske plejeboliger.

    Forventninger til dig

    Vi ønsker social- og sundhedsassistenter, der er faglige dygtige, såvel i praksis som i teori. Vi ønsker du har interesse og gerne erfaring med arbejdet omkring SOSU-elever. Vi ønsker kollegaer, der er gode til at samarbejde og planlægge dagen, så både borgere og personale får en god dag.

    Vi ønsker os endvidere kollegaer, der har lyst til at tage ansvar, og gerne vil påtage sig funktioner i enhederne.

    Vi tilbyder

    Gode kollegaer med forskellig baggrund og viden. Tværfagligt miljø, hvor der er tæt samarbejde mellem SOSU-personale, sygeplejersker og ergoterapeut. Afholdelse af triagemøder for at forebygge indlæggelse og højne fagligheden.

    Løbende kompetenceudvikling, senest omkring sygdomslære, magtanvendelse og demens. Et frit miljø, hvor der er plads til at man selv har stor indflydelse på arbejdsdage.

    Ønsker du mere information

    om stillingen, eller har du lyst til at komme forbi til en rundvisning, er du velkommen til at kontakte
    • konstitueret virksomhedsleder Jane Kaae på 29 25 03 97 eller
    • daglig leder Louise Sjømann på 30 44 31 09.

    Frist

    • tirsdag den 17. juli 2018

    Samtaler forventes afholdt tirsdag den 24. juli.

    Søg stillingen Social- og sundhedsa... (nyt vindue)
  • 15-08-2018 Planlægger - Område Kalundborgvej
    Er du uddannet social- og sundhedsassistent med flair for planlægning og en robust personlighed, så er det lige dig vi søger!

    Vores planlægger har søgt nye udfordringer og derfor byder muligheden sig for at blive planlægger i område Kalundborgvej.

    Vi er et forholdsvis stort hjemmeplejeområde, som har fokus på at vores kompetencer matcher borgernes behov og at der kommer så få forskellige medarbejdere som muligt i borgernes hjem.

    Vi arbejder tværfagligt og med både et sundhedsfremmende og et rehabiliterende sigte.

    Primo 2019 implementerer Slagelse Kommune FS III og et nyt omsorgssystem Culumna Cura,

    Du vil blive en del af et tværfagligt planlægger-team, hvor I arbejder tæt sammen om at løse både service- og sundhedslovsydelser til borgere og medarbejderes bedste.

    Vi ønsker

    Faglige kompetencer
    • autoriseret social og sundhedsassistent med nogle års klinisk erfaring
    • selvstændig og holdspiller
    • stabil og positiv
    • erfaring med planlægning - gerne på højt niveau
    • gode kommunikative evner og god til at lytte
    • tværfaglige samarbejdsevner på højt niveau.

    Personlige kvalifikationer
    • gode samarbejdsevner
    • tænker i muligheder, er fleksibel og omstillingsparat
    • overholder givne deadlines
    • kan indgå i konfliktløsning og skabe ro
    • er tillidsvækkende og loyal
    • godt humør og stabil i fremmøde.

    Vi forventer, at du

    • har kendskab- og lyst til planlægger opgaver
    • har let ved at skabe relationer og har gode kommunikationsevner
    • har interesse for at hjælpe alle borgere uanset problemstilling
    • er struktureret og kan holde mange bolde i luften, uden at miste overblikket
    • har en høj faglighed og lyst til udvikling
    • er fleksibel, loyal og handlekraftig
    • evner at samarbejde fagligt og tværfagligt
    • er engageret, lyttende, reflekterende og kreativ i den daglige opgaveløsning
    • er i stand til at prioritere dine arbejdsopgaver og god til at samarbejde
    • vil vejlede kollegaer i deres arbejdsopgaver
    • kendskab til IT, herunder omsorgsjournal systemer.

    Hos os får du

    • grundig introduktion
    • en arbejdsplads der ligger to minutters gang fra Slagelse Station
    • omsorgsfulde kollegaer med humor og let til smil
    • mulighed for sparring med ledelse og andre faggrupper.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Stillingen er på 37 timer ugentligt.

    Løn forhandles efter gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.

    Ved spørgsmål

    kontakt

    Ansøgningsfrist

    Ansøg senest
    • 15. august 2018 elektronisk.

    Vi afholder samtaler i uge 34, 2018.

    Søg stillingen Planlægger - Område ... (nyt vindue)
  • 15-08-2018 Social- og sundhedsassistent – Område Kalundborgvej

    Vi søger dygtige kollegaer i Område Kalundborgvej

    Er du uddannet social- og sundhedsassistent? Og brænder du for at hjælpe borgere til øget livskvalitet gennem rehabilitering og værdighed?
    Så er det lige dig vi søger!

    Om os

    Vi er et godt team af social- og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter, som hjælper hinanden og gør hverdagen sammen med borgerne sjov og meningsfuld.

    Vi tror på, at et godt samarbejde i teamet skaber bedre hjælp til borgerne. Derfor har vi fokus på hele tiden at bruge hinandens styrker, når vi samarbejder om gode løsninger for borgerne. Vi har alle et ansvar for at være med til at skabe et godt samarbejde.

    Vores kerneopgave er, at sikre, at borgerne oplever en høj grad af livskvalitet i hverdagen. Vi har særligt fokus på den rehabiliterende tilgang, hvor vi yder en god service til de borgere, der ikke længere kan klare sig selv, men fortsat med det mål, at borgeren i så vid udstrækning som muligt kan agere i eget liv.

    Vi forventer, at du

    • kan løse dine opgaver på et fagligt højt niveau
    • har en positiv, tillidsfuld og anerkendende tilgang til samarbejdet med kollegaer
    • er omsorgsfuld overfor borgerne
    • har kendskab til IT på brugerniveau.

    Derudover er det et krav at kan gøre dig forståelig på dansk.

    Vi tilbyder

    • gode muligheder for faglig og personlig udvikling, medansvar og indflydelse
    • medindflydelse på udvikling af arbejdsgange, strukturer og sygeplejeopgaver
    • en spændende arbejdsplads hvor vi arbejder med værdighed og borgeren i centrum
    • en arbejdsplads med vidensdeling, og mulighed for kollegial og leder sparring samt tværfagligt samarbejde
    • fokus på tidlig opsporing, forebyggelse og sundhedsfremmende pleje.

    Vi arbejder målrettet på at forebygge indlæggelser samt forværring i borgernes almene tilstand. Desuden har vi fokus på værdighed, ernæring og rehabilitering med fokus på, at bibeholde borgerens egne færdigheder.

    Du vil få

    • en rummelig arbejdsplads med dygtige og glade kollegaer
    • en arbejdsplads der ligger 2 minutters gang fra Slagelse Station
    • gode kollegaer, som glæder sig til at arbejde sammen med dig
    • omsorgsfulde og glade kollegaer med let til smil og humor.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Stillingerne er på 32 timer ugentligt i dagvagt med vagt hver anden weekend.

    Løn forhandles efter gældende overenskomst og efter principperne om Ny Løn.

    Ved spørgsmål

    kontakt
    • områdeleder Helle Bülow, tlf. 58 57 53 61

    Frist

    15. august 2018

    Send ansøgning og CV.
    I ansøgningen må du gerne skrive lidt om dig selv, og hvordan du er som kollega. Skriv også gerne lidt om, hvad der interesserer dig fagligt og hvilke erfaringer du har.

    Vi afholder samtaler i uge 34, 2018.

    Søg stillingen Social- og sundhedsa... (nyt vindue)
Pædagogmedhjælper (1)
  • 25-07-2018 Pædagogmedhjælper til SFH Guldminen
    SFH Guldminen søger 2 pædagogmedhjælper en på 15 time om ugen i en tidsbegrænset og en på 15 timer om ugen i en fast stilling. Arbejdstiden primær være om eftermiddagen i den tidsbegrænset stilling.

    SFH Guldminen er en stor SFH som ligger på Eggeslevmagle skole i Skælskør, vi har pt. ca. 185 børn indskrevet fra 0-3 klasse, samt 4.-5. klasser på morgenfritten.

    Vi søger to friske medarbejdere med ben i næsen, som kan tænke selvstændigt, og tage initiativ til aktiviteter med vores dejlige unger. Du skal have lyst til at "lege" og samtidig, være den voksne ansvarlig i forhold til at løse konflikter, og være omsorgsfuld.

    Det vi søger er pædagogmedhjælpere som har det overblik, er omsorgsfuld og servicemindet. Vi søger en som kan lidt af det hele, du skal have lyst til at være sammen med vores børn, du skal kunne tænke selvstændig, og selv sætte aktiviteter i gang.

    Er du vild med alle former for boldspil, så er det lige dig vi søger, og kan du derudover også lave rollespil så ville det bare være helt fantastisk.
    Du skal kunne starte den 6. august 2018 eller snarest derefter.

    Den ene stillingerne er i førte omgang tidsbegrænset til 31. november 2018.
    Den anden stilling er en fast.

    Vi glæder os til at hører fra dig.

    Ansøgningsfrist

    • 25. juli kl. 8.00.
    Vi forventer at afholde samtaler fredag den 27. juli 2018 mellem kl. 10-14.
     

    Søg stillingen Pædagogmedhjælper ti... (nyt vindue)
Pædagog (3)
  • 26-07-2018 Pædagoger til Slagelse Heldagsskole
    Ved Slagelse Heldagsskole er der to ledige stillinger på fuld tid til besættelse 1. august 2018, eller snarest derefter.

    Målgruppen er børn med ADHD, autisme samt adfærds-, kontakt- og trivselsproblemer i aldersgruppen 6-16 år. Personalet består af såvel pædagoger som lærere. Desuden er der fast tilknyttet psykolog. Endvidere arbejder vi sammen med sagsbehandlere fra børne- og ungeafdelingen omkring børne- og familiearbejdet.

    Vi tilbyder

    • et selvstændigt, afvekslende og udfordrende job, hvor der arbejdes med individuelle mål og handleplaner for eleverne
    • teamsamarbejde i en engageret personalegruppe
    • en heldagsskole i fortsat udvikling
    • en skole hvor pædagoger og lærere arbejder sammen
    • supervision af medarbejderteamet

    Vi forventer, at du

    • er god til at formulere dig i skrift som i tale
    • har erfaring i at arbejde med børn med ADHD, autisme samt adfærds-, kontakt-, og trivselsproblemer
    • har kendskab til Miljø-terapi
    • er god til at samarbejde
    • er ansvarlig og selvstændig
    • er rammesættende og konsekvent i arbejdet med børn
    • er robust og kan håndtere konfliktsituationer
    • har evne for og erfaring med familiearbejde
    • ear erfaring med at understøtte undervisningen af eleverne.

    Yderligere oplysninger

    om skolen og om stillingerne kan fås ved henvendelse til
    • konstitueret skoleleder Morten Theiss Westermann, tlf. 23 83 47 59.

    Frist

    Ansøgning med oplysninger om tidligere og nuværende beskæftigelse samt anbefalinger, eksamensbeviser m.v. skal være skolen i hænde senest
    • torsdag den 26. juli kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler forventes at finde sted fredag den 27. juli.

    Søg stillingen Pædagoger til Slagel... (nyt vindue)
  • 13-08-2018 Pædagog til Autismeklasserne

    Stillinge skole søger en pædagog til Autismeklasserne - fastansættelse på 37 timer


    Vi søger en pædagog, der brænder for at arbejde med normalt begavede børn inden for autismespektret.

    Stillinge Skole er organiseret som en samlet skole med 360 elever, hvoraf 50 elever er indskrevet i autistklasserækken. Der er ansat ca. 65 medarbejdere på skolen fordelt på lærere og pædagoger.
    Til autismetilbuddet er der tilknyttet en ergoterapeut, der arbejder med elevernes motoriske vanskeligheder, herunder benyttes rideterapi.

    Autismetilbuddets elever er fordelt på 0.-9. klasse. Målet er, at alle elever føres til afgangsprøve i 9. klasse samt at udvikle deres sociale kompetencer, så de kan lære at være aktive deltagere i deres videre skolegang og fremtidige liv.

    Undervisningen er organiseret i team, hvilket medfører tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger.

    Eleverne inkluderes, så vidt det er muligt, i almen området, og der er derfor også tæt kollegialt samarbejde med skolens øvrige lærere og pædagoger.

    Vi mangler dig, hvis du kan sige ja til nedenstående

    • har erfaring inden for autismeområdet
    • kan skabe og fastholde forudsigelighed, genkendelighed, struktur og faste rammer
    • har evnen til og lyst til at arbejde i et tæt forpligtende teamsamarbejde
    • kan stå for socialfag og 1:1 samtaler (individuelle samtaler med eleverne)
    • er fleksibel ift. at arbejde med forskellige aldersgrupper.

    Vi kan tilbyde

    • mulighed for at blive en del af en enestående personalegruppe
    • dygtige, engagerede og vedfunderede kollegaer
    • stærke team, hvor du vil have muligheden for både faglig sparring og dialog om pædagogik og fagligudvikling
    • mulighed for at arbejde på tværs af personalegruppen.

    Ansættelsesvilkår m.v.

    Stillingen er på 37 timer med ansættelse snarest muligt.

    Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

    Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomst.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • skoleleder Martin Meier på tlf. 22 83 05 46 eller
    • viceskoleleder Malene Wendelboe på tlf. 20 11 73 69

    Frist

    13. august 2018 kl. 12.

    Samtalerne forventes afholdt den 16. august 2018.

    Søg stillingen Pædagog til Autismek... (nyt vindue)
  • 23-08-2018 Pædagog til Vemmelev Skole og SFO

    pr 1. oktober 2018 eller snarest derefter.


    Stillingen er en fast stilling med en ugentlig arbejdstid på 30 timer.
    Arbejdstiden ligger på skoledage primært mellem kl. 10 - 16.45 og på skolefridage mellem kl. 6.15 - 16.45.

    Vemmelev skole er en velfungerende folkeskole på ca. 500 børn. Vi har desuden en specialklasserække for børn med generelle indlæringsvanskeligheder.
    I SFO'en er der pt. 160 børn fordelt i 0 - 3 klassetrin.
    SFO'en en har gode lokaler og en stor dejlig legeplads.
    Du vil møde en flok dejlige, glade og aktive børn samt en dynamisk og interesseret forældregruppe.
    Vi har en positiv og anerkendende tilgang til alle børn, forældre og kollegaer.
    Tolerance samt en god og uhøjtidelig - men respektfuld - omgangstone er naturligt for os, krydret med glæde og humor i hverdagen.

    Alle pædagoger har timer i skolen, hvor vi dels varetager en del af den understøttende undervisning (i fælles planlægning med lærerkolleger), arbejder med klassens (eller enkelte elevers) trivsel samt yder støttetimer. Vi er også aktive i frikvartererne.
    Lærere og pædagoger arbejder i årgangsteams, med ugentlige planlægningsmøder.
    I det kommende skoleår har vi fokus udviklingen af inkluderende læringsmiljøer i såvel skole som SFO.

    Vi søger en pædagog der

    • er uddannet som pædagog
    • har lyst til at arbejde med både børns fritid og skoletid
    • er engageret og kan se muligheder frem for begrænsninger
    • kan være struktureret og formår at planlægge det pædagogiske arbejde
    • er robust og trives i en hverdag der er præget af børn med mange forskellige behov
    • er stabil og har evne og vilje til samarbejde
    • har en åben og positiv tilgang til børn, forældre og kollegaer
    • er glad for udeliv.

    Yderligere oplysninger

    vil kunne opnås på informationsmøde på skolen den 14. august 2018 kl. 16-16.30 - eller pr. tlf.

    Tilmelding til mødet hos
    • SFO-leder Jette Sieling eller souschef Dorthe Olsen på tlf. 30 44 32 43.

    Se mere om os på Vemmelev Skoles hjemmeside (nyt vindue)

    Ansøgningsfrist

    • 23. august 2018 kl. 12.

    Vi afholder samtaler onsdag den 29. august 2018 fra kl. 14.

    Søg stillingen Pædagog til Vemmelev... (nyt vindue)
Psykolog (1)
  • 17-08-2018 Behandler med psykologfaglig baggrund

    Klostermarken skole søger en psykolog med erfaring inden for udviklingsforstyrrelser og komorbiditet, til en fast 37 timers stilling - start senest 1. oktober 2018.


    Klostermarken Skole er et specialundervisningstilbud med dagbehandling, der drives som en virksomhed under Center for Børn og Unge i Slagelse Kommune. Eleverne er kendetegnet ved at være børn og unge i alderen 6-17 år, med så omfattende indlærings-, trivsels-, kontakt- og/eller adfærdsproblemer, at de ikke kan inkluderes i den almene skole.

    Børnene og de unge er herudover kendetegnede ved sociale og følelsesmæssige problemer i både skole-, fritids- og hjemmeliv.

    Fælles for børnene og de unge er, at deres aktuelle situation og de vanskeligheder de forstyrres af, bevirker, at de ikke profiterer af undervisningen i det almene undervisnings system eller i tilknytning til det almene undervisningssystem. De har brug for et omfattende specielt tilrettelagt specialpædagogisk undervisningstilbud og en intensiv, anerkendende pædagogisk og/eller familieterapeutisk behandlingsindsats. Klostermarken skole arbejder helhedsorienteret og arbejder derfor i den konstekst som eleven er i - herunder familien og dens netværk.

    Dine faglige kompetencer

    • relevant uddannelse. Du er uddannet psykolog, gerne med speciale indenfor børn og unge med særlige udfordringer
    • gerne erfaring eller interesse for/med behandlingsforløb
    • holde samtaler med børn og unge, gennemlæse sager, skrive skriftlige udtalelser og udredninger. Erfaring med psykologiske tests er en fordel
    • formidlingsevner. Det er en fordel for stillingen at have erfaring for at formidle viden om diagnoser og metoder på en inspirerende og let tilgængelig måde.

    Dine personlige kompetencer

    • er fleksibel, stabil og robust
    • bidrager aktivt til at opbygge et nyt helhedsorienteret kreativt behandlingsmiljø
    • stiller store krav til dig selv og din praksis. Reflektere over din egen praksis og åben over for andre faglige tilgange
    • er udadvendt resurse og relationsorienteret
    • kan navigere i en hektisk hverdag
    • sammenarbejde og ligeværdig tilgang og forståelse
    • evner til at indgå i en organisation og være teamplayer - både se det enkelte barn, den enkelte personalegruppe og organisationens behov
    • interesse i og forståelse for dagbehandling. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra dagbehandling og kender til faglighed, præmisser og diskurser på området

    Vores tilgang er systemisk og narrativ i en psykodynamisk ramme. Der arbejdes udfra en integreret indsats mellem undervisning, socialpædagogik og behandling. Det betyder, en vekslen for personalet - mellem en pædagogisk og en behandlende tilgang i deres dagligdag. En del af psykologernes opgave er at opkvalificere personalet til at varetage denne del af arbejdet, f.eks. via sparring og supervision.

    Arbejdsområde

    • koordination af behandlingen på og i relation til skolen
    • individuelle forløb/samtaler
    • gruppe/ klassebaserede tiltag
    • undervisnings/supervisions/sparrings- og observationsopgaver
    • tovholder på udarbejdelse af statusrapporter/ behandlingsplaner og underretninger
    • koordination og afholdelse af statusmøder
    • varetagelse af udvidet forældresamarbejde
    • samarbejde med tværfaglige ressourcepersoner
    • afholdelse af behandlingsmøder.

    Vi tilbyder

    • en skole med klare værdier og holdninger og en stærk, faglig, behandlingsmæssig tilgang
    • dygtige tværfaglige kolleger og professionel ledelse
    • deltagelse i 2 årige internuddanelse - Metalog v. Børne/unge psykiater Søre Hertz
    • godt arbejdsmiljø
    • mulighed for, at være med til at sætte sit præg på behandlingsarbejdet
    • ekstern supervision.

    Løn- og ansættelsesvilkår

    Løn efter gældende overenskomst.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte
    Herudover kan yderligere beskrivelse af skolen og dagbehandling findes på Klostermarken skoles hjemmeside (nyt vindue)

    Frist

    • 17. august kl. 12.00

    Samtaler forventes at blive afholdt i uge 34.

    Søg stillingen Behandler med psykol... (nyt vindue)
Lærer (3)
  • 06-08-2018 Lærer til indskolingen Vemmelev Skole

    pr. 15. august 2018 eller snarest muligt herefter.


    En af vores lærere fået arbejde tættere på sin bopæl, og vi søger derfor en dygtig indskolingslærer. Stillingen er en fast stilling på fuld tid tilknyttet indskolingsteamet. Vi ønsker os en lærer med linjefag i dansk og matematik, men hvis du har andre kombinationer skal det ikke afholde dig fra at søge.

    Vi søger en inspireret og engageret lærer, der brænder for kreativ og udviklende undervisning. Det er vigtigt, at du trives i fællesskabet og teamsamarbejdet, da vi lægger stor vægt på åbenhed, samarbejde og kommunikation. Du skal være klar til at give og modtage feedback om din undervisning - både fra kollegaer og elever. Pædagogerne i SFO er en integreret del af undervisningen i indskolingen bl.a. med trivselstimer, og I skal i fællesskab planlægge den understøttende undervisning. Du kan også forvente støtte- og trivselstimer i klassen.

    Vemmelev skole er en velfungerende folkeskole med ca. 500 elever, heraf 35 elever i skolens specialklasserække (elever med generelle indlæringsvanskeligheder). Vi har implementeret LP og teamsamarbejdet er en naturlig del af hverdagen. Kommende skoleår har vi fokus på at udvikle de inkluderende læringsmiljøer.

    Vi lægger vægt på, at du

    • har lærereksamen
    • er robust med gode relationskompetencer
    • har en anerkendende og resurseorienteret tilgang til eleverne og deres forældre samt til kolleger
    • kan sætte synlige mål for eleverne og kan reflektere over egen pædagogisk praksis.

    Vi tilbyder

    • et tæt og forpligtende teamsamarbejde med dygtige og engagerede kolleger
    • sparring fra coaches ift. synlig læring
    • positive og interesserede elever og forældre
    • egen PC og arbejdsplads
    • fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden
    • god offentlig transport og meget nem adgang til motorvejen
    • løn efter gældende overenskomst.

    Yderligere oplysninger

    kan fås ved henvendelse til
    • konst. skoleleder Peder Helveg Pedersen tlf. 22 32 84 16 eller
    • afdelingsleder Jette Würtz tlf. 58 38 33 31.

    Se også Vemmelev Skoles hjemmeside (nyt vindue).

    Ansøgningsfrist

    • mandag den 6. august kl. 12

    Vi afholder samtaler torsdag den 9. august.

    Søg stillingen Lærer til indskoling... (nyt vindue)
  • 10-08-2018 Lærer til håndværk og design - Broskolen i Korsør
    Du skal være en tydelig og engageret lærer med stor appetit på udvikling. På Broskolen har vi store ambitioner, og vi viser gode resultater. Det betyder, at vi er optaget af at arbejde målrettet med synlig læring og faglig progression for hver enkelt elev. Desuden har vi fokus på at arbejde med elevernes dannelse ift. at blive uddannelsesparate.

    Vi har et pædagogisk læringscenter, der understøtter den pædagogiske udvikling på skolen, og vores personale er sammensat af erfarne og nyuddannede lærere og pædagoger.

    Vi søger en ny dygtig kollega til skolen.

    Specifikt har vi behov for en lærer til håndværk og design.
    Har du desuden kompetencer til at undervise i musik og/eller n/t, kan det være en mulighed.

    Vi holder til i nyrenoverede lokaler i grønne områder tæt på Storebæltsbroen og Korsør Station.

    Du får mulighed for at arbejde på en skole, der

    • tager udgangspunkt i forskning og afprøver nye metoder og ideer
    • har et fantastisk samarbejdsklima og en høj social kapital
    • giver dig mulighed for at sprudle i din lærergerning
    • betragter tværfaglighed og holddeling som en naturlig del af undervisningen
    • arbejder målrettet med sprog i alle fag.

    Og vi forventer, at du

    • er engageret og ser muligheder frem for begrænsninger
    • er faglig dygtig, ambitiøs og tør give noget af dig selv
    • kan strukturere, planlægge og arbejde tværfagligt
    • har mod på at arbejde intensivt med skolens indsatsområder.

    Broskolen indhenter straffe- og børneattest ved alle nyansættelser.

    Ansættelse og løn i henhold til gældende overenskomster om Ny Løn.

    Interesseret?

    Kontakt
    Se evt. mere om Broskolen på vores hjemmeside.

    Frist

    • 10. august 2018.

    Samtaler forventes afholdt onsdag den 15. august 2018.

    Søg stillingen Lærer til håndværk o... (nyt vindue)
  • 24-08-2018 Lærer til specialklasserne Vemmelev Skole

    Fastansættelse på fuld tid. Stillingen ønskes besat pr. 1.september 2018, men vi venter gerne på den rette.


    Du bliver primært tilknyttet mellemste trin (6.-7.-8. klasser) i specialklasserækken. Har du linjefag i matematik, n/t eller f/k er det fint, men andre fagkombinationer kan også komme på tale. Vi ønsker os en lærer der kan bidrage med kreative og/eller naturfaglige vinkler på læringsforløb.

    Eleverne i specialklasserne er kendetegnet ved at have generelle indlæringsvanskeligheder. Læringen tager således udgangspunkt i elevernes individuelle kompetencer og potentialer, og det er vigtigt, at du kan bidrage til et inkluderende læringsmiljø. Struktur, forudsigelighed og tydelighed er vigtige elementer i hverdagen, så vi lægger vægt på, at du er struktureret samtidig med at du trives i et tæt teamsamarbejde.

    Vemmelev skole er en velfungerende folkeskole med ca.500 elever, heraf ca. 35 elever i skolens specialklasserække. Vi har implementeret LP, VL og teamsamarbejdet er en naturlig del af hverdagen. Vi har i de kommende skoleår stort fokus på arbejdet med inkluderende læringsmiljøer, og du skal have lyst til at arbejde med læringsmål og succeskriterier.

    Vi lægger vægt på at ansøgere

    • har lærereksamen
    • er robust med gode relationskompetencer
    • har en anerkendende og resurseorienteret tilgang til eleverne og deres forældre samt til kolleger
    • er struktureret og tydelig
    • kan reflektere over egen pædagogisk praksis
    • kan arbejde med et specialpædagogisk afsæt og udarbejde individuelle handleplaner
    • kan bidrage med kreative vinkler i læringsforløb.

    Vi tilbyder

    • et tæt og forpligtende teamsamarbejde med dygtige og engagerede kolleger
    • positive og interesserede elever og forældre
    • fleksible arbejdsrammer med egen PC og arbejdsplads
    • god offentlig transport og meget nem adgang til motorvejen.

    Løn efter gældende overenskomst

    Yderligere oplysninger

    kan fås ved henvendelse til
    • konst. skoleleder Peder Helveg Pedersen tlf. 22 32 84 16 eller
    • afdelingsleder for specialklasserne Jette Würtz tlf. 29 84 87 07

    Se også Vemmelev skoles hjemmeside (nyt vindue).

    Stillingen kan kun søges elektronisk via www.slagelse.dk

    Frist

    24. august kl. 12.

    Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler onsdag den 29. august 2018.

    Søg stillingen Lærer til specialkla... (nyt vindue)
Leder (4)
  • 06-08-2018 Centerchef Arbejdsmarked og Integration

    Dit dna matcher udfordringer og kompleksitet på det kommunale arbejdsmarkeds- og integrationsområde. Du er en erfaren leder, der har bevist, at du kan begå dig og skabe resultater i en større kommune. Du evner at fortsætte og udvikle en allerede fokuseret og målbevidst indsats i forhold til beskæftigelse, integration, borgere og virksomheder, bl.a. fordi du har næse for fortsatte forbedringer og effektiviseringer. Du er optaget af både kvalitet, motivation, trivsel og arbejdsmiljø i store politisk ledede organisationer.

    Læs mere i job- og personprofilen for Centerchef Arbejdsmarked og Integration (pdf - nyt vindue). Her kan du også se, hvordan du ansøger.

    Flere informationer

    Du er velkommen til at kontakte

    • rekrutteringskonsulent Søren Thorup, thorups kontor, på telefon 21 68 87 08
    • erhvervs- og arbejdsmarkedsdirektør Lone Wenzell på telefon 21 16 71 08.

    Ansøgningsfrist

    • den 6. august 2018

     

     

     

     

               

     



    Søg stillingen Centerchef Arbejdsma... (nyt vindue)
  • 09-08-2018 Leder til Oliemøllen
    Center for Børn og Unge, Afdeling for Skole søger pr. 1. oktober 2018, eller snarest derefter en faglig dygtig leder til Fritids- og Ungdomsklubben Oliemøllen i Skælskør.

    Oliemøllens målgruppe er børn og unge fra 4. klasse til og med 17 år. I fritidsklubben er der ca. 170 medlemmer og i ungdomsklubben ca. 50. Oliemøllen har egen matrikel med gode fysiske rammer både ude og inde. Der er bl.a. sportshal, træ- og læderværksted, kreativt værksted, musiklokale, udeværksted, skatergryde og multibane.

    Din hovedopgaver vil være

    • Den daglige ledelse og drift af Oliemøllen - herunder det økonomiske og personalemæssige ansvar
    • At sikre et fagligt kompetent miljø i samarbejde med souschef og medarbejdere
    • Administration og organisering af tilbud og aktiviteter - med henblik på at fremme børn og unges alsidige udvikling og evne til at indgå i forpligtende relationer og fællesskaber
    • Brobygning til lokalsamfundet, herunder også områdets skoler, SFO'er og andre klubber
    • At bidrage ind i den samlede kommunale organisation.

    Vi kan tilbyde

    • En velfungerende arbejdsplads med høj grad af medindflydelse
    • Dygtige og engagerede medarbejderne
    • En masse skønne børn og unge
    • Gode fysiske rammer
    • Gode lederkollegaer og samarbejdspartnere på tværs af organisationen
    • Mulighed for efteruddannelse
    • En organisation i udvikling.

    Vi forventer, at du

    • Har en pædagogisk baggrund - og gerne ledelsesmæssig og administrativ erfaring
    • Er faglig dygtig og visionær i din ledelsesmæssige tilgang
    • Er fleksibel i din måde at arbejde på
    • Kan inspirere, motivere og udvikle i samarbejde med medarbejderne og de unge
    • Har gode kommunikations- og samarbejdsevner og er indstillet på samarbejde med eksterne partnere
    • Har en anerkendende og systemisk tilgang - tror på, at alle kan inkluderes i fællesskabet
    • Besidder en stærk kompetence til at skabe relationer
    • Vil bidrage positivt og aktivt til at implementere kommunens børne- og ungepolitik.

    Løn- og ansættelsesvilkår

    Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

    I forbindelse med Slagelse Kommunes arbejde med ungevision og strategi for klubområdet skal du være opmærksom på, at der kan ske ændringer i vilkårene for ansættelsen.

    Flere oplysninger

    Har du yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Du kan læse mere på Fritids- og Ungdomsklubbens Oliemøllens hjemmeside (nyt vindue).

    Frist for ansøgning

    • 9. august 2018.

    Samtaler forventes afholdt i uge 33.

    Søg stillingen Leder til Oliemøllen (nyt vindue)
  • 09-08-2018 Leder til Rosenkildegården
    Center for Børn og Unge, Afdeling for Skole søger pr. 1. oktober 2018, eller snarest derefter en faglig dygtig og solid leder til Rosenkildegården i Slagelse Kommune.

    Rosenkildegården er et socialt værested henvendt til børn og unge i alderen 10-25 år. Rosenkildegården består af to væresteder der er placeret på forskellige matrikler - en i Slagelse by og en i Korsør by (Basen). Værestederne er en integreret del af Slagelse Kommunes gadeplansindsats. Rosenkildegården er også "base" for brandkadetprojektet "Firebirds", som er et samarbejde, der afvikles med Slagelse Brand og Redning.

    Din hovedopgaver vil være

    • den daglige ledelse og drift af de to væresteder - med og uden tag - herunder det økonomiske og personalemæssige ansvar
    • at sikre et fagligt kompetent miljø og udvikle Rosenkildegården som samlet virksomhed i samarbejde med souschef, medarbejdere og de unge brugere
    • brobygning til lokalsamfundet, herunder områdets skoler og klubber
    • at bidrage i det tværfaglige samarbejde - med særlig fokus på samarbejdet med SSP, politiet og boligorganisationerne
    • administration og organisering af tilbud og aktiviteter med henblik på at opnå og fastholde kontakt til de unge - og dermed skabe tillid og tryghed i lokalområdet
    • at bidrage ind i den samlede kommunale organisation.

    Vi kan tilbyde

    • en ambitiøs arbejdsplads i udvikling og høj grad af medindflydelse
    • spændende og fagligt udfordrende opgaver i samarbejde med tværfaglige samarbejdspartnere
    • gode kollegaer i distriktet og på tværs i organisationen
    • et fagligt kompetent miljø, hvor medarbejderne arbejder med fokus på at lykkes med et tilbud til glæde og gavn for kommunens borgere
    • en masse skønne børn og unge
    • mulighed for efteruddannelse
    • en organisation i udvikling.

    Vi forventer, at du

    • har en pædagogisk eller socialfaglig uddannelse - og gerne ledelsesmæssig og administrativ erfaring
    • er faglig dygtig og udviklingsorienteret i din ledelsesmæssige tilgang
    • er fleksibel i din måde at arbejde på - herunder at du kan tilrettelægge dine opgaver, der kan ligge på alle ugens dage og på forskellige tidspunkter
    • er tydelig, vedholdende og opsøgende
    • kan inspirere, motivere og udvikle i samarbejde med medarbejderne og de unge
    • har en anerkendende og systemisk tilgang - tror på at alle kan inkluderes i fællesskabet
    • har gode samarbejdsevner og kan lide at arbejde tværfagligt
    • besidder en stærk kompetence til at skabe relationer samt kan mægle i konflikter
    • vil bidrage positivt og aktivt til at implementere kommunens børne- og ungepolitik.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Løn og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst.

    I forbindelse med Slagelse Kommunes arbejde med ungevision og strategi for klubområdet, skal du være opmærksom på, at der kan ske ændringer i vilkårene for ansættelsen.
     

    Flere oplysninger

    Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Center for Børn og Unge, Afdeling for Skole
    • afdelingsleder Dorthe Christiansen på tlf. 20 14 35 13 eller på dorch@slagelse.dk
    Du kan læse mere på Rosenkildegårdens hjemmeside (nyt vindue)
     

    Frist for ansøgning

    • 9. august 2018

    Samtaler forventes afholdt i uge 33

    Søg stillingen Leder til Rosenkilde... (nyt vindue)
  • 19-08-2018 Områdeleder til Autisme Center Vestsjælland

    Områdeleder til Administrationen, Rådgivningen og Service på Autisme Center Vestsjælland.


    Vi har brug for en stærk, erfaren leder, der kan sit håndværk, og som hurtigt kan træde ind og agere i 'sit eget' område og på samme tid kan agere i den overordnede ledelse af Autisme Center Vestsjælland (ACV).

    Vi er i gang med en proces, hvor nogle af funktionerne i området skal omorganiseres og re-tænkes. Du bliver vigtig i ledelsen af denne proces for at komme i mål med et godt resultat, der understøtter vores fælles kerneopgave.

    Som områdeleder er det et krav, at du har stærke og dokumenterede gode resultater inden for økonomistyring. Du vil få ansvar for styringen af et budget på ca. 230 mio. kr. årligt. Du skal endvidere kunne evne at styre projekter og processer inden for blandt andet følgende områder: socialfaglighed, økonomi, HR, pædagogik, service, IT og jura.
    Du skal ydermere være stærk i skriftlig formidling. Du bliver beriget med dygtige og engagerede specialister inden for de forskellige kompetenceområder.

    Autisme Center Vestsjælland er en af otte virksomheder inden for 'Handicap og Psykiatri' i Slagelse Kommune. Du skal derfor kende værdien og betydningen af at arbejde i et politisk styret system. Vi har et godt og tæt samarbejde med vores myndighed og med vores politiske udvalg. Vores politiske udvalg har, sammen med os, fokus på at understøtte det enkelte menneske med at udleve dennes drømme for eget liv.

    På Autisme Center Vestsjælland er ledelse et fag, et håndværk, der er i stadig bevægelse. På samme måde som det pædagogiske arbejde er også ledelsesarbejdet funderet i en teoretisk forståelsesramme hos os. Der er plads til forskelligheder og til, at vi kan lede med udgangspunkt i de fortællinger, vi hver især bærer og dem, vi skaber sammen. Vi bevæger os konstant og tilpasser os den omskiftelige hverdag, de politiske mål og vores egne ambitioner om at understøtte gode liv.

    Vi har forskellige lederfora. Den overordnede strategiske ledelse varetages og udøves af områdeledelsen. Den daglige drift og den strategiske ledelse inden for de enkelte områder udøves af teamlederne i tæt samarbejde med områdelederen for området. Du skal vægte ledelse i disse forskellige fora og have blik for, at handlinger både har afsæt i den nære hverdagspraksis og i større sammenhænge. Som leder skal du have blik for nødvendigheden og værdien i at have kolleger. Disse vil være gode sparringspartnere i din hverdagspraksis.

    Vores overordnede fokus for at understøtte gode liv er faglig udvikling. Vi arbejder med praksisnær kompetenceudvikling både af den pædagogiske faglighed og af den ledelsesmæssige faglighed. Du vil få en stor rolle både i forhold til at sætte faglig udvikling på dagsordenen samt i forhold til at give det faglige udviklingsfokus indhold og liv. Vi har ufravigelige forventninger til, at du indgår som en aktiv og givende del af dette.

    Det er nødvendigt, at du er i stand til at lede i forskellige rum, hvor du skal være autentisk, og du skal kunne lede både specialiserede medarbejdere og teamledere, hvor nærvær, entusiasme og interesse for den enkelte i helheden er vigtig. Du skal kunne lede i de fire dimensioner, hvor det at lede op, til siden, ned og i særlig grad ind i dig selv har stor betydning for at kunne lykkes med opgaven på Autisme Center Vestsjælland.

    Du vil indgå i et områdelederteam, der udover dig, består af to områdeledere. I refererer til virksomhedsleder.

    For at komme i betragtning som områdeleder skal du have en faglig baggrund (eller solid praksiserfaring) inden for økonomi. Du skal have dokumenteret erfaring inden for ledelse i en kompleks praksis. Du skal have gjort dig bevidst, hvorfor du vælger at søge stillingen som områdeleder hos netop os. Vi forventer, at du har orienteret dig om os og har opsøgt relevant information, før du søger stillingen. Du er meget velkommen til at aflægge os et besøg, inden du vælger at søge.

    Yderligere oplysninger

    For yderligere information om stillingen kan du kontakte
    • virksomhedsleder Trine Stokholm på tlf. 31 78 70 37
    • områdeleder Anne Brauner på tlf. 40 20 51 28
    • områdeleder Cathrine Lyster på tlf. 51 59 32 80

    Ønsket opstartsdato er 1. oktober 2018.

    Løn- og ansættelsesvilkår

    I henhold til gældende overenskomst + tillæg i henhold til lokal forhåndsaftale.

    Ansøgningsfrist

    • 19. august 2018 kl. 12.00

    Samtaler afholdes 27. og 28. august 2018.

    Søg stillingen Områdeleder til Auti... (nyt vindue)
Kontor og administration (1)
  • 10-08-2018 Borgerservicemedarbejder til Slagelse Biblioteker og Borgerservice
    Slagelse Biblioteker og Borgerservice søger en kompetent borgerservicemedarbejder, da en af vores erfarne medarbejdere har valgt at gå på pension. Vi har brug for en ny kollega, der fra starten behersker borgerserviceopgaverne omkring pas og kørekort, såvel i front som i bagland. Derudover ønsker vi os, at du har kendskab til vielsesområdet og interesse for det øvrige borgerserviceområde.

    I den forbindelse bemærkes dog, at Biblioteker og Borgerservice ikke varetager opgaver på ydelsesområdet.

    Slagelse Biblioteker og Borgerservice betjener borgere i vores afdelinger i henholdsvis Slagelse, Korsør og Skælskør. Vores nye kollega skal derfor være indstillet på, at der vil forekomme vagter flere steder.

    Kompetencer

    Du er…
    • kontoruddannet og har erfaring med borgerservice
    • erfaren med de relevante it-systemer, herunder KMD-sag, Nexus KMD og køreprøvebooking
    • god til pas og kørekort og meget gerne også vielsesområdet
    • glad, positiv og serviceminded
    • fleksibel, initiativrig og indstillet på variation i arbejdsopgaverne
    • en god kollega, der indgår positivt i gruppen, tager medansvar for oplæring af nye osv.

    Jobbet

    Vores nye kollega skal…
    • servicere borgerne i Slagelse, Korsør og Skælskør. På kort sigt har vi særligt brug for at blive styrket i forhold til pas, kørekort og vielser. På længere sigt ser vi gerne, at du bidrager bredere
    • arbejde struktureret såvel i front som i telefonbetjening og sagsbehandling i bagland
    • være indstillet på vagter i hele åbningstiden (indtil kl. 18 på hverdage og kl. 16 fredage).
      Endeligt forekommer vagter lørdag formiddag (pt. hver 6. uge)
    • som udgangspunkt arbejde fuld tid, 37 timer.

    Løn og ansættelsesvilkår

    Fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

    Yderligere oplysninger

    fås ved henvendelse til
    • leder af Borgerservice og Materialeflow, Janni Rasmussen (dog ikke i uge 30 og 31) - mobil 25 37 22 49

    Frist

    • fredag den 10. august 2018 kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler afholdes torsdag den 23. august 2018.

    Stillingen er til besættelse pr. 1. oktober 2018.

    Søg stillingen Borgerservicemedarbe... (nyt vindue)
Elevstillinger (1)
  • 31-08-2018 Anlægsgartnerelev
    En eftertragtet plads som anlægsgartnerelev er ledig hos Entreprenørservice i Slagelse Kommune.

    Starttidspunkt 17. september 2018 eller snarest derefter.

    Entreprenørservice er en virksomhed, som tager elevens læring og udvikling seriøst. Det stiller krav til os og i lige så høj grad til dig som ny elev.

    Forventninger til dig

    • du er engageret - i både virksomheden og i din læring
    • du har gode samarbejdsevner, godt humør og er omstillingsparat, da tværgående samarbejde er et nøglebegreb hos os
    • "hvor der er vilje er der vej" - så har du viljen, har vi lærepladsen
    • kørekort min. kategori B. Er du mellem 16 og 18 år skal du have traktorkørekort. Er du 18 år eller derover og ikke har kørekort forventes du at erhverve kørekort kategori B indenfor 1 år fra ansættelsesdato
    • du vil blive ansat efter gældende overenskomst (3F), hvor der er styr på din løn gennem hele elevforløbet.

    Om Entreprenørservice

    Vores opgaver favner alt fra grå opgaver med belægningsarbejde (fortove, trapper, granit, brolægning og asfalt mv.) til et bredt udsnit af opgaver inden for de grønne og plejetekniske elementer (natur, vandløb, idrætsfaciliteter, parker, træer, strande, torve og pladser mv.).
    • Vi bruger mange entreprenørmaskiner, som du naturligvis vil få erfaring med under din uddannelse
    • Vi arbejder med Helhedsorienteret drift - HOD. Vi ønsker at engagere os i faglig udvikling, i dialogen med borgerne og i arbejdet med at udvikle og koble metode, økonomi og elementbeskrivelser
    • Vi samarbejder med et bredt felt af private entreprenører som en fast og naturlig del af vores hverdag
    • Vi har ca. 100 kollegaer, som venter på at byde dig velkommen
    • Vi har to primære mødesteder; Korsør og Slagelse. I mange tilfælde vil mødestedet følge opgaven og du kan derfor forvente skiftende mødested
    • Vi har flere anlægsgartnerelever på forskellige stadier i uddannelsen
    • Vi gør meget for vores elever med bl.a. elevdage internt i virksomheden samt forberedelses-fri i forbindelse med svendeprøve.
     

    Frist for ansøgning

    • 31. august 2018

    Flere oplysninger

    • Anlægsgartner/elevkoordinator Anders Bo Knudsen telefon 24 26 65 10 - kl. 8-14 på hverdage


    Søg stillingen Anlægsgartnerelev (nyt vindue)
Dagplejer (1)
  • 31-08-2018 Dagplejere - Slagelse Dagpleje
    Emilie, Malik, Andreas og Selma søger en voksen at dele hverdagens små og store oplevelser med.

    Så kunne du tænke dig en dagligdag med glæde, smil, sjov og udfordringer med børn i alderen fra ½-3 år kunne jobbet som kommunal dagplejer i Slagelse kommune være noget for dig.

    Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job med,

    • en hjemmearbejdsplads
    • mange dejlige oplevelser med børn fra alle kulturer
    • indflydelse på din egen arbejdsdag
    • mulighed for at udvikle dig personligt og fagligt
    • mulighed for et godt samarbejde med kollegaer og forældre
    • en del af et stærkt team bestående af 155 kollegaer
    • faglig vejledning og rådgivning fra dagplejepædagoger

    Vi søger DIG, der

    • har forståelse og erfaring med børns udvikling og behov
    • kan skabe et trygt og omsorgsfuldt miljø for børnene
    • har en egnet bolig i stueplan, hvor der gives plads til 4-5 dagplejebørn, og hvor din familie er indstillet på at åbne hjemmet for både børn og forældre
    • tør gå foran og ikke er bange for at stille trav til dig selv og dine omgivelser
    • vil arbejde ud fra dagplejens værdigrundlag
    • ikke er bange for at arbejde med IT
    At være dagplejer er et af verdens bedste job, fordi du er med til at støtte små børn i deres udvikling.
    Forskning viser, at i løbet af de første leveår, lærer barnet halvdelen af alt det, man som menneske lærer i løbet af et helt liv.

    Du vil få en ugentlig arbejdstid på 48 timer inden for tidsrummet 6.00-17.00. Derfor optjener du 7 fridage om året udover din ferie og feriefridage. Ved ansættelses som dagplejer får du et standardfradrag på 58% af den skattepligtige del af lønnen.

    Har du lyst til at hører mere om jobbet, så ring til:

    • Dagplejechef Lis Wichers på tlf. 5857 3050
    • Afdelingsleder Pia Tramborg på tlf. 5857 3641

    Lige nu har vi brug for dagplejere der er bosiddende i Slagelse by og i Slotsbjergby


    Send din ansøgning digital gennem Slagelse kommunes hjemmeside.
    Der ansættes dagplejere løbende og efter behov.

    Ved ansættelse som dagplejer i Slagelse kommune indhentes der straffe- og børneattester på alle i husstanden der er over 15 år.
    Det kræves du har gennemført et godkendt 1. hjælps kursus på 12 timer, inden opstart som dagplejer.

    Læs mere om dagplejen på vores hjemmeside (nyt vindue)

    Søg stillingen Dagplejere - Slagels... (nyt vindue)
Beredskabspersonale (1)
  • 10-08-2018 Genopslag – Mekaniker til Slagelse Brand og Redning

    Slagelse Brand og Redning søger en dygtig mekaniker med tiltrædelse den 1. oktober 2018 eller efter nærmere aftale.


    Slagelse Brand og Redning er et kommunalt brandvæsen med 3 brandstationer (hvoraf 2 er delvist udliciteret til Falck) samt 2 Ø-beredskaber. Vi har en brandskole (Rednings og Sikkerhedscenter RESC) og en stor frivillig afdeling, som er hjemhørende på Slagelse Landevej 3 i Korsør.

    I samarbejde med A/S Storebælt varetager vi Storebæltsberedskabet, hvor vi har køretøjer og materiel stående på brandstationerne Korsør og Nyborg.

    Slagelse Brand og Redning er i en spændende udvikling, hvor både sikkerhed og kvalitet er i fokus. Vi har i den forbindelse brug for en mekaniker, som primært skal have sin gang på brandstationerne. Vores nye medarbejder vil få til opgave at organisere, vedligeholde og servicere vognparken og materiellet på brandstationerne og i Storebæltsberedskabet. Da disse er placeret på flere lokaliteter i kommunen, har vi brug for en medarbejder, som er struktureret i opgaveløsningen, og kan skabe overblik over vognparken samt materiellet på brandstationerne. Opgaverne løses i tæt samarbejde med vores øvrige medarbejdere i driften.

    Dine væsentligste arbejdsopgaver vil være

    • servicering og vedligeholdelse af køretøjer og materiel på brandstationerne og i Storebæltsberedskabet
    • deltage i den daglige vagtstyrke på brandstationen i Slagelse
    • medvirke i løsningen af andre forefaldne opgaver.

    Din baggrund og profil

    • har en uddannelse som mekaniker/lastvognsmekaniker eller anden lignende uddannelse
    • har bestået funktionsuddannelse INDSATS eller er indstillet på at gennemføre uddannelsen
    • er i fysisk god form og kan gennemføre et helbredstjek med tilfredsstillende resultat
    • har kørekort kategori B, og gerne kategori C
    • kan arbejde struktureret og selvstændigt
    • er fleksibel, samarbejds- og serviceorienteret.

    Vi tilbyder

    • et afvekslende job med store udfordringer og udviklingsmuligheder
    • indflydelse på planlægning af egen arbejdstid samt mulighed for at medvirke i beslutninger omkring eget arbejdsfelt
    • hvis du vælger at flytte til kommunen, at kunne indgå yderligere i det operative beredskab efter nærmere aftale
    • vi tilbyder en stilling som beredskabsassistent. For den rette medarbejder med de rette kompetencer kan ansættelse som viceberedskabsmester komme på tale
    • løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst for beredskabspersonel (ny løn).
     

    Vil du vide mere?

    Du kan kontakte
    • Konst. Beredskabschef Michael Djervad på tlf. 58 57 97 03

    Se yderligere information på

    Ansøgningsfrist

    10. august 2018 kl. 12.00.

    Ansættelsessamtaler forventes gennemført i uge 34.

    Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

    Søg stillingen Genopslag – Mekanike... (nyt vindue)
AC-personale (2)
  • 16-08-2018 Vandløbsmedarbejder

    Slagelse Kommune søger vandløbsmedarbejder


    Kan du lide at arbejde i tæt dialog med lodsejere, interesseorganisationer og andre myndigheder? Kan du få forskellige interesser til at mødes, og har du gummistøvlerne rigtigt skruet på? Så er du måske vores nye kollega.

    Dine opgaver

    Du kommer til at arbejde med myndighedsbehandling efter vandløbsloven - herunder naboklagesager (drænsager), reguleringssager, krydsningstilladelser mm. Du vil i øvrigt deltage i gruppens øvrige opgaver, f.eks. restaureringsprojekter, omklassificering af vandløb og udarbejdelse af vandløbsregulativer. Derudover skal du varetage opgaver som økonomistyring, forhandling af kontrakter med eksterne rådgivere m.m.

    Din kompetenceprofil

    Vi lægger vægt på, at du har gode evner indenfor både mundtlig og skriftlig kommunikation. Du går i dialog med borgerne og er med til at eksponere vandløbsområdet udadtil. Du kan samarbejde, er resultatorienteret og har et naturligt drive i din arbejdsform. Vi forventer, at du har en relevant uddannelse og et stærkt fagligt fundament. Du har gerne erfaring fra lignende job, og det er en fordel, hvis du har kendskab til vandløbsøkologi og en grundlæggende forståelse for hydraulik. Du skal være fortrolig med brugen af GIS som arbejdsværktøj.

    Om os

    Du vil sammen med 6 kollegaer indgå i en samlet naturgruppe, der arbejder med natur og vandløb. Vandløbsteamet varetager opgaver med bl.a. myndighedsbehandling efter vandløbsloven, restaurerings- og reguleringsprojekter samt vedligeholdelse af de offentlige vandløb i kommunen. Der er i det daglige arbejde et tæt tværfagligt samarbejde med Center for Miljø, Plan og Tekniks øvrige afdelinger og tværgående enheder.

    Vi er en værdibaseret organisation i løbende udvikling, hvor faglighed og service overfor borgerne har høj prioritet. Det daglige arbejde udføres i et uformelt og dynamisk miljø, hvor ansvar og kompetencer er uddelegeret til medarbejderne.

    Løn- og ansættelsesvilkår

    Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter forhandling med den relevante faglige organisation.

    Arbejdstiden er 37 timer pr. uge med flekstid.

    Tiltrædelse snarest muligt.

    Du skal have kørekort til alm. Bil (B).

    Der skal foreligge straffeattest ved ansættelse i Slagelse Kommune.

    Flere oplysninger

    Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte
    • biolog Nina Riemer Johansson, tlf. 58 57 44 65 (træffes ikke i ugerne 30-32)
    • afdelingsleder Christian Schou Rasmussen, tlf. 58 57 33 72 (træffes ikke i uge 29-31)

    Ansøgningsfrist

    Vi skal have modtaget din ansøgning senest
    • 16. august 2018

    Vi forventer at afholde samtaler den 22. august 2018.

    Søg stillingen Vandløbsmedarbejder (nyt vindue)
  • 19-08-2018 Socialrådgiver/socialformidler til Center for Handicap og Psykiatri

    Har du lyst til at gøre en forskel for mennesker med handicap, sindslidelse og social udsathed?

    Brænder du for at gøre en forskel for mennesker med handicap, sindslidelse og social udsathed? Kan du trives i en organisation som er midt i en spændende forandringstid? Hvis du kan svare ja til begge spørgsmål, er dette job sikkert noget for dig.

    I Center for Handicap og Psykiatri arbejder vi på at blive de fagligt dygtigste i hele Danmark. Vi er i konstant udvikling hvor fokus er på kvalitet i kerneopgaven og at gøre mere af det, der virker.
    Vores kerneopgave er at tildele hjælp og støtte inden for Servicelovens rammer til voksne borgere med handicap, sindslidelse og socialt udsathed. Vi arbejder med en recoveryorienteret tilgang, hvor vi har fokus på borgerens ønsker og drømme, som vi understøtter med vores faglige viden.
    I spidsen for hele centrets udvikling står et tværfagligt lederteam, som udøver anerkendende, tillidsbaseret ledelse og understøtter kontinuerlig læring hos vores medarbejdere.

    Vi har behov for dig, som

    • synes det er spændende at tænke ud af boksen, og eksperimentere med nye metoder eller idéer inden for lovgivningens rammer
    • er klar til forandring og har lyst til at indgå i tværfaglige projekter med både kollegaer, interne og eksterne samarbejdspartnere
    • har en oprigtig interesse i mennesker med handicap og/eller sindslidelse og socialt udsathed, og ønsker at gøre en forskel. Lige nu mangler vi primært hænder inden for psykiatriområdet herunder borgere med dobbeltdiagnoser
    • er fagprofessionel og har en betydelig indsigt i lovgivningen, krav om handleplaner og dokumentation på det specialiserede socialområde (servicelovens bestemmelser om voksne)
    • er stærk i det skriftlige sagsarbejde som journalnotater, breve, afgørelser samt Voksenudredningsmetoden (VUM)
    • har personlig og faglig gennemslagskraft - og lyst til at indtage rollen myndighedsperson
    • er en ansvarstagende holdspiller, som sætter en stor værdi i at give en hjælpende hånd med, hvor der er behov
    • kan lide at samarbejde i teams - også tværfagligt - med fælles ansvar for borgerne
    • har viden om og erfaring med at arbejde i en politisk organisation.

    Din uddannelsesmæssige baggrund kan både være socialrådgiver, formidler, eller noget helt tredje. Vi lægger især vægt på dine menneskelige egenskaber, din faglige kunnen og din lyst til at blive en aktiv del af vores myndighedsopgave.

    Din arbejdsdag vil bestå af

    • et tæt samarbejde med borgere
    • et dagligt tværgående samarbejde med offentlige og private leverandører. En del af dine møder vil foregå ude i borgerens hjem eller hos samarbejdspartnere
    • et tæt samarbejde og sparring med kollegaer
    • et løbende arbejde med at udvikle og integrere nye arbejdsmetoder, foretage prøvehandlinger og evaluere om de virker
    • deltagelse i tværfaglige fora i og udenfor centret.

    Vi tilbyder dig

    • et spændende og udviklende job, hvor du er en del af et team med dygtige og gode kollegaer
    • deltagelse i et længere sammensat internt kompetenceudviklingsforløb
    • mulighed for specialisering i psykiatriområdet samt deltagelse i rehabiliteringsteam
    • en arbejdsplads som prioriterer det gode arbejdsmiljø højt - både fagligt og socialt
    • supervision i grupper ved ekstern supervisor
    • en beliggenhed tæt på stationen og med gode parkeringsforhold
    • flekstid
    • en ambitiøs arbejdsplads, med en klar vision om, at være den fagligt bedste i Danmark på alle områder.

    Lønindplacering efter gældende overenskomst og principper i Ny Løn
    Det bliver ved ansættelse i Slagelse Kommune indhentet straffeattest.
    Kørekort er nødvendigt i jobbet - vi stiller biler til rådighed.

    Er du interesseret?

    Vil du høre mere eller spørge ind til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os
    • teamleder Mie Birkebæk på tlf. 58 57 40 67 / 21 47 85 17 (træffes i perioden den 16. til den 27. juli 2018)
    • teamleder Jonna Andersen på tlf. 58 57 40 13 / 29 13 45 55 (træffes i perioden 30. juli til den 17. august 2018)

    Frist

    Send din ansøgning senest
    • onsdag den 19. august 2018

    Ansættelsessamtaler afholdes i uge 35.
     

    Søg stillingen Socialrådgiver/socia... (nyt vindue)